xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Mac mini død?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


339

0
11. august 2017 @ 10:43
Lærling

Hey macnyttere.

Her til morgen er vores mini ikke responsiv. Prøver jeg at tænde lyser powerled'en kort, og jeg kan høre hd'en spinne op kort, så slukker den igen. 

Der er ikke noget chime, ikke nogen lyde. 

Jeg har prøvet at pille alle stik af den, holde power inde i 30 sekunder og kun sætte strøm til - ingen effekt. 

Nogen ideer? Er det tid til de hvide handsker og galla uniformen? 

A genius is just a nuts person who turns out to be right
  39
0
  285

339

0
11. august 2017 @ 12:02
Lærling

Jeg pillede power stikket ud, og samlede den op - raslelyd. Som en skrue eller noget andet metallisk der raslede rundt inden i den ..

Skillede den ad, fandt ganske rigtigt en lille metaldims der lå og raslede løst rundt. samlede den igen, men stadig ingen opstart; præcis samme fejl som før. 

Jeg er meget bange for at min stakkels hårdtarbejdende mini er død ..

A genius is just a nuts person who turns out to be right

1519

0
11. august 2017 @ 12:38
Suspenderet

Har du prøvet at resette alt det der VRAM.DRAM og hvad ved jeg man kan resette..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

339

0
11. august 2017 @ 13:31
Lærling

Yup! Ingen reaktion. 


A genius is just a nuts person who turns out to be right

57

2
14. august 2017 @ 08:37
Novice

Hvilken årgang er det?
Jeg kan evt. godt være interesseret i at købe den til reservedele, hvis prisen er rimelig.

I doubt, therefore I might be.

3580

34
14. august 2017 @ 11:54
Virtual Machine

Jeg har engang reddet en maskine ved at lade den stå uden strøm i nogle dage. Kan du osse pille batteriet ud og kortslutte polerne på soklen hvor batteriet sidder på, kan det osse være det hjælper.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1641

24
14. august 2017 @ 13:14
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Jeg har engang reddet en maskine ved at lade den stå uden strøm i nogle dage. Kan du osse pille batteriet ud og kortslutte polerne på soklen hvor batteriet sidder på, kan det osse være det hjælper.

På en Mac Mini...??    Nå Ja....  :-)


Once you go Mac - You'll never go back..!

3580

34
14. august 2017 @ 13:32
Virtual Machine
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1493

39
14. august 2017 @ 14:19
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Jeg havde ellers læst at sådan en godt kan skilles ad... :-)


jeg tror det er en hentydning til din kommentar med batteriet.   

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1519

0
14. august 2017 @ 15:52
Suspenderet
Lars Sejerup skrev:

Jeg havde ellers læst at sådan en godt kan skilles ad... :-)

Ja, det troede jeg også, min Mini må nøjes med at køre SSD fra USB3, jeg skal satme ikke skille det, ærligt talt LORT ad, Utroligt at Apple er så enten hovne eller snedige at man skal hen og betale 1500 kroner for at få sat en ny harddisk i, den del af en computer der altid først er slidt eller bliver for lille. OSX er dejligt at arbejde med, Macs kan rende mig i røven ellers, i forhold til pc er de simpelthen dumme at rørte ved, husker min iBook, sikken en gang lort at skille ad... 


Og nu ikke nogen kloge hoveder der tilbyder at skifte disk i min Mini, har en kammerat der var så dum, han endte op med en ubrugelig computer og en undskyldning, men ingen erstatning.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

339

0
14. august 2017 @ 17:37
Lærling

Jeg endte med at la' Humac drengene se på den. De har lige givet mig et tilbud på 1900kr for at skifte strømforsyningen. 


A genius is just a nuts person who turns out to be right

1519

0
14. august 2017 @ 19:25
Suspenderet

Jeg tør slet ikke udtale mig om hvad jeg synes om den pris.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

339

0
14. august 2017 @ 19:46
Lærling

Jeg kan se at en brugt kan fås for $30 på ifixit. Det er Lidt fristende at spørre den gode Lars Sejerup om han ik' sku ha' en sådan liggende - jeg vil helst ikke vente 3 uger på post fra USA .. 

