xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvilken Photoshop udgave skal jeg vælge?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


40

1
07. juli 2017 @ 11:09
Let øvet

Hej, jeg har lige investeret i en ny Macbook Pro 15" + Belkin Thunderbolt 3 dock og en 4k skærm, og har nu fuldført mit skifte til udelukkende mac. (erstatter 2008 Macbook pro 15" købt brugt og min Win7 stationære pc).

På min win7 pc havde jeg en ældre version er Photoshop, mener det var 7.0 men er ikke sikker.

Jeg brugte det til at lave lidt billedredigering + også lidt let grafisk arbejde til mit arbejde, hvor jeg lavede ID-kort og Visitkort design. Ideen om at arbejde i "lag" kan jeg godt lide og mulighederne for at fortryde ændringer.

Men jeg kan nu ikke finde ud af hvilken version jeg skal vælge, og efter hvad jeg kan se er der 3 mulige lige nu (for amatører  )

Photoshop Lightroom   -   Photoshop Elements   -   Photoshop CS6

Hvilken skal jeg vælge?

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.
  19
0
  162

197

0
07. juli 2017 @ 14:02
Novice

Du skal vælge Creative Cloud-fotografiabonnement til 92,50 kr pr mdr. 

Med den løsning får du alle de nyeste opdateringer mv.


955

9
07. juli 2017 @ 16:34
Veteran

Du skal naturligvis droppe photoshop-halløjet og anskaffe dig følgende fremragende programmer:

- Affinity Photo

- Capture One

- Luminar

- Nik collection

Evt. Affinity Designer (som indesign) hvis det er noget du benytter




Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1263

36
07. juli 2017 @ 16:38
Stormogul
Kenny Poulsen skrev:

Du skal naturligvis droppe photoshop-halløjet og anskaffe dig følgende fremragende programmer:

- Affinity Photo

- Capture One

- Luminar

- Nik collection

Evt. Affinity Designer (som indesign) hvis det er noget du benytter


+1

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

210

0
07. juli 2017 @ 16:49
Suspenderet

- eller Pixelmator. 249,- på App Store. Fint program...



12

1
08. juli 2017 @ 00:56
Nyt medlem

Eller On1 Photo Raw 2017


393

13
08. juli 2017 @ 07:02
Lærling
Kenny Poulsen skrev:

Du skal naturligvis droppe photoshop-halløjet og anskaffe dig følgende fremragende programmer:

- Affinity Photo

- Capture One

- Luminar

- Nik collection

Evt. Affinity Designer (som indesign) hvis det er noget du benytter

+1




Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

40

1
09. juli 2017 @ 12:44
Let øvet

Tak for jeres svar   

Jeg foretrækker at blive i Photoshop, da det er det jeg kender. Kunne jeg få den gamle version jeg har på min gamle windows pc, så købte jeg bare den igen...

Adobe's Cloud løsning er ikke aktuel, da jeg syntes det er for dyrt i forhold til hvor meget jeg bruger det.

Jeg håber lidt jeg kunne få min chef til at betale programmet, imod jeg laver de få design en gang imellem.

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

955

9
09. juli 2017 @ 13:12
Veteran

Betjeningen af Affinity photos er meget lig/lig Adobe, bare med en bedre mere intuitiv brugerflade, og så har du fuldt samme funktioner og meget mere end det du er vant til.....altsammen uden Adobe bøvl...  

Så .....hvad venter du på ?


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

40

1
10. juli 2017 @ 09:59
Let øvet
Kenny Poulsen skrev:

Betjeningen af Affinity photos er meget lig/lig Adobe, bare med en bedre mere intuitiv brugerflade, og så har du fuldt samme funktioner og meget mere end det du er vant til.....altsammen uden Adobe bøvl...  

Så .....hvad venter du på ?



Har lige tjekket det lidt ud og det ser egentlig ret fedt ud og ligner meget Photoshop.

Ved du om det kan følgende?:

  • Arbejde i Layers.
  • Kan jeg importere mine gamle PSD filer, og så arbejde videre på dem?
  • Kan man eksportere til PDF?
  • Kan man lave HDR billeder, evt. indbygget "auto" funktion?
  • Er det godt til let grafik også? Altså lidt simpelt logo design og design af visitkort/ID-kort til print.
MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

393

13
10. juli 2017 @ 15:05
Lærling
Martin Benne skrev:
Kenny Poulsen skrev:

Betjeningen af Affinity photos er meget lig/lig Adobe, bare med en bedre mere intuitiv brugerflade, og så har du fuldt samme funktioner og meget mere end det du er vant til.....altsammen uden Adobe bøvl...  

