xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Nye iPhones
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


144

0
11. august 2017 @ 15:11
Novice

Hvornår tror I, at der kommer nye iPhones i 2017 tilgængelige for køb i Danmark?



  14
0
  74

1425

21
11. august 2017 @ 16:02
Stormogul
anden skrev:

Hvornår tror I, at der kommer nye iPhones i 2017 tilgængelige for køb i Danmark?



Det ved vi når Apple har præsenteret nye iPhones.
Men mon ikke det er omkring oktober/november måned. Dog ikke hvis rygterne holder med, at Apple er forsinket på produktionen. Men Jeg tror nu ikke det bliver udskudt.



3580

34
11. august 2017 @ 19:47
Virtual Machine

IPhone 7S og 7S Plus skal nok komme 2 uger efter Keybote. Men iPhone Pro eller hvad den kommer til at hedde, tror jeg bliver 2 måneder forsinket pga den store fejlrate på OLED displays  


Vil jeg gætte på....

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1425

21
12. august 2017 @ 08:49
Stormogul

Det bliver noget spændende :)

Med alle de billeder der florere på nettet, så er jeg spændt på det endelige design. Jeg er klar til at skifte min 7'er ud i hvert fald   


8581

198
12. august 2017 @ 09:20
Poseidon

Jeg er klar til at skifte min 4s'er ud..   Skal dog lige se priserne inden jeg beslutter mig for hvilken model det skal være... En 6s ville være fin til mig.

Der var engang en Mac...

2322

0
12. august 2017 @ 09:31
ASCII jonglør

Vi for se, hvad iPhone 8 bringer. Før iPhone 6 og 7 kom havde jeg bestemt ikke tænkt mig at opgradere, men gjorde det alligevel, fx fordi det viste sig, at iPhone 7 var støv- og vandtæt. Det talent gør jo denne smartphone ret velegnet til det danske vejr   

Fortsat god "sommer"! 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1425

21
12. august 2017 @ 09:57
Stormogul

I år har det da i hvert fald været en nødvendighed med vandtæt telefon   

God "sommer" til dig også  


1129

127
12. august 2017 @ 10:18
Stormogul

hvis iphone priser bliver ved med at gå i den ene retning de har gjort indtil nu, så vinker jeg nok farvel til iphone. det er helt fint at man har det ene og det andet men det er absurd at de skal koste 8k for en telefon.

ikke at de andre producenter ikke gør det samme, og sikkert med god årsag, men det er blot en indikation af, at vi er blevet vant til at være forbrugere, som de gerne vil have os til at være. jeg vil så forsøge at takke nej til det.

de må gerne forsøge sig i den disciplin der hedder, bedst muligt billig telefon, og ikke overstige hinanden i bling bling, for højere pris. eller "hvem har de / dummeste / rigeste / mest forgældede / kunder".



3580

34
12. august 2017 @ 10:51
Virtual Machine

"de må gerne forsøge sig i den disciplin der hedder, bedst muligt billig telefon, og ikke overstige hinanden i bling bling, for højere pris. eller "hvem har de / dummeste / rigeste / mest forgældede / kunder".


Det kan jeg godt følge dig i, for det er sgu vildt at en telefon i top-klassen koster over 7000 kr idag. Men hvordan kommer næste års mobil til at se ud så, hvis vi prøver at følge din forestilling på hvordan det skal foregå? Eller lad os prøve at køre den politik 10 år i streg. Kommer udviklingen ikke til at gå langsommere, og telefonerne til at ligne billige BR plastikmodeller? Hvad skal producenterne så konkurrere på, hvis ikke på design og cutting-edge-hardware?


De her telefoner er så avancerede idag, at jeg personligt tvivler på, at vi kan kalde dem noget så elementært som telefoner. Og hvis de ikke er telefoner, men reelt noget andet. Så kunne det jo godt gå hen og give mening hvorfor de er så svine dyre, at man er nød til at købe dem på afdrag i butikkerne.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1263

36
12. august 2017 @ 12:30
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Det kan jeg godt følge dig i, for det er sgu vildt at en telefon i top-klassen koster over 7000 kr idag. 

Jeg er også rystet over Apples prispolitik. Det så ellers så godt ud før. Min første mac med printer (SE + Imagewriter 1989) kostede 26.000,-. Siden da blev det billigere og billigere. Men fra 2016 går det kun een vej: Op. Sidder med en MBP til knap 20.000,- ellers fik man dem for ca 15.000,- i "min" konfiguration...


