xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Antal af indlæg skifter ikke
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


393

13
11. august 2017 @ 07:11
Lærling

Mine antal af inlæg har i uendelige tider stået stille på 186, så bliver det jo svært igen at blive kaptajn, som var min titel, inden indlægstælleren i sin tid blev nulstillet       

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  28
0
  194

1129

129
11. august 2017 @ 09:04
Stormogul

det kan være, at PP har glemt at lave en refresh counter, da han frigav det nye udgave. :)

jeg har ikke lige holdt øje med mine... nu ser jeg om min bliver opdateret fra 371 til 372 ... :D 


UPDATE: det gjorde det.


1833

1
11. august 2017 @ 09:38
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Mine antal af inlæg har i uendelige tider stået stille på 186, så bliver det jo svært igen at blive kaptajn, som var min titel, inden indlægstælleren i sin tid blev nulstillet       

Jeg ved ikke hvor du kigger, men der står 197 under dit profilbillede.


8586

198
11. august 2017 @ 09:48
Poseidon

Du kan få nogle af mine.

Der var engang en Mac...

393

13
11. august 2017 @ 10:35
Lærling

Tak David, så vigtigt er det nu heller ikke   

Palle Meinert, jeg kigger det rigtige sted, men den har stået længe på 186

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

393

13
11. august 2017 @ 10:36
Lærling

Nu flytter den sig åbentbart ikke igen

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1833

1
11. august 2017 @ 11:06
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Nu flytter den sig åbentbart ikke igen

Nej, det kan jeg godt bekræfte.


8586

198
11. august 2017 @ 11:32
Poseidon
Der var engang en Mac...

1425

21
11. august 2017 @ 16:05
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Nu flytter den sig åbentbart ikke igen

Det var da også forfærdeligt   
Du må også gerne få nogle af mine, jeg går ikke så højt op i RANG   


393

13
11. august 2017 @ 16:16
Lærling

Det var nu mere en spøgefuld måde at fortælle PP, at der er noget, der ikke fungerer. 

Så er det jo ærgerligt, hvis jeg skulle få lyst til at skrive '+' som besvarelse eller bare lave et blankt svar eller noget helt tredje, for at få en høj rang, og tælleren så ikke tæller, ikke?   

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1425

21
11. august 2017 @ 16:32
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Det var nu mere en spøgefuld måde at fortælle PP, at der er noget, der ikke fungerer. 

Så er det jo ærgerligt, hvis jeg skulle få lyst til at skrive '+' som besvarelse eller bare lave et blankt svar eller noget helt tredje, for at få en høj rang, og tælleren så ikke tæller, ikke?   

Jeg er helt med på hvad du mener   
Og jeg tror faktisk heller ikke, at min flytter sig, men jeg har dog ikke spekuleret over det før du skrev det   


1519

0
11. august 2017 @ 16:49
Suspenderet

Jeg blev engang for længe siden mopset på Macnyt, på det tidspunkt havde jeg mere end 3000 indlæg. Jeg kan ikke lige huske den rang jeg fik der',men det er da ret ligegyldigt hvor mange indlæg man har i Macnyt, vigtigere må det vel være at ens indlæg er relevante?   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. august 2017 @ 19:41
Stormogul
Leif Korreborg skrev:

Det var nu mere en spøgefuld måde at fortælle PP, at der er noget, der ikke fungerer. 

Så er det jo ærgerligt, hvis jeg skulle få lyst til at skrive '+' som besvarelse eller bare lave et blankt svar eller noget helt tredje, for at få en høj rang, og tælleren så ikke tæller, ikke?   

@Leif Korreborg - du må fortælle hvor du ser, at du kun har 18x indlæg - for jeg kan da se, at du har 197 indlæg.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1519

0
11. august 2017 @ 19:51
Suspenderet
David Munch skrev:

https://www.dropbox.com/s/qfc23ldptydnhdi/macnyt.jpg?raw=1

Hehe, så fik han da den...   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

393

13
11. august 2017 @ 22:37
Lærling

Efter jeg "klagede" min nød, flyttede tælleren sig til 197, der er den så stående. Jeg troede bare at den skulle tælle hvert indlæg og ikke først tælle hver 10. indlæg.