A genius is just a nuts person who turns out to be right

3580

34
14. august 2017 @ 19:47
Virtual Machine

Jeg læste da at man osse kan pille dens batteri ud. Men måske har jeg helt misforstået noget her   

Lars, har du en anden e-mail adresse en den du har registreret her på MacNyt, for jeg får en fejlbesked i en mail, efter jeg har sendt dig en besked herfra?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

339

0
14. august 2017 @ 19:55
Lærling

Enten lars@secondstep.dk eller lars.gottlieb@gmail.com burde virke (o:

A genius is just a nuts person who turns out to be right

110

0
14. august 2017 @ 20:54
Novice

Det er nu ikke så svært at skifte disk mener der er 4-5 skruer der skal af. Det hele tager ca. 30 min

Søg på nettet

Michael Hedegård

339

0
14. august 2017 @ 21:03
Lærling

Det er strømforsyningen Michael (o:

Og nej; det er ikke specielt svært; jeg havde den skilt helt ad og samlet igen på en halv time får at få rasledimsen ud igen. 

A genius is just a nuts person who turns out to be right

1641

24
15. august 2017 @ 08:15
Stormogul
Bersærken skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg havde ellers læst at sådan en godt kan skilles ad... :-)

Ja, det troede jeg også, min Mini må nøjes med at køre SSD fra USB3, jeg skal satme ikke skille det, ærligt talt LORT ad, Utroligt at Apple er så enten hovne eller snedige at man skal hen og betale 1500 kroner for at få sat en ny harddisk i, den del af en computer der altid først er slidt eller bliver for lille. OSX er dejligt at arbejde med, Macs kan rende mig i røven ellers, i forhold til pc er de simpelthen dumme at rørte ved, husker min iBook, sikken en gang lort at skille ad... 


Og nu ikke nogen kloge hoveder der tilbyder at skifte disk i min Mini, har en kammerat der var så dum, han endte op med en ubrugelig computer og en undskyldning, men ingen erstatning.


Og nej, den er ikke særlig besværlig at skille ad, med mindre man benytter en 15" skiftenøgle...  Se hvordan på fixit.com  :-)


Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
15. august 2017 @ 14:16
Suspenderet

Okay, du tror altså at jeg udtaler mig uden at have set alle de steder der viser hvordan det gøres? Jeg fik nok da jeg skulle skifte harddisk på min iBook, der' tabte jeg al tro på at Apple var så smarte som de blev gjort til, Vorherre bevares, hvor svært kan det være at lave en lem så man kan skifte disken, jeg tror næppe du finder en pc der IKKE har en lem eller et sted hvor disken nemt kan skiftes. iMacs er det samme, at skifte disken kunne være nemt, men du skal nærmest være tekniker for ikke at ødelægge noget når den skal skiftes, helt hysterisk og kun lavet for at Apple's værksteder skal have noget at lave.... Som jeg sagde før; jeg elsker OSX, men hader Apples hardware. Hvad i hede hule helvede ligner det for eksempel at fjerne FW fra min Mini, alt mit grej er ubrugeligt med mindre jeg køber noget hundedyrt Thunderbolt grej, Apple er og bliver et firma jeg altid både vil elske og hade....

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
15. august 2017 @ 14:31
Virtual Machine

Du hader én af grundpillerne i Apple, Bersærksen. Og det er, at de tør at begrave obsolete hardware (samt kompatibiliteten), og erstatte det med noget mere moderne. Har du osse gammelt hardware der bruger COM og LTP-porte? Hvad med dengang de fjernede mini-jack i iPhone? Der er jo sikkerheds faktorer og økonomi i det for både os og Apple. Softwarekompleksiteten formindskes og sikkerheden forøges ved at skille sig af med det gamle hardware. Jeg vil heller ikke betale ekstra for en ny computer blot fordi der ligger gammelt hardware i den, som jeg jo osse skal betale for.

Måske skulle du have dig en Hackingtosh med alle de huller i kabinettet til porte som du lyster (med det helt rigtige hardware denne gang)? 

Jeg kan godt se det praktiske i det du mener. Jeg har bare ikke noget imod at forbedre mit eksterne hardware i forbindelse med opgradering af mine computere. 

Næste opgradering bliver salg af min AirPort Express 2nd gen, så AirPlay 2 understøttes i den nye model der kommer engang.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1641

24
15. august 2017 @ 17:30
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Du hader én af grundpillerne i Apple, Bersærksen. Og det er, at de tør at begrave obsolete hardware (samt kompatibiliteten), og erstatte det med noget mere moderne. Har du osse gammelt hardware der bruger COM og LTP-porte? Hvad med dengang de fjernede mini-jack i iPhone? Der er jo sikkerheds faktorer og økonomi i det for både os og Apple. Softwarekompleksiteten formindskes og sikkerheden forøges ved at skille sig af med det gamle hardware. Jeg vil heller ikke betale ekstra for en ny computer blot fordi der ligger gammelt hardware i den, som jeg jo osse skal betale for.

