xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
problemer med at gendanne iPhone
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


243

1
17. august 2017 @ 16:59
Juniormedlem

Hej.

Jeg er virkelig på spanden.

Min datter har fået en ny iPhone SE, og har taget den i brug med samme AppleID osv som hendes gamle 4S. Alt er godt...

Men så har vi solgt den gamle 4S - og sendt den med posten til en køber i Esbjerg. Så nu er den der.

Men... Jeg fik den tilsyneladende ikke nulstillet rigtigt inden jeg sendte den. Så køber havde brug for min datters AppleID og adgangskode for at logge ud af FindMyIphone, så hun kunne nulstille. Det fik hun, men har åbenbart indtastet koden forkert således, at kontoen er blevet låst!

Hun har bedt mig om at låse kontoen op, men det kan jeg ikke.

Når jeg forsøger kan jeg enten svare på nogle sikkerhedsspørgsmål eller vælge at få tilsendt en mail

Men jeg aner ikke hvad svarene er på sikkerhedsspørgsmålene - noget med en bedste vens navn som teenager - men min datter var 9 da hun fik telefonen... Jeg kan ikke huske, at jeg har angivet svar på sådanne spørgsmål..

Jeg kan vælge at få tilsendt en email - men den bliver sendt til hendes mail-adresse, som jeg ikke på nogen måde kan checke, da kontoen jo er låst..

Så lige nu virker min datters nye iPhone SE ikke særlig godt, da kontoen jo er låst - bl.a. kan hun ikke installere apps og modtage iMessage. Desuden kan køber af den gamle 4S ikke tage den i brug

Gode råd modtages med kyshånd.

  13
0
  747

362

18
17. august 2017 @ 17:23
Lærling

Her skulle du jævnfør denne side kunne låse dit apple id op med din oprindelige kode.


Samson



243

1
17. august 2017 @ 18:18
Juniormedlem

Den har jeg været inde på - det er der, hvor jeg kan vælge mellem at svare på sikkerhedsspørgsmål, jeg absolut ikke kan huske noget om eller få tilsendt en mail til en mailadresse, jeg ikke kan checke!


362

18
17. august 2017 @ 18:48
Lærling

Kan du bruge nogle af disse muligheder?


4593

394
17. august 2017 @ 20:52
FPU

Jeres eneste måde er nok at få lavet et nyt AppleID password og at gøre det ved at få sendt en 6-cifret bekræftelseskode via SMS til din datters SE'er.

Jeg hjalp for en måneds tid siden en bekendt med et lignende problem. Vi prøvede med både e-mail og kreditkort-nummer (men det havde han også skiftet i mellemtiden), men til sidst fandt vi ud af, at man skal have tilsendt en 6-cifret kode pr. SMS til en iPhone, som er tilknyttet pågældende AppleID-konto, og det er Datters nye SE'er jo.

Derefter går man ind på AppleID.com for at skifte password, skriver sit nye password PLUS den 6-cifrede kode, hvorefter det nye password burde virke, så man atter har adgang til sin AppleID-konto.

Eksempel:

Tilsendt SMS-kode: 975319

Nyt selvvalgt AppleID password: J3gGl3mt3D3t

Login på AppleID.com:

Konto: DattersAppleID

Password (kun første gang): J3gGl3mt3D3t975319

Vi var begge noobs, så vi famlede os frem henover et par weekends, hvor han var på besøg, så det er svært at huske, hvor det lykkedes os at få hul igennem, men det var VIST NOK her.

Når I har tastet den der jeg-er-ikke-en-bot-kode og kommer videre ind, så kig efter et link, hvor der står noget á la "Send SMS til en iPhone tilknyttet denne AppleID-konto". Noget i den stil, måske på engelsk. SMS'en bør komme inden for få sekunder. Hvis ikke, så prøv evt. at taste +45 eller 0045 (dansk landekode) først; det kommer måske an på, hvordan man oprindeligt registrerede pågældende telefonnummer inde på AppleID. Prøv jer frem.

Opsummering:

1. Gå ind på I forgot my AppleID, som jeg har linket til.

2. Skriv Datters AppleID og jeg-er-ikke-en-bot-koden

3. Bed AppleID om at sende den 6-cifrede kode til Datters SE'er.

4. Vælg et nyt AppleID password, som opfylder kriterierne m.h.t. længde og variation, og som ikke ligger for tæt op ad det gamle password.

5. Skriv det nye password PLUS den tilsendte 6-cifrede kode i password-feltet ved første log-in på AppleID.

En lille personlig disclaimer her til sidst:

Der er jo forskel på og en del forvirring omkring Apples to-faktor godkendelse og to-vejs godkendelse. Jeg ved simpelt hen ikke, hvad ovennævnte bekendte benytter, og om ovennævnte metode vil virke på Datters konto, hvis sikkerheden er anderledes end min bekendtes kontos sikkerhed. Men det her er mit bedste bud.