Som jeg skrev før, var det med et glimt i øjet, for at fortælle, at der er noget, der ikke virker. Det går jeg ud fra, du er interesseret i at vide?  

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

393

13
11. august 2017 @ 22:41
Lærling

Knud: Jeg har ikke fået noget, men nu fik du så en til på tælleren, selvom det ikke er vigtigt for dig

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. august 2017 @ 22:53
Stormogul

Den bør tælle HVER GANG, der skriver et nyt indlæg.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
11. august 2017 @ 23:45
Poseidon

Siger Oprah....!

Edit: Jeg lavede lige et indlæg. Der skete intet med mit antal af indlæg. Er der et delay?

Der var engang en Mac...

4593

394
12. august 2017 @ 00:04
FPU
PowerPalle skrev:

Den bør tælle HVER GANG, der skriver et nyt indlæg.

Det gør den så ikke. Jeg holdt øje med min tæller, da den var ved at nærme sig 2000 for at se, om min status som Stormogul skiftede til noget andet, når tælleren passerede 2000 (og det gjorde den). Imidlertid steg tælleren ikke med 1 pr. nyt indlæg, selv hvis man reloadede siden; det kommer nærmere i sådan lidt tilfældige klumper á nogle styk en gang imellem, måske en gang pr. uge, eller deromkring. Jeg tror, at antallet af indlæg tælles rigtigt, men tælleren vælger så at opskrive pågældende antal med X antal nye indslag efter et stykke tid.

Kan ikke huske, om det forholdt sig sådan på den gamle Macnyt, men så vidt jeg har været opmærksom på det, hvar fænomenet med klump-vis opjustering af indslags-tælleren vist nok været der, lige siden det nye Macnyt blev lanceret.

Spirituel Maskine

1905

187
PowerPalle (Administrator)
12. august 2017 @ 09:28
Stormogul
PowerPalle skrev:

Den bør tælle HVER GANG, der skriver et nyt indlæg.

Min stod på 641 og nu klikker jeg afsend, hvilket skulle give mig +1

Tja, den gav ikke +1 (visuelt) men i koden fik jeg +1. Så tænker jeg, at det må være noget caching, som ret beset har drillet lidt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

598

3
12. august 2017 @ 19:10
Kaptajn

Jeg prøver lige, før var der 534 - så ser vi hvad der sker :-)

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

598

3
12. august 2017 @ 19:10
Kaptajn

534 - stadig.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1129

129
12. august 2017 @ 20:56
Stormogul

måske skulle PP bare lave en clear cache for brugerens profil, når der postes.

en anden mulighed kunne være at gøre det med fast interval for hvertbruger, men det er ressource spild, da der sikkert findes en del flere inaktive brugere end aktive. 


1519

0
13. august 2017 @ 01:26
Suspenderet
Nihad skrev:

måske skulle PP bare lave en clear cache for brugerens profil, når der postes.

en anden mulighed kunne være at gøre det med fast interval for hvertbruger, men det er ressource spild, da der sikkert findes en del flere inaktive brugere end aktive. 

Man kunne jo også bare droppe alt med hvor mange indlæg og så kalde alle Kaptajner, problem solved!   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
13. august 2017 @ 04:13
Virtual Machine

Jeg interesserer mig heller ikke for det tal, for det betyder intet. Men der skal nok være nogen der ser en form for sport eller elsker at stige i graderne i et hieraki 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

393

13
13. august 2017 @ 07:14
Lærling
Bersærken skrev:
Nihad skrev:

måske skulle PP bare lave en clear cache for brugerens profil, når der postes.

en anden mulighed kunne være at gøre det med fast interval for hvertbruger, men det er ressource spild, da der sikkert findes en del flere inaktive brugere end aktive. 

Man kunne jo også bare droppe alt med hvor mange indlæg og så kalde alle Kaptajner, problem solved!   

Nu har du lavet tre indlæg, her i tråden, uden at bidrage med noget som helst, og det er tilsyneladende ikke, fordi du er ivrig efter at hjælpe. Men vi bidrager selvfølgelig hver især efter bedste evne. Det sjove er, at alle, der påstår tallene ikke betyder noget, har mange indlæg – og de mener, det er så vigtig en information, at de er nødt til at dele den med os andre, virkelig berigende. 

