xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhone SE vs SE
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


52

3
19. august 2017 @ 11:36
Novice
  11
0
  145

1833

1
19. august 2017 @ 11:49
Stormogul

Der er vel ikke forskel. El-giganten er generelt billigere med Apple produkter og så er det vel et tilbud, når de har den i deres avis..

Fordelen ved at købe direkte ved apple er, at man kan konfigurere Mac's efter ønske, mens El-giganten kun har standard konfigurationer. Er dog muligt de vil bestille en custom konfiguration hjem, det gjorde Fona for mig.


285

6
19. august 2017 @ 21:26
Juniormedlem

Den kunne måske være parallelimporteret fra Indien.


143

0
19. august 2017 @ 21:36
Novice

Elgiganten er autoriseret Apple forhandler, så jeg kan næppe forestille mig, at de har indkøbt produkter via alternative kanaler.

Mit bud vil være, at de har fået lov til at lave tilbud på dette produkt af Apple.


52

3
19. august 2017 @ 23:02
Novice

https://www.power.dk/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefoner/apple-iphone-se-32gb-space-grey/p-541603/

Power har den også til 2499. I næste uge 2699 hos elgiganten. Så der er ikke tale om noget specielt tilbud.

Måske forskel i Hz på A9?

Synes ikke Hz fremgår, heller ikke på Apples side.


1833

1
20. august 2017 @ 01:37
Stormogul
studmac skrev:

Måske forskel i Hz på A9?

Synes ikke Hz fremgår, heller ikke på Apples side.

Nej. Der er kun 1 hastighed. Det er samme telefon.


3580

34
20. august 2017 @ 07:27
Virtual Machine

Der kommer snart nye produkter, så der skal sælges ud af lagrene. Hvordan gør man det? Prisnedsættelse!

Apple afslører aldrig hvad der kommer af nyt hardware. Men hvis forretningerne begynder at sælge ud op imod Keynote, så kunne det godt tyde på, at der kommer et nyt produkt der erstatter det forrige.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1425

21
20. august 2017 @ 08:07
Stormogul

Forretningerne aner ikke hvad der kommer, men derfor kan de stadig sælge ud, da alle VED, at der kommer nye produkter snart. 

En SE, er en SE. uanset pris, så er der ingen forskel på dem, ud over prisen. Apple bestemmer ikke hvad butikkerne må sælge til. Anvancen er dog så lav på Apple produkter, at butikken mister en del penge. Men de skal jo så forsøge sig med, at sælge noget tilbehør, der kan hive prisen op. 


3580

34
20. august 2017 @ 09:30
Virtual Machine

Men en god markør for at der kommer noget nyt er, at leverancen af et produkt til en butik er gået helt i stå. På den måde kan butikken gætte sig til, at der kommer en opdatering til et produkt. Det høre jeg af og til, når jeg efterspørger et Apple produkt de ikke længere får hjem. Og så vel butikken gerne af med de sidste produkter inden der sansynligvis kommer nyt, og så sænker de priserne, for ellers får de jo svært ved at sælge de gamle produkter.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

204

0
20. august 2017 @ 18:29
Juniormedlem

Elgiganten køber altså ikke via andre kanaler. De er Aut. Apple forhandler og derfor får de alt den vej igennem. De kører tilbud og de tjener deres penge andre steder.


458

3
21. august 2017 @ 14:32
Seniormedlem

3 solgte den i sidste måned til 1.000,- kr. med 6 måneders 150,- kr's abonnement oveni, det er der intet odiøst i. Sammenlagt kostede den på den måde 1990,- kr. over bindingsperioden (inkl. 100,- kr. oprettelsesgebyr) så den endte i hvert fald under Elgigantens pris med en væsentlig margen.

De tjener deres penge et andet sted - ligesom Elgiganten...


52

3
22. august 2017 @ 00:39
Novice

Konklusion:

Der er ingen forskel på SE'erne. Der er ikke tale om parallelimport. Det lavere prisleje på SE'en ses flere steder, undtagen hos Apple og kan (i hvert fald til dels) skyldes at lagrene skal tømmes inden evt. nye/opdaterede modeller.

Tak for svarene!