xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
lokaltjenester
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


76

0
20. august 2017 @ 10:56
Novice

På min iMac og min iPad virker mine lokaltjenester ikke. Derfor kan jeg ikke se min aktuelle placering på kort og jeg kan heller ikke bruge navigation på iPad. På iPhone er der ingen problemer.

Hjælp søges.


Hilsen

Carsten Petersen


 

  9
0
  106

2581

84
20. august 2017 @ 11:14
Bit kongen

Køb en iMac og en iPad med indbygget GPS.

Det første findes ikke og det andet er en iPad med indbygget 3/4 G.



76

0
20. august 2017 @ 13:03
Novice

Tak, det var jeg ikke klar over! Hvis min iPad er online via min telefon (internetdeling), mener du så jeg kan bruge den til navigation? 


2581

84
21. august 2017 @ 07:56
Bit kongen
capet skrev:

Hvis min iPad er online via min telefon (internetdeling), mener du så jeg kan bruge den til navigation? 

Mig bekendt ikke, men jeg ve der sælges Bluetooth GPS enheder på eBay der fungerer sammen med en iPad.




1425

21
21. august 2017 @ 12:04
Stormogul

Hvis der er netværk på din iPad, så burde der ikke være nogen problemer? Eller er jeg helt galt på den? 

En MacBook/iMac kan jo sagtens finde din lokalitet når denne blot er på netværk (wifi). 


2581

84
21. august 2017 @ 15:02
Bit kongen
angelodk skrev:

Hvis der er netværk på din iPad, så burde der ikke være nogen problemer? Eller er jeg helt galt på den? 

En MacBook/iMac kan jo sagtens finde din lokalitet når denne blot er på netværk (wifi). 


En Mac eller en iPad kan komme med et gæt baseret på kendte WiFi netværk, men det er ikke mers end det. Hvis man er i et område med mange netværk kan gættet blive helt godt, men det har intet med GPS at gøre.



143

0
21. august 2017 @ 16:31
Novice
Jesper Arning skrev:
angelodk skrev:

Hvis der er netværk på din iPad, så burde der ikke være nogen problemer? Eller er jeg helt galt på den? 

En MacBook/iMac kan jo sagtens finde din lokalitet når denne blot er på netværk (wifi). 


En Mac eller en iPad kan komme med et gæt baseret på kendte WiFi netværk, men det er ikke mers end det. Hvis man er i et område med mange netværk kan gættet blive helt godt, men det har intet med GPS at gøre.


Korrekt. For lige at skære det ud i pap: kun iPads med simkort har GPS chip.


1833

1
21. august 2017 @ 17:19
Stormogul
bleed_blue skrev:
Jesper Arning skrev:
angelodk skrev:

Hvis der er netværk på din iPad, så burde der ikke være nogen problemer? Eller er jeg helt galt på den? 

En MacBook/iMac kan jo sagtens finde din lokalitet når denne blot er på netværk (wifi). 


En Mac eller en iPad kan komme med et gæt baseret på kendte WiFi netværk, men det er ikke mers end det. Hvis man er i et område med mange netværk kan gættet blive helt godt, men det har intet med GPS at gøre.


Korrekt. For lige at skære det ud i pap: kun iPads med simkort har GPS chip.

Ja, men hvis du bruger en iPhone som hotspot, så skulle den også dele sin position.


143

0
21. august 2017 @ 17:51
Novice
Palle Meinert skrev:
bleed_blue skrev:
Jesper Arning skrev:
angelodk skrev:

Hvis der er netværk på din iPad, så burde der ikke være nogen problemer? Eller er jeg helt galt på den? 

En MacBook/iMac kan jo sagtens finde din lokalitet når denne blot er på netværk (wifi). 


En Mac eller en iPad kan komme med et gæt baseret på kendte WiFi netværk, men det er ikke mers end det. Hvis man er i et område med mange netværk kan gættet blive helt godt, men det har intet med GPS at gøre.


Korrekt. For lige at skære det ud i pap: kun iPads med simkort har GPS chip.

Ja, men hvis du bruger en iPhone som hotspot, så skulle den også dele sin position.

Aha. Det anede jeg sgu ikke.


76

0
22. august 2017 @ 11:16
Novice

Mange tak for svar.

Jeg er helt med, og alt giver mening, tak.