xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Får meddelelsen: User space panic
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


269

0
15. juli 2017 @ 14:03
Juniormedlem

HJÆLP!!

Jeg kan pludselig ikke tilgå min harddisk på min MacBook Pro. 

Der hvor jeg normalt logger ind, står der bl.a. "User space panic" ... Det står oppe i øverste venstre hjørne. Jeg kan ikke vist ikke vedhæfte billede her?

Er der nogen der har erfaring med dette??? 

MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb
  3
0
  67

4593

394
15. juli 2017 @ 22:57
FPU

Hej Mette.

Jeg er på ingen måde ekspert, og jeg har aldrig før hørt om det her fænomen, men jeg vil da prøve at hjælpe alligevel.

Efter lidt googleri har jeg foreløbig læst mig til, at det kan være et defekt harddiskkabel, hvilket ikke er SÅ slemt, selvom det kræver en reparation, men selve kablet er ikke så dyrt.

Det kan dog desværre også være en "defekt" Partition Map på disken, hvilket alt andet lige kræver en omformattering af disken, d.v.s. at den skal slettes helt. Hvis du ikke har backup af dine data, er du derfor noget på den i det her tilfælde.

Du kan dog prøve, om du kan starte op i Recovery mode (Kommando-R) og køre en test af disken med Diskværktøj (som kan vælges fra en af menuerne). Hvis Diskværktøj melder om fejl, kan du (prøve at) reparere disken; måske kan Diskværktøj udbedre problemet, måske kan den ikke.

Hvis ikke, er der et par andre muligheder, men den ene metode kræver en allerede klargjort boot-disk med et system på, som ikke er for gammelt til din Mac og den anden metode kræver en ekstra Mac og det korrekte kabel; så kan personlige data (og måske endda hele indholdet på disken) nok reddes, og så kan man omformattere og tilbagekopiere (eventuelt ny-installere) indholdet.

Jeg (og hajerne herinde) vil dog godt have lidt mere info fra dig, især den præcise model Mac (årgang), og hvilket OS X der ligger på den; så har vi lidt mere at gætte ud fra.

Endelig må du også gerne fortælle os, hvor henne i landet du og din Mac befinder jer, for det KAN jo være, at din MacHelt bor lige rundt om hjørnet. :O)

Held og lykke og feed-back.

P.S. Her er et link til en forum-tråd om problemet på en MacBook Pro. Bemærk linket til Apple Hardware Test nederst i tråden, som måske kan fortælle, om harddiskkablet er defekt, eller ej:

Reddit-link om User Space Panic.

Spirituel Maskine

269

0
17. juli 2017 @ 17:52
Juniormedlem

Tak for dit svar. Jeg har sendt dig en privat besked :)

MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb

4593

394
17. juli 2017 @ 20:00
FPU
Mette Neustrup skrev:

Tak for dit svar. Jeg har sendt dig en privat besked :)

Læst og besvaret.

Spirituel Maskine