Så .....hvad venter du på ?



Har lige tjekket det lidt ud og det ser egentlig ret fedt ud og ligner meget Photoshop.

Ved du om det kan følgende?:

  • Arbejde i Layers.
  • Kan jeg importere mine gamle PSD filer, og så arbejde videre på dem?
  • Kan man eksportere til PDF?
  • Kan man lave HDR billeder, evt. indbygget "auto" funktion?
  • Er det godt til let grafik også? Altså lidt simpelt logo design og design af visitkort/ID-kort til print.

1. Affinity Photos arbejder i layers (selvfølgelig)

2. Du kan åbne dine psd-filer nøjagtig som var det i Photoshop (endda med indstillinger og guides)

3. Du kan eksportere til pdf format (selvfølgelig)

4. HDR har auto-funktion

5. Du kan lave grafiske løsninger og designs på lige fod med Photoshop

Så som Kenny Poulsen skriver: Så…hvad venter du på?

Derudover koster det kun en brøkdel af PS, som du ikke længere kan købe, men kun abonnere på. Du kan selvfølgelig være heldig at finde en CS-pakke på nettet til en overkommelig pris.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

40

1
10. juli 2017 @ 22:05
Let øvet

Affinity lyder som et godt valg.

Men jeg har i første omgang prøvet at bestille Adobe Photoshop CS6 på ebay til ca. 250kr.

http://www.ebay.de/itm/Adobe-Photoshop-CS6-Extended-MAC-WINDOWS-Life-Time-Activation-full-version/332267677354?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har skrevet lidt med sælger, så det virker legalt nok men nu må vi se... virker det ikke så bliver det nok Affinity istedet.

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

708

3
11. juli 2017 @ 12:30
Suspenderet
Martin Benne skrev:

Affinity lyder som et godt valg.

Men jeg har i første omgang prøvet at bestille Adobe Photoshop CS6 på ebay til ca. 250kr.

http://www.ebay.de/itm/Adobe-Photoshop-CS6-Extended-MAC-WINDOWS-Life-Time-Activation-full-version/332267677354?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har skrevet lidt med sælger, så det virker legalt nok men nu må vi se... virker det ikke så bliver det nok Affinity istedet.

Vil du gøre mig en tjeneste og skrive her hvis dit specifikke køb af det produkt går som det skal og alt spiller? Jeg er selv interesseret i Photoshop CS6 uden om Creative Cloud. Jeg så at CS6 Master Collection til Mac var til salg for rundt regnet 3500dkr på eBay også. Det virker sådan lidt lusket det hele, især disse software køb. 250dkr ud af vinduet kan jeg nok godt men ikke 3500dkr ;) 

Glæder mig til at høre nærmere. 


393

13
11. juli 2017 @ 20:02
Lærling
Allan Nyholm Nielsen skrev:
Martin Benne skrev:

Affinity lyder som et godt valg.

Men jeg har i første omgang prøvet at bestille Adobe Photoshop CS6 på ebay til ca. 250kr.

http://www.ebay.de/itm/Adobe-Photoshop-CS6-Extended-MAC-WINDOWS-Life-Time-Activation-full-version/332267677354?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har skrevet lidt med sælger, så det virker legalt nok men nu må vi se... virker det ikke så bliver det nok Affinity istedet.

Vil du gøre mig en tjeneste og skrive her hvis dit specifikke køb af det produkt går som det skal og alt spiller? Jeg er selv interesseret i Photoshop CS6 uden om Creative Cloud. Jeg så at CS6 Master Collection til Mac var til salg for rundt regnet 3500dkr på eBay også. Det virker sådan lidt lusket det hele, især disse software køb. 250dkr ud af vinduet kan jeg nok godt men ikke 3500dkr ;) 

Glæder mig til at høre nærmere. 

Jeg købte CS6-pakken for ca. 4000 kr. på eBay af samme grund som dig. Der var ingen fusk i det. Pakken var uåbnet. Jeg har altid været tryg ved at handle på eBay, da de står bag én, hvis man føler dig snydt – og kan dokumentere det. 

