Hej.
Jeg forsøgte i dag at afsende en mail fra en mailadresse som åbenbart ikke længere er aktiv. Nu sker der det at vinduet med mailen bliver ved med at poppe op hvor den beder mig om at indtaste password til den mailkonto der ikke længere er aktiv.
Jeg har ikke mulighed for at ændre afsender på mailen og kan heller ikke få lov til at slette mailen.
Er der noget jeg kan gøre her?
Nu skriver di jo ikke, hvilken version OS (og dermed hvilken version af Mail), som du bruger. Du skriver heller ikke, hvilken e-mail operatør (f.eks. GMail eller Yahoo!), som den inaktive e-mail hører under. Selvom jeg selv bruger en ret gammel version af OS X (og dermed en ret gammel version af Mail), vil jeg dog prøve med et par forslag:
1. Alt andet lige burde den usendte mail befinde sig i mappen Udkast (Draft), og her bør du kunne gå ind og slette den uafsendte mail, d.v.s. sende den over i Mail's papirkurv, hvorefter du kan gå ind i Mail's papirkurv og slette den helt. Du kan også prøve at gøre det ved at højre-klikke på e-mailen og så vælge "Slet" fra pop-up menuen.
2. I Mail's indstillinger (Preferences) kan du klikke på Konti (Accounts) og redigere dem. Hvis du har mere en een konto, må du først lige identificere, hvilken af de konti, som indeholder den inaktive afsenderadresse, inden du går ind og retter den.
Held og lykke og feed-back.
Hej Tonny og tak for svar.
Jeg endte med blot at slette den inaktive konto og derefter fik jeg lov til at vælge ny afsender på mailen :)
Rasmus L. Knabe skrev:Hej Tonny og tak for svar.
Jeg endte med blot at slette den inaktive konto og derefter fik jeg lov til at vælge ny afsender på mailen :)
Nåja, somme tider er det mest effektivt at feje med den store kost.
Den lange historie er at der var tale om en firma mailadresse fra min webhotel host. - Jeg havde åbenbart glemt at forny mit webhotel så min konto var suspenderet.
Jeg var så i en situation hvor jeg havde prøve at sende en mail til en kunde fra min firma mail, men det ville den selvfølgelig ikke (og mailen var pludselig låst). Jeg skrev derfor en ny mail og afsendte den fra en anden mail adresse, men så gik det op for mig at når min firma mail kom op og køre igen ville den her blokerede mail, som jeg nu allerede havde sendt fra en anden adresse, nok ryge afsted og det ville jeg gerne undgå.
Så jeg slettede kontoen hvilket "frigav" mailen så jeg kunne slette den. Betalte for mit webhotel og oprettede så efterfølgende kontoen igen i mit mail program.. Måske besværligt men jeg opnåede det ønskede resultat :D