Måske skulle du have dig en Hackingtosh med alle de huller i kabinettet til porte som du lyster (med det helt rigtige hardware denne gang)? 

Jeg kan godt se det praktiske i det du mener. Jeg har bare ikke noget imod at forbedre mit eksterne hardware i forbindelse med opgradering af mine computere. 

Næste opgradering bliver salg af min AirPort Express 2nd gen, så AirPlay 2 understøttes i den nye model der kommer engang.


+1     Kunne ikke ha sagt det bedre....  :-)



Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
15. august 2017 @ 20:04
Suspenderet
Lars Sejerup skrev:

Du hader én af grundpillerne i Apple, Bersærksen. Og det er, at de tør at begrave obsolete hardware (samt kompatibiliteten), og erstatte det med noget mere moderne. Har du osse gammelt hardware der bruger COM og LTP-porte? Hvad med dengang de fjernede mini-jack i iPhone? Der er jo sikkerheds faktorer og økonomi i det for både os og Apple. Softwarekompleksiteten formindskes og sikkerheden forøges ved at skille sig af med det gamle hardware. Jeg vil heller ikke betale ekstra for en ny computer blot fordi der ligger gammelt hardware i den, som jeg jo osse skal betale for.

Måske skulle du have dig en Hackingtosh med alle de huller i kabinettet til porte som du lyster (med det helt rigtige hardware denne gang)? 

Jeg kan godt se det praktiske i det du mener. Jeg har bare ikke noget imod at forbedre mit eksterne hardware i forbindelse med opgradering af mine computere. 

Næste opgradering bliver salg af min AirPort Express 2nd gen, så AirPlay 2 understøttes i den nye model der kommer engang.

Nu har jeg jo været her længe, og ved at de fleste her er så hårdnakkede Apple fans at intet kan være galt med en Mac,heller ikke når grejet pludselig ikke vil starte eller går i stykker, det' tager man med et smil og betaler hvad det koster. Men undertegnede har ikke voldsomme summer parat hver gang Apple kommer med noget nyt, jeg må nøjes med enten brugt grej eller en lille Mini som jeg er på nu. Jeg HAR skam prøvet at lave en hackingtosh flere gange,med ret dårligt resultat, så hvis jeg ikke vil bruge Windows er jeg nødt til at bruge originalt grej. Tænk hvis folk med Folkevogne var så indædte fans at det da intet betød at motoren soder og den går i stå på motorvejen hver anden dag, Vi elsker jo vores Folkevogn. Nej, du kan have Dine meninger om Apple, men særligt rart er det ikke at de konstant laver om på tingene. Så jeg gentager min konklusion; Apple sucks, OSX rules.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
15. august 2017 @ 20:42
Virtual Machine

Ja, det er da godt nok ærgeligt at være i den sitation, at man føler sig tvunget til at købe et produkt man ikke bryder sig om. Specielt når du ved at macOS faktisk gratis, men er nød til at købe en svine dyr Apple computer for overhovedet at få lov at bruge det macOS. Det kan jeg da godt se ironien i. Men vi herinde kan ikke gøre so meget ved det uanset hvor meget du pylre. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
15. august 2017 @ 23:30
FPU

@Bersærken:

Man har lidt selv bedt om det, hvis man prøver at skille en iBook ad. Købte engang to halvdefekte, som egentlig skulle bygges sammen til een, men det 3D-puslespril blev hurtigt opgivet og afleveret til genbrug. ;0)

Nogle af Performa'erne (6200 og 6500) var også ret slemme, når man skulle ind i dem (undtagen omkring TV-kortet), mens der på Performa/LC 475 kun skulle fjernes en enkelt skrue, før der var adgang til alt.

Lidt det samme med nyere Pro'er og Retina'er; der er mere elle mindre dømt adgang forbudt. OK, man kan opgradere RAM og skifte disken på de lidt ældre Pro'er, men det er så også det; man skal være ret selvsikker, vis man selv vil gå i gang med at fjerne 90 skruer for at skifte en enkelt tast på Unibody'erne, hvorfor man som regel også skifter hele top-casen i stedet for.

