xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Installere Lions
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


63

0
25. august 2017 @ 08:57
Novice

Jeg har erhvervet mig en MacBook Pro 15.4 - Early 2011 Jeg har så genstartet dyret for at installere Lions, men det kan jeg ikke, den skriver at installationsfilen er ødelagt. Skal der så en CD med programmet til for at få den til at køre????


  11
0
  56

1833

1
25. august 2017 @ 09:50
Stormogul

Hvorfor ikke hente installere den nyeste macOS Sierra?

Hvis den ikke kan starte op kan du prøve recovery (cmd+R) eller internet recovery (cmd+alt+r). Recovery skifter vist automatisk til internet recovery, hvis ikke den kan finde en recovery partition. 

https://support.apple.com/da-dk/HT201314


63

0
25. august 2017 @ 12:02
Novice

Det har jeg prøvet og jeg kan ikke komme videre en til skærmen hvor jeg skal vælge "Installere Sierra" Den henviser til diskformatering Det har jeg også prøvet????

 


1833

1
25. august 2017 @ 12:44
Stormogul
helios skrev:

Det har jeg prøvet og jeg kan ikke komme videre en til skærmen hvor jeg skal vælge "Installere Sierra" Den henviser til diskformatering Det har jeg også prøvet????

 

Hvad har du prøvet i diskformatering?

Du skulle gerne kunne partitionere og formatere disken i et format macOS understøtter. Hvis ikke du kan se disken derinde, så har du nok en hardware fejl. Forhåbentlig på disken og du kan bruge anledning til at smide en ssd i istedet B-). Hvis du har et eksternt harddisk kabinet og adgang til en anden computer, kan tjekke om disken virker inden du investere i en ny eller ssd.


63

0
25. august 2017 @ 12:47
Novice

Tak. Det vil jeg prøve.


63

0
25. august 2017 @ 13:52
Novice

 Jeg kan simpelt hen ikke forstå noget! Når jeg når til installer Mac OS x peger den på Mac OS X Lion og den siger "Denne kopi af programmet installer Mac OS X Lion er ødelagt, og kan ikke bruges til at installere Mac OS X"

Og hvis jeg vil slette den kan jeg ikke få lov.

Hvordan sætter men et billede ind i forum her på siden? Jeg har taget nogle billeder som jeg godt vil vise.



1833

1
25. august 2017 @ 14:21
Stormogul

Kan du ikke starte internet gendannelse med cmd+alt+r ved opstart?

Så henter den installation ned. Det tager ganske vist noget tid afhængig af din interforbindelse.

Det er ikke den nyeste, men den maskinen blev leveret med eller den første maskinen understøttede internet gendannelse. Derefter vil jeg anbefale at du i app store opdatere til den nyeste kaldet Sierra.


63

0
25. august 2017 @ 14:28
Novice

Der må ligge noget på computeren som spærrer. Der er en Disk0 med undermappe Mac OS X Base System. Dem kan jeg IKKE slette. Jeg har en SDD 240 GB men kan ikke lægge noget på for ovenstående.

Kan man ikke lægge billeder op da det vil tydeliggøre min situation.



1833

1
25. august 2017 @ 14:47
Stormogul

Jeg formoder du kigger i diskværktøj i recovery/gendannelse. Så er Mac OS X Base System, den aktuelle systemdisk. Altså den computere p.t. køre fra og den kan man selvfølgelig ikke slette, men det er heller der du skal installere. Tror faktisk det er en ramdisk.

Nu sidder jeg med Sierra og tingene har ændret sig. Men på min er Base System under disk billeder ude til venstre i diskværktøj, men det rigtige drev er ovenover under en overskrift der hedder internt.

Så du skal vælge det rigtige drev og partitionere den.


8581

198
25. august 2017 @ 15:16
Poseidon
helios skrev:

Kan man ikke lægge billeder op da det vil tydeliggøre min situation.

Desværre, du må bruge en ekstern service til det.

Der var engang en Mac...

166

3
25. august 2017 @ 21:56
Novice

Hvor i landet bor du. Det kunne jo være nemmere, hvis det var i nærheden?

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

1833

1
25. august 2017 @ 22:46
Stormogul
sukado skrev:

Hvor i landet bor du. Det kunne jo være nemmere, hvis det var i nærheden?

P.t. er jeg i Esbjerg, men har ikke rigtig mulighed for at mødes, selv hvis du skulle befinde dig i nærheden.

Jeg syntes at søge på youtube efter en vejledning, det er en god kilde til skridt for skridt gennemgange.