De her telefoner er så avancerede idag, at jeg personligt tvivler på, at vi kan kalde dem noget så elementært som telefoner. Og hvis de ikke er telefoner, men reelt noget andet. Så kunne det jo godt gå hen og give mening hvorfor de er så svine dyre, at man er nød til at købe dem på afdrag i butikkerne.

Vi har da et nyt meget udansk ord: Smartphones.

Telefon: Tele + fon= lyd på afstand

Smartphone dækker jo ikke, da det blir smart lyd på afstand. Og det er jo så meget mere end intelligent lyd 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

708

3
12. august 2017 @ 12:51
Suspenderet

fejl 40.


1129

127
12. august 2017 @ 15:42
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Men hvordan kommer næste års mobil til at se ud så, hvis vi prøver at følge din forestilling på hvordan det skal foregå? Eller lad os prøve at køre den politik 10 år i streg. Kommer udviklingen ikke til at gå langsommere, og telefonerne til at ligne billige BR plastikmodeller? Hvad skal producenterne så konkurrere på, hvis ikke på design og cutting-edge-hardware?

Det kunne f.eks. være, at den ikke skal oplades med 12-timers mellemrum. sure, som ny kan den holde lidt længere og man skal nok slå en hel masse features fra for at opnå det. så cutting-edge kunne være at den beholder designet, men at den holder strøm længere, ved brug. 

alle de ting, der kan gå i stykker, er måske med vilje også lavet på den måde, så de går i stykker indenfor et tidsrum. så man efter køb, stadig har en lille mulighed at opkræve penge for samme produkt.

hvorfor ikke lave et produkt, man kan sige, den kommer til at holde i 15 år. og ikke have den planlagt udfaset næste år, når næste model kommer. sure, man giver dem et par år software updates, men efter 2 år kan du mere eller mindre ikke kbe den gamle model længere. for man sælger kun den nyeste nye der er sjovt nok blevet forbedret marginalt, men dyrere med 5-10%.

jeg er klar over at hele vores finans system er opsæt til at være forbrugs orienteret, men det holder bare ikke i længden. på et tidspunkt løber vi tør for materialer vi kan udvinde. det er ikke noget nyt. hvorfor så ikke allerede nu koncentrere sig om at lave produkter der holdere længere og kan genbruges. og ikke kun "kan genbruges". 

for ikke at tale om software. optimere software med tiden og holde igen med "udvikling". for det er egentlig ikke udvikling, men krav til hurtigere performance. men altså hvor hurtigt skal vores apps startes? vi kan alligevel ikke opleve forskellen i µ.sec. cpu behøver ikke nødvendigvis fordobles med hvert år. det er hvad der sker med dem idag. man har gjort det samme på et tidspunkt på computerne. og når man ikke kunne nå det længere aftalte man at man ikke skal kigge hastighed men optimere på andre aspekter af hardware. flot... de tog dem bare 20 år ... :D man har åbenart ikke lært lektionen, siden man bruger samme argumentation i dag blot på en PDA (for ikke at kalde det blot telefon)

osv. 

så ... for at svare på spørgsmål... en iPhone 5S/SE (måske med Plus udgave) der kan bruges i op til 3-4 (gerne længere) dage uden opladning, der har en kamera der kan udskiftes (opgradering klar. 


2322

0
12. august 2017 @ 16:22
ASCII jonglør
Nihad skrev:  hvorfor ikke lave et produkt, man kan sige, den kommer til at holde i 15 år. og ikke have den planlagt udfaset næste år, når næste model kommer.

Jamen, det vil man sikkert også godt. Situationen er jo bare den, at vil man eksistere som virksomhed indenfor hard- & software, så går den teknologiske udvikling så ultrahurtigt, at man er 100% forsvundet fra markedet i løbet af 24 måneder, såfremt man ikke præsenterer de aller-aller-nyeste fremskridt i sine produkter - hele tiden.

Hvem der accelererer denne udvikling? Det gør i høj grad markedet - og det vil naturligvis sige du og jeg, fordi vi køber skidtet - år efter år. Dig! Maj åsse!   

Så kom ikke her!       

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1129

127
12. august 2017 @ 16:35
Stormogul

det er derfor jeg skrev i en tidligere opslag, at hvis den bliver ved med at stige i pris, så køber jeg den ikke længere. så ender det med en konkurent der kan købes for halv pris eller deromkring. 


598

3
12. august 2017 @ 19:08
Kaptajn

Ja men så rigtigt Stig Storm, man kan også lave biler der holder længere end de gør, men markedet/brugerne vil noget andet.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod