xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Forbinde 2 Time Capsule på samme netværk? kan det betale sig
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


163

3
09. juli 2017 @ 19:27
Novice

Jeg har lige købt en ny TC og har en gammel TC liggende.

Kan der være fordele ved at forbinde de to, evt. som udvidelse af netværk så signalet bliver bedre?

Eller er der andre fordele ved at forbinde dem?

Og hvis der er fordele hvordan gør man?


MVH
Torben

  4
0
  88

3580

34
10. juli 2017 @ 06:18
Virtual Machine

Hvis du ikke har problemer med signalet eller lagerplads på dit nuværende netværk, er der ingen fordel ved at udvide det. 

Det eneste sjove jeg kan se ve det, er, at du kan nørde lidt med det. Altså, du opretter to forskellige 5GHz netværks på hver deres frekvens i hver sin ende af huset eller lejligheden. Og så konfugurer de trådløse enheder til den router de er tættest på til dagligt. Derved bliver wifi trafikken mindre belastet pr kanal på hver router så at sige. Men hvis du ikke mærker nogle klumper i datastrømmen til dagligt, er det kun nørderi-genet der bliver kælet for her   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1493

39
10. juli 2017 @ 06:56
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Hvis du ikke har problemer med signalet eller lagerplads på dit nuværende netværk, er der ingen fordel ved at udvide det. 

Det eneste sjove jeg kan se ve det, er, at du kan nørde lidt med det. Altså, du opretter to forskellige 5GHz netværks på hver deres frekvens i hver sin ende af huset eller lejligheden. Og så konfugurer de trådløse enheder til den router de er tættest på til dagligt. Derved bliver wifi trafikken mindre belastet pr kanal på hver router så at sige. Men hvis du ikke mærker nogle klumper i datastrømmen til dagligt, er det kun nørderi-genet der bliver kælet for her   

hvis man kalder ens to wifi for det samme, så skal enhederne nok finde ud af at forbinde til det netværk med det stærkeste signal.

og til trådstarter: sæt dem op med kabel i mellem, og slå DHCP fra på den ene, så får du et stort netværk, der virker super.


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

14

3
10. juli 2017 @ 10:49
Nyt medlem

Det fungere super fint.. har selv et setup med 2 x TCs og samme netværks ID. Den gamle TC benyttes til primær backup af ungernes enheder og den nye til alt andet, med en månedlig kopi til den gamle, just in case    

Se evt. denne guide fra Apple: https://support.apple.com/da-dk/HT202056

Som Rasmus skriver, så lav en kablet forbindelse (roaming network) imellem dem, for at undgå trådløs hastighed falder.

God sommer beskæftigelse..


163

3
10. juli 2017 @ 17:06
Novice

TAK FOR DE FINE SVAR, JEG TROR JEG NØRDER LIDT. SAMTIDIGT KAN JEG SÅ UDVIDE NETVÆRK SÅ JEG KAN FÅ SIGNAL BAGERST I HAVEN.

ENDNU EN GANG FOR SVARENE TIL JER ALLE SAMMEN.... SUPER!!!