I vore dage er diskene ret store og der er som regel ikke længere sparet på RAM'en. Desuden klemmes de bærebare fladere (det samme gælder i hvert fald også iMac'erne), så der er simpelt hen ikke lads til RAM-sokler, så hvorfor overhovedet komplicere konstruktionen ved at give adgang til indmaden, især hvis disken er en SSD, som (næsten) ikke kan gå i stykker?

I gamle dage kunne man forholdsvis nemt komme ind til mekanikken på sit lommeur og rense den (hvis man turde). Idag skal der specialværktøj til at komme ind til batteriet på et moderne quartz-ur, og derfor må man betale sig fra at skifte batteri. Er det også noget, som du brokker dig over, eller er du så priviligeret, at du har et mekanisk eller automatisk armbåndsur, så du slipper for at slippe slanterne til et batteriskift cirka hvert andet år?

Forstår dog godt din frustration over din Mini; med en indbygget SSD i stedet for en harddisk ville den være alt det, som en lille personlig computer bør være; pæn, lydløs, lille, rimelig kraftig, valgfri skærm og mulighed for udvidelser via USB og ThunderBolt. Har godt hørt, at sidste model er umulig at åbne, men hvis RAM er loddet fast på bundkortet, ER der ikke så meget mere at komme efter derinde, så hvorfor ikke forsegle den?

Bersærk, her er et lille forslag: sælg din Mini og køb en brugt MBP 2010, 2011 eller 2012. De kan alle åbnes (8 skruer) og bruger en standard 2.5'' SATA-disk. 2011'eren og 2012'eren understøtter 16 GB RAM (2012'eren vist endda officielt). Du har skærm og keyboard i forvejen, så du kan arbejde med den, mens den er klappet sammen oppe på en hylde. Hvad mere vil du forlange?

Spirituel Maskine

1519

0
16. august 2017 @ 02:19
Suspenderet

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

687

6
16. august 2017 @ 06:18
Veteran

mit liv er også noget lort ;-)

jeg bygger alt i toffifee og løg

1641

24
16. august 2017 @ 08:10
Stormogul
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Kors, hvor er du en mavesur gammel mand... Prøv dog med lidt posivitet, og glæd dig over hver morgen du slår brikkerne op. så får du det meget bedre....    :-)


Once you go Mac - You'll never go back..!

4593

394
16. august 2017 @ 09:32
FPU
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Så slet Windows fra den og smid en Linux på; så er du tilbage på Unix-kernen, som jo ikke er så tosset endda. Og hvis du virkelig er til Apple's interface, er der jo altid Red Star. Hils Kim Just One. :-D

Spirituel Maskine

4593

394
16. august 2017 @ 09:44
FPU
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Det kommer bag på mig, at en person fra din generation har ladet en telefon overtage visning af tid. Selvom jeg selv nu har haft en smartphone en del år, føler jeg mig stadig upåklædt uden et armbåndsur på, også selvom det ikke er lige så nøjagtigt som 'fonen. Ville tro, at det samme gjaldt ældre personer end mig, altså at man ikke kan undvære de 50-100 gram teknik rundt om håndleddet.

Eftersom du netop IKKE har ændret konfigurationen af din Mini, kan enhver potentiel køber læse sig til dens specs, så køber kan på forhånd have læst sig til, at den er langsom til at boote og åbne store programmer/dokumenter..

Spirituel Maskine

3580

34
16. august 2017 @ 10:19
Virtual Machine

Kan man ikke lave en FusionDisk ved at smide en USB pind ind i røven på den? Det mener jeg godt, at man kan. Selv en halv langsom USB pind har ingen søgetider, og vil sætte fra din interne sløve HDD. Der er der i hvertfald et lille hyggeprojekt til dig, Bersærksen. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1519

0
16. august 2017 @ 14:01
Suspenderet
Giffi skrev:
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Kors, hvor er du en mavesur gammel mand... Prøv dog med lidt posivitet, og glæd dig over hver morgen du slår brikkerne op. så får du det meget bedre....    :-)


Giffi, nu er du der igen, hvad er det dog for en måde at kommunikere på, jeg kalder da ikke dig navne, men jeg vil da pænt bede dig om at lukke røven hvis du ikke har andet end lort at fyre af her,,,,

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
16. august 2017 @ 14:03
Suspenderet
Tonny Freimanis skrev:
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Så slet Windows fra den og smid en Linux på; så er du tilbage på Unix-kernen, som jo ikke er så tosset endda. Og hvis du virkelig er til Apple's interface, er der jo altid Red Star. Hils Kim Just One. :-D

