xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problem med Apple Mail?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


569

1
07. juli 2017 @ 16:28
Kaptajn

Hej.

Jeg forsøgte i dag at afsende en mail fra en mailadresse som åbenbart ikke længere er aktiv. Nu sker der det at vinduet med mailen bliver ved med at poppe op hvor den beder mig om at indtaste password til den mailkonto der ikke længere er aktiv.

Jeg har ikke mulighed for at ændre afsender på mailen og kan heller ikke få lov til at slette mailen.

Er der noget jeg kan gøre her?

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]
  4
0
  69

4593

394
07. juli 2017 @ 17:37
FPU

Nu skriver di jo ikke, hvilken version OS (og dermed hvilken version af Mail), som du bruger. Du skriver heller ikke, hvilken e-mail operatør (f.eks. GMail eller Yahoo!), som den inaktive e-mail hører under. Selvom jeg selv bruger en ret gammel version af OS X (og dermed en ret gammel version af Mail), vil jeg dog prøve med et par forslag:

1. Alt andet lige burde den usendte mail befinde sig i mappen Udkast (Draft), og her bør du kunne gå ind og slette den uafsendte mail, d.v.s. sende den over i Mail's papirkurv, hvorefter du kan gå ind i Mail's papirkurv og slette den helt. Du kan også prøve at gøre det ved at højre-klikke på e-mailen og så vælge "Slet" fra pop-up menuen.

2. I Mail's indstillinger (Preferences) kan du klikke på Konti (Accounts) og redigere dem. Hvis du har mere en een konto, må du først lige identificere, hvilken af de konti, som indeholder den inaktive afsenderadresse, inden du går ind og retter den.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

569

1
07. juli 2017 @ 19:05
Kaptajn

Hej Tonny og tak for svar.

Jeg endte med blot at slette den inaktive konto og derefter fik jeg lov til at vælge ny afsender på mailen :)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

4593

394
07. juli 2017 @ 19:58
FPU
Rasmus L. Knabe skrev:

Hej Tonny og tak for svar.

Jeg endte med blot at slette den inaktive konto og derefter fik jeg lov til at vælge ny afsender på mailen :)

Nåja, somme tider er det mest effektivt at feje med den store kost.

Spirituel Maskine

569

1
07. juli 2017 @ 20:18
Kaptajn

Den lange historie er at der var tale om en firma mailadresse fra min webhotel host. - Jeg havde åbenbart glemt at forny mit webhotel så min konto var suspenderet. 

Jeg var så i en situation hvor jeg havde prøve at sende en mail til en kunde fra min firma mail, men det ville den selvfølgelig ikke (og mailen var pludselig låst). Jeg skrev derfor en ny mail og afsendte den fra en anden mail adresse, men så gik det op for mig at når min firma mail kom op og køre igen ville den her blokerede mail, som jeg nu allerede havde sendt fra en anden adresse, nok ryge afsted og det ville jeg gerne undgå.

Så jeg slettede kontoen hvilket "frigav" mailen så jeg kunne slette den. Betalte for mit webhotel og oprettede så efterfølgende kontoen igen i mit mail program.. Måske besværligt men jeg opnåede det ønskede resultat :D

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]