Det tog os nogle forsøg med de tilsendte SMS-koder, før 10-øren faldt og jeg prøvede at skrive den 6-cifrede kode ind i enden på det nyvalgte password. Men det virkede! Nøj, hvor blev Bekendte glad! :0)

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

2581

84
17. august 2017 @ 22:34
Bit kongen
pianomartin skrev:

Hej.

Jeg er virkelig på spanden.

Enig  .. og for at gøre det klart så begyndte det da du udleveret hende AppleID og password. Du skulle være logget ind på iCloud.com og have slettet telefonen fra "Find min iPhone", så havde hele historien sluttet lige der.

Send aldrig noget som helst password til nogen 3. part, hvis der er et kreditkort knyttet til kontoen kan det være kompromitteret nu.

Jeg kan vælge at få tilsendt en email - men den bliver sendt til hendes mail-adresse, som jeg ikke på nogen måde kan checke, da kontoen jo er låst..

Ikke forstået, hendes AppleID er altså en mailadresse der ender på @me.com eller @icloud.com eller hvad ender det på?



4593

394
18. august 2017 @ 13:04
FPU

@Jesper Arning:

Et AppleID behøver ikke at ende på @me.com eller @icloud.com; mit eget AppleID er tilknyttet en Yahoo! mail-adresse, og det virker skam ganske fint.

Men ellers har du ret: det er himmelråbende ikke-klogt at overdrage passwords til ubekendte tredieparter; vedkommende kan jo hente blot een app, som har in-app køb indbygget, og så er Laksen løs i Fannysgade. ;0)

Håber virkelig, at der kommer feed-back fra trådstarter på den her, dels for at få at vide, om Far & Datter fik reddet sig ud af klemmen, dels for at få be- eller afkræftet, om det var min metode (og beskrivelsen af den), der virkede.

Spirituel Maskine

2581

84
18. august 2017 @ 13:59
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

@Jesper Arning:

Et AppleID behøver ikke at ende på @me.com eller @icloud.com; mit eget AppleID er tilknyttet en Yahoo! mail-adresse, og det virker skam ganske fint.

Det er jeg klar over, det er direkte dumt at have en me.com eller iCloud.com adresse som AppleID da man netop kan blive lukket ude af mail kontoen. Det jeg fisker efter her er om det er tilfældet eller om det er en mail konto fra en anden udbyder og spørgeren kun tror at han er lukket ude af mail kontoen.


1326

0
18. august 2017 @ 14:32
Stormogul
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@Jesper Arning:

Et AppleID behøver ikke at ende på @me.com eller @icloud.com; mit eget AppleID er tilknyttet en Yahoo! mail-adresse, og det virker skam ganske fint.

Det er jeg klar over, det er direkte dumt at have en me.com eller iCloud.com adresse som AppleID da man netop kan blive lukket ude af mail kontoen.

Det er der som sådan intet galt i - du skal bare have en alternativ adresse listet under Sikkerhed > Besked via e-mail på appleid.apple.com

Derudover har man (så vidt jeg har erfaret) på trusted devices stadigvæk adgang til iCloud-mailen, selv om man er lukket ude af kontoen, men det kører jo også via en nøgle i stedet for passwords.


2581

84
18. august 2017 @ 15:50
Bit kongen
JLL skrev:
Det er der som sådan intet galt i - du skal bare have en alternativ adresse listet under Sikkerhed > Besked via e-mail på appleid.apple.com


Jamen enig, men nu er der jo ingen grund til at skrive samtlige anbefalinger som Apple selv kommer med her i indlægget. Følger man dem er det praktisk talt umuligt at lukke sig selv ude af sin konto.


4593

394
18. august 2017 @ 17:15
FPU
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@Jesper Arning:

Et AppleID behøver ikke at ende på @me.com eller @icloud.com; mit eget AppleID er tilknyttet en Yahoo! mail-adresse, og det virker skam ganske fint.

Det er jeg klar over, det er direkte dumt at have en me.com eller iCloud.com adresse som AppleID da man netop kan blive lukket ude af mail kontoen. Det jeg fisker efter her er om det er tilfældet eller om det er en mail konto fra en anden udbyder og spørgeren kun tror at han er lukket ude af mail kontoen.

Ah. Der fes den ind. Det har du naturligvis ret i. Stupid me!

Spirituel Maskine

243

1
22. august 2017 @ 13:22
Juniormedlem

Tak for al feedback.