Utroligt som hardcore fans bare bliver ved med at forsvare GUDEN. Dumt er det at foreslå Linux når jeg skriver at jeg elsker OSX, er det ikke dumt?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
16. august 2017 @ 14:08
Suspenderet
Lars Sejerup skrev:

Kan man ikke lave en FusionDisk ved at smide en USB pind ind i røven på den? Det mener jeg godt, at man kan. Selv en halv langsom USB pind har ingen søgetider, og vil sætte fra din interne sløve HDD. Der er der i hvertfald et lille hyggeprojekt til dig, Bersærksen. 

En Fusion disk er ikke meget bedre, den vil da garanteret være langsommere end mit nuværende setup med SSD på USB3, hvis bare Apple havde sat en 7200 RPM's disk i, de ved jo at den er meget hurtigere og er det ikke hvad man kalder nærigt når de lige skal spare de sidste 35 kroner, Apple grej er da ikke ligefrem billigt i forvejen og de betaler næsten ingen skat, de tjener styrtende med penge og er samtidigt nærige..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
16. august 2017 @ 14:11
Stormogul
Bersærken skrev:
Giffi skrev:
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Kors, hvor er du en mavesur gammel mand... Prøv dog med lidt posivitet, og glæd dig over hver morgen du slår brikkerne op. så får du det meget bedre....    :-)


Giffi, nu er du der igen, hvad er det dog for en måde at kommunikere på, jeg kalder da ikke dig navne, men jeg vil da pænt bede dig om at lukke røven hvis du ikke har andet end lort at fyre af her,,,,

Atter et eksempel på dit fine sprogbrug....  Føj..!!  Du er simpelt hen for primitiv...!



Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
16. august 2017 @ 14:12
Suspenderet
Tonny Freimanis skrev:
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Det kommer bag på mig, at en person fra din generation har ladet en telefon overtage visning af tid. Selvom jeg selv nu har haft en smartphone en del år, føler jeg mig stadig upåklædt uden et armbåndsur på, også selvom det ikke er lige så nøjagtigt som 'fonen. Ville tro, at det samme gjaldt ældre personer end mig, altså at man ikke kan undvære de 50-100 gram teknik rundt om håndleddet.

Eftersom du netop IKKE har ændret konfigurationen af din Mini, kan enhver potentiel køber læse sig til dens specs, så køber kan på forhånd have læst sig til, at den er langsom til at boote og åbne store programmer/dokumenter..

Jeg har ikke gået med armbåndsur i de sidste 30 år, og iPhone 5 købte jeg billigt og skal mest bruge den som minutur, til når jeg bager brød, det andet ur kunne jeg ikke høre,men iPhone kan jeg føle vibrere ligegyldigt hvor jeg er. Bruger den også som kamera når jeg er ude at gå med hunden, men jeg er dog ikke imponeret over kvaliteten i forhold til et lille kompaktkamera. Er pensioneret og er egentlig ligeglad med hvad klokken er..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
16. august 2017 @ 14:13
Suspenderet
Giffi skrev:
Bersærken skrev:
Giffi skrev:
Bersærken skrev:

Jeg har en iPhone 5 der bliver brugt som ur,kamera og til nød telefon. Det sidste armbåndsur jeg havde var et Seiko 5 Actus, mener jeg det hed, det var i 70'erne da jeg sejlede på Fjernøsten. At sælge min Mini kræver nok at vedkommende køber ikke ser den køre med den indre disk, for det er den mest slatne og billige disk Apple kunne opdrive,man bliver komplet idiot af at vente på at den gider aflevere lidt data, det er ret tydeligt at Apple er fulstændig ligeglad med at folk sidder med en ny Mac med en slatten disk så det hele går laaaangsomt. Så jeg beholder min Mini til den går i stykker, det varer vel ej så længe hvis jeg skal dømme efter hvad Google fortæller mig. Det bliver nok igen et forsøg med Hackingtosh hvis jeg skal købe en ny, der kan jeg vel få en 8 kerners monster pc til under 5-6000 kroner til den tid.

Kors, hvor er du en mavesur gammel mand... Prøv dog med lidt posivitet, og glæd dig over hver morgen du slår brikkerne op. så får du det meget bedre....    :-)


Giffi, nu er du der igen, hvad er det dog for en måde at kommunikere på, jeg kalder da ikke dig navne, men jeg vil da pænt bede dig om at lukke røven hvis du ikke har andet end lort at fyre af her,,,,

Atter et eksempel på dit fine sprogbrug....  Føj..!!  Du er simpelt hen for primitiv...!