Som sagt, blev der bare gjort opmærksom på, at der var en funktion, der ikke virker, på macnyt. Personligt synes jeg da også, det kan er sjovt at se, hvor meget jeg selv bidrager med – mere tallet end titlen.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
13. august 2017 @ 13:27
Stormogul

Tester lige igen

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1519

0
13. august 2017 @ 14:18
Suspenderet
Leif Korreborg skrev:
Bersærken skrev:
Nihad skrev:

måske skulle PP bare lave en clear cache for brugerens profil, når der postes.

en anden mulighed kunne være at gøre det med fast interval for hvertbruger, men det er ressource spild, da der sikkert findes en del flere inaktive brugere end aktive. 

Man kunne jo også bare droppe alt med hvor mange indlæg og så kalde alle Kaptajner, problem solved!   

Nu har du lavet tre indlæg, her i tråden, uden at bidrage med noget som helst, og det er tilsyneladende ikke, fordi du er ivrig efter at hjælpe. Men vi bidrager selvfølgelig hver især efter bedste evne. Det sjove er, at alle, der påstår tallene ikke betyder noget, har mange indlæg – og de mener, det er så vigtig en information, at de er nødt til at dele den med os andre, virkelig berigende. 

Som sagt, blev der bare gjort opmærksom på, at der var en funktion, der ikke virker, på macnyt. Personligt synes jeg da også, det kan er sjovt at se, hvor meget jeg selv bidrager med – mere tallet end titlen.

Okay, nu skal jeg skældes ud for at have mange indlæg, og ivrig efter at hjælpe med hvad? I diskuterer ikke noget om Mac eller iPhone, I diskuterer om hvorfor I ikke får Jeres Rang som I vil have, det er da til at grine lidt af, måske endda lidt børneagtigt?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

393

13
13. august 2017 @ 15:07
Lærling
Bersærken skrev:
Leif Korreborg skrev:
Bersærken skrev:

Man kunne jo også bare droppe alt med hvor mange indlæg og så kalde alle Kaptajner, problem solved!   

Nu har du lavet tre indlæg, her i tråden, uden at bidrage med noget som helst, og det er tilsyneladende ikke, fordi du er ivrig efter at hjælpe. Men vi bidrager selvfølgelig hver især efter bedste evne. Det sjove er, at alle, der påstår tallene ikke betyder noget, har mange indlæg – og de mener, det er så vigtig en information, at de er nødt til at dele den med os andre, virkelig berigende. 

Som sagt, blev der bare gjort opmærksom på, at der var en funktion, der ikke virker, på macnyt. Personligt synes jeg da også, det kan er sjovt at se, hvor meget jeg selv bidrager med – mere tallet end titlen.

Okay, nu skal jeg skældes ud for at have mange indlæg, og ivrig efter at hjælpe med hvad? I diskuterer ikke noget om Mac eller iPhone, I diskuterer om hvorfor I ikke får Jeres Rang som I vil have, det er da til at grine lidt af, måske endda lidt børneagtigt?

Er du blevet skældt ud, Knud? Hvad var det lige, du hjalp med i din iver? Jeg skrev under 'ordet frit'… Jeg prøver en gang til og så for (prins) Knud. Jeg gjorde PP opmærksom på, at der var en funktion på macnyt, der ikke virkede efter hensigten, jeg vidste ikke, det var så svært at forstå, men ingen er vel forpligtet udover deres evner. 

Det sjove er, at det egentligt var henvendt til PP (som, modsat dig, forstod, hvad det gik ud på), men som det ofte sker, går du ind og overtager tråden. Har du virkelig sådan en trang til at blive hørt og set? 

Hvis jeg ville have en høj rang, kunne jeg gøre, som så mange andre: Svare på alt med et '+', en smiley eller udbrede mig om, hvor dårlig Windows er i forhold til Mac, hvis vinden blæser den vej, eller udbrede mig om, hvor dårlig Mac er i forhold til Windows, hvis vinden er vendt. Men alt det, ved du jo bedre, end de fleste. 

Til slut – endnu en gang, jeg gjorde opmærksom på en funktion, der ikke virkede på macnyt. 

Min personlige holdning til antal, kan du læse længere oppe i tråden.


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.