Lige et par kommentarer:

Tonny Freimanis: Den store udfordring er, at kontoen er blevet LÅST p.g.a. at køberen har indtastet en forkert kode for mange gange. Når jeg går ind via iforgot.apple og indtaster "jeg er ikke en robot-koden" så kan jeg vælge mellem at låse kontoen v.h.a sikkerhedsspørgsmål, som jeg har glemt (en 9-årig skifter fx tit mellem bedste veninde og drømmejob og alle svar skal være rigtige (incl store/små bogstaver) SAMTIDIG. Jeg kan også vælge at få en mail til hendesmail@icloud.com, men den kan jeg ikke checke, da kontoen er LÅST. Jeg kan IKKE vælge at låse op ved hjælp af sms-kode - formentlig fordi kontoen er låst. For hvis jeg logger ind via min anden datters (eller mit eget) appleID, kan jeg godt vælge sms-løsningen....

Jesper Arning: Ja, hvis jeg havde tænkt på den løsning, med at jeg kunne slette telefonen v.h.h.a FindMyiPhone så havde alting været løst!! Men den tanke fik jeg ikke! Jeg er klar over, at det ikke er "efter bogen" at udlevere password til køber - men forskellige ting talte for det: Alternativet var, at hun skulle sende telefonen tilbage til mig (fordi jeg ikke havde overvejet at man kunne slette via FindMyiPhone.) Desuden virkede hun yderst ærlig og troværdig. Selvfølgelig kan man blive snydt, men nogen gange skal man gå efter sin mavefornemmelse. Sidst og ikke mindst var "spørg før køb" slået til for kontoen, så hun kunne ikke købe noget på mit kreditkort, uden at jeg skulle bekræfte det fra min egen telefon. Men ja, det var stadig ikke korrekt handling at udlevere password....

Jeg kontaktede AppleSupport: De kan faktisk ikke hjælpe mig med at redde AppleId'et. Og det er jo en kombination af en masse fejl fra min side, der har bragt mig hertil

1) Jeg kan ikke huske sikkerhedsspørgsmålene

2) Jeg har ikke angivet en alternativ mailadresse til appleId'et, så det er KUN icloud.com adresse, der er tilknyttet.

Så... den nye iPhone SE blev reddet, ved at jeg sendte en kopi af købskvitteringen, hvor IMEI-nummeret står til Apples sikkerhedsafdeling. Så kunne de slå aktiveringslåsen fra, således at jeg selv kunne gendanne til fabriksny i iTunes. Jeg har lavet et nyt appleID til datteren, så SE'eren kører fint igen.

Den 4S'er jeg solgte kan ikke reddes. Den kan ikke gendannes, da appleId'et er låst og jeg ikke har nogen mulighed for at låse det op. Jeg har ikke en kvittering for telefonen, da jeg selv købte den på DBA for et par år siden. Derfork kan Aplles sikkerhedsafdeling ikke slå aktiveringslåsen fra....


243

1
22. august 2017 @ 13:29
Juniormedlem

FORTSÆTTELSE.

En apple-hater ville kunne lave en lang historie ud af, at 4S'eren rent faktisk er ødelagt permanent.

Man kan også vælge at sige, at Apples tyverisikring er ret effektiv.... Jeg ved faktisk ikke om der findes nogle lyssky personer rundt om i verden, som ville kunne gendanne 4S'eren i denne situation, men eftersom jeg solgte den for 350,- er der grænser for hvor meget jeg vil bøvle med det.

Jeg har givet køberen hendes penge (incl forsendelse) retur - for jeg synes ikke, det er hendes skyld, at jeg først sendte hende en telefon, der ikke var nulstillet, og derefter ikke var i stand til at låse apple'id'et op (selvom det jo er hende, der fik apple'idet låst ved at taste forkert kode for mange gange.

Hvis nogen har en enestående løsning til at redde 4S'eren hører jeg da gerne om det, men I så fald har I jo nogle tricks uden om Apples sikkerhed....

Jeg googlede "how to factory reset k a stolen iPhone" - De tråde, jeg fandt beskrev ninja-tricks som jeg ikke har lyst til at kaste mig ud i - eller bruge tid på. Desuden var trådene alle 2-3 år gamle, så måske har Apple lukket de smuthuller, der var.

Jeg har lavet nyt AppleID til datteren, og tilknyttet en uafhængig mail-adresse til det, samt skrevet svarene på sikkerhedsspørgsmålene ned på et stykke papir!

Tak for alle inputs!


4593

394
22. august 2017 @ 17:58
FPU

Tak for feed-back; nu er det ikke kun Dig & Datter, der blev klogere, men også os andre, så vi ved, hvad vi IKKE skal gøre, når/hvis vi sælger en af vores iDimser.

Det er naturligvis en skam, at den 4S'er er blevet bricked, men som du selv sige: det er en ting til 350,- plus porto, så det er begrænset, hvor meget det kan svare sig at rode videre med den; det kan du jo lade være op til køber, som jo er kommet skadesløs ud af historien.

Spirituel Maskine