Men der er altså ikke primitivt at kalde mig en mavesur gammel mand.?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

4593

394
16. august 2017 @ 15:12
FPU

@Bersærken:

Når du nu ikke kan bruge Apple hardware, fordi det ikke lever op til dine krav inden for dit budget, og når du nu har berettet, at det ikke er lykkedes dig at lave en ordentlig Hackintosh, og når du nu (og tidligere) også har været meget imod Windows, så er der ikke så meget mere tilbage end Linux, som i det mindste er stabilt, så godt som uimodtagelig for malware, rimeligt brugervenligt med en del forskellige interfaces.

Bevares, du kan da prøve at køre Chrome på en PC, men det tror jeg, at du får endnu længere løg af.

Red Star henvisningen var bare en lille sidegevinst med glimt i øjet.

Men som sagt: køb dig en brugt MBP 2011 eller 2012, max den ud på RAM og SSD, og drøn så derudad uden badebold for ikke ret mange penge (selv for en folkepensionist).

Spirituel Maskine

1519

0
16. august 2017 @ 16:29
Suspenderet
Tonny Freimanis skrev:

@Bersærken:

Når du nu ikke kan bruge Apple hardware, fordi det ikke lever op til dine krav inden for dit budget, og når du nu har berettet, at det ikke er lykkedes dig at lave en ordentlig Hackintosh, og når du nu (og tidligere) også har været meget imod Windows, så er der ikke så meget mere tilbage end Linux, som i det mindste er stabilt, så godt som uimodtagelig for malware, rimeligt brugervenligt med en del forskellige interfaces.

Bevares, du kan da prøve at køre Chrome på en PC, men det tror jeg, at du får endnu længere løg af.

Red Star henvisningen var bare en lille sidegevinst med glimt i øjet.

Men som sagt: køb dig en brugt MBP 2011 eller 2012, max den ud på RAM og SSD, og drøn så derudad uden badebold for ikke ret mange penge (selv for en folkepensionist).

Meget sjovt at man vil have mig til at købe en bærbar, hvad skal jeg med den, og hvis den skal maxes med RAM og SSD, bliver det da alligevel en dyr fornøjelse. Men las Os stoppe denne diskussion, at tale med Fans så hårdnakkede er lidt trættende til sidst, især når der er nogen der kalder en underlige navne og egentlig skriver at jeg burde skruppe af med mine indlæg, Macnyt er efterhånden blevet et fjentligt sted at være for folk der har bare en smule kritik af Apple, ret hysteriske mennesker at snakke med..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

4593

394
16. august 2017 @ 17:21
FPU

Arh, jeg ved ikke:

Non-Retina MBP 2010-2012: 2-4.000,- Kr.

250 GB SSD: 950,- Kr.

2 x 8 GB RAM: 1050,- Kr.

Skærm-kabel: 250,- Kr.

RAM'en passer iøvrigt også i en Mini 2012 ;-)

Her er faktisk et super tilbud, en MBP 2012 MED SSD og 8 GB RAM (hvilket er fint til dit behov); så skal du kun smide en Tusse, hvis du absolut vil ha' 16 GB RAM i den:

MBP 2012 på DBA.

Salg af din Mini (uden skærm og tastatur) burde faktisk kunne financiere (det meste) af den her MBP.

Så har du en Mac med SSD og (op til) masser af RAM, som arbejder fint med ekstern skærm og keyboard, og som du endda kan tage med dig, hvis du vil en tur over på "fastlandet" på den anden side af Guldborgsund.

Spirituel Maskine

931

67
16. august 2017 @ 18:25
Veteran

Prøver lige at bringe denne tråd tilbage på sporet. Gik vist lidt OFF topic med alt muligt "hate"... 

Nåh. Men jeg ville starte med at dobbelttjekke Humacs diagnose ved hjælp af et multimeter på strømfosyningens udgange mens den er slået fra maskineriet. Dette fordi at en korstlutning i bundkortet fra den raslende dims sagtens kan kortslutte en power rail fra strømforsyningen således at dens output bliver trukket til jord via kortslutningen i bundkortet. Og intet ondt om Humac - men har bare ofte set fejldiagnoser fra dem som de har gættet sig frem til. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”