Jeg tror, at det, der er farligt, er at købe en licens, da den kan deles med mange, hvis det er det, der bliver spekuleret i. Man kan, ved at købe pakken fysisk, i ubrudt stand, være sikker på at licensen i pakke er unik.

Så har du min erfaring også.


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

708

3
11. juli 2017 @ 20:37
Suspenderet
Leif Korreborg skrev:
Allan Nyholm Nielsen skrev:
Martin Benne skrev:

Affinity lyder som et godt valg.

Men jeg har i første omgang prøvet at bestille Adobe Photoshop CS6 på ebay til ca. 250kr.

http://www.ebay.de/itm/Adobe-Photoshop-CS6-Extended-MAC-WINDOWS-Life-Time-Activation-full-version/332267677354?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har skrevet lidt med sælger, så det virker legalt nok men nu må vi se... virker det ikke så bliver det nok Affinity istedet.

Vil du gøre mig en tjeneste og skrive her hvis dit specifikke køb af det produkt går som det skal og alt spiller? Jeg er selv interesseret i Photoshop CS6 uden om Creative Cloud. Jeg så at CS6 Master Collection til Mac var til salg for rundt regnet 3500dkr på eBay også. Det virker sådan lidt lusket det hele, især disse software køb. 250dkr ud af vinduet kan jeg nok godt men ikke 3500dkr ;) 

Glæder mig til at høre nærmere. 

Jeg købte CS6-pakken for ca. 4000 kr. på eBay af samme grund som dig. Der var ingen fusk i det. Pakken var uåbnet. Jeg har altid været tryg ved at handle på eBay, da de står bag én, hvis man føler dig snydt – og kan dokumentere det. 

Jeg tror, at det, der er farligt, er at købe en licens, da den kan deles med mange, hvis det er det, der bliver spekuleret i. Man kan, ved at købe pakken fysisk, i ubrudt stand, være sikker på at licensen i pakke er unik.

Så har du min erfaring også.


Jeg takker for uddeling af erfaring vedrørende dette. Pludselig virker det ikke helt slemt.


40

1
11. juli 2017 @ 20:43
Let øvet
Martin Benne skrev:

Affinity lyder som et godt valg.

Men jeg har i første omgang prøvet at bestille Adobe Photoshop CS6 på ebay til ca. 250kr.

http://www.ebay.de/itm/Adobe-Photoshop-CS6-Extended-MAC-WINDOWS-Life-Time-Activation-full-version/332267677354?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har skrevet lidt med sælger, så det virker legalt nok men nu må vi se... virker det ikke så bliver det nok Affinity istedet.

Det virker!...

Som jeg forstår det har sælger en corporate licens, som han så sælger ud af.

Der var lidt bøvl med installationen, men han sendte et link til en youtube video med et kendt problem med adobe og install på mac, og så var det løst.

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

708

3
11. juli 2017 @ 20:50
Suspenderet
Martin Benne skrev:
Martin Benne skrev:

Affinity lyder som et godt valg.

Men jeg har i første omgang prøvet at bestille Adobe Photoshop CS6 på ebay til ca. 250kr.

http://www.ebay.de/itm/Adobe-Photoshop-CS6-Extended-MAC-WINDOWS-Life-Time-Activation-full-version/332267677354?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Har skrevet lidt med sælger, så det virker legalt nok men nu må vi se... virker det ikke så bliver det nok Affinity istedet.

Det virker!...

Som jeg forstår det har sælger en corporate licens, som han så sælger ud af.

Der var lidt bøvl med installationen, men han sendte et link til en youtube video med et kendt problem med adobe og install på mac, og så var det løst.

Super! Så giver det mening, at investere i sådan. Tak for feedback. Hvis vi ikke har hinanden hvem har vi så. 


955

9
13. juli 2017 @ 15:28
Veteran

Man kan da ikke sælge ud af en corporate licens ...?!?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

40

1
18. juli 2017 @ 10:27
Let øvet

Jeg er ikke sikker på det, men jeg har en fuldt funktionsdygtige version nu, og jeg har en kvittering igennem ebay   

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

197

0
18. juli 2017 @ 15:01
Novice
Kenny Poulsen skrev:

Man kan da ikke sælge ud af en corporate licens ...?!?

Der er en der ikke overhovedet licensen ved at sælge den videre