xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Dele billeder
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


2581

84
15. august 2017 @ 15:26
Bit kongen

Når man deler billeder i iCloud, altså opretter et album som man giver en anden part adgang til, virker det på mig som om billederne uploadet til dette nye album igen, selvom de allerede ligger i iCloud.

Tager jeg fejl her?

Det ville jo være fuldstændigt tåbeligt hvis det var tilfældet.

Er det muligt at dele hele sit iCloud foto arkiv med en anden uden at skulle dele billederne igennem et album oprettet til formålet? (For at slippe for at skulle flytte rundt på alle de billeder).




  2
0
  419

2581

84
15. august 2017 @ 20:11
Bit kongen

Ok jeg fandt forklaringen og den er egentligt værre end jeg frygtede:

What happens during the Preparing step is Photos first downloads all the photos/videos being shared (so this step can be skipped on a device that holds full-resolution copies of your photos). You also see this step when trying to share a photo by email or iMessage, with Optimize Storageenabled.

Then it will downsample photos to 2048 pixels on the long edge (5400 pixels for panoramas), and videos to 720p. This step takes place locally, consumes a lot of CPU power, and may take a very long time, particularly with videos. That would explain why you can share a single photo fairly quickly, but then the progress indicator seems stuck once you select everything. I’m almost positive it’s your videos incurring this extra processing time.

Finally, Photos will re-upload everything to a separate iCloud server, which is exempt from your storage quota. However, each shared album is limited to 5000 photos/videos combined, with videosthemselves limited to 5 minutes long.

Do note that these steps appear to occur asynchronously. However you’ll still ultimately be bottlenecked by either your CPU or Internet upload speed.

I would advise you to do this from your Mac, if possible. Not only can you leave it plugged in overnight, prevent it from sleeping, and continue using it while it’s doing its thing, the resampling step should be much faster with your Mac’s CPU than with your iPhone’s (generally speaking).


3580

34
15. august 2017 @ 20:34
Virtual Machine

Ja. Det er et halvt færdig arbejde. 

Jeg har enda en delt folder som jeg ikke kan slette, og enda ikke aner om den så osse stadig er delt med min ex. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future