xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Billedfremviser vil ikke kombinere PDFer mere...
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2322

0
21. juni 2017 @ 14:34
ASCII jonglør

Pludselig kan jeg ikke længere kombinere PDFer i Billedfremviser mere. Jeg følger den anbefalede opskrift, som altid tidligere har virket: Åbn to PDFer med miniature-vinduet åbent og træk det ene miniatureark over under det andet miniature-billede. Et grønt plus-tegn vises, og man slipper; derefter gemmes dokumentet.

Men når man åbner modtager-PDFen igen er der intet sket, den andet PDF er ikke længere i dokumentet. Har prøvet at ændre div. indstillinger i Billedfremviser, men det hjælper ikke.

Hvad er der mon galt - og kan nogen hjælpe?

På forhånd tak.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  5
0
  55

291

45
21. juni 2017 @ 15:26
Juniormedlem

Jeg bruger det tit, men man skal være uhyre præcis med hvor man slipper dokumentet.

Hvis musen blot er en millimeter for langt nede, vil arket i stedet blive i den oprindelige PDF, som så blot vises som åben i venstre side under den første PDF. Prøv at placere musen således, at der bliver gjort plads til arket, inden du slipper det.

Ofte kan det være nemmere at trække arket ind mellem to eksisterende sider, så man bedre kan se at der bliver indsat et mellemrum, før man slipper. Herefter kan man trække sidste side op, hvis den skal være før det nye.


2322

0
21. juni 2017 @ 15:43
ASCII jonglør

HA! Det virker sørme! Jeg havde kun enkeltside-PDFere og det var åbenbart problemet (ufatteligt at software-udviklerne ikke har tænkt på det). 

Sætter jeg en enkelt tom side ekstra ind i et enkeltsidet PDF-doku i Billedfremviser, kan man komme til at arbejde med at sætte flere PDFere ind - og ja, man skal være rimelig præcis. Bagefter kan man så blot slette den indsatte tomme side.

Tak for hjælpen!   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

118

6
21. juni 2017 @ 16:20
Novice

Det har nogle gjort

GraphicConverters indbyggede Browser indholder netop en funktion til at at sammensætte PDF'er (og et hvilket som helst andet billedformet) til én PDF


2322

0
21. juni 2017 @ 16:26
ASCII jonglør

Er klar over, at nogle software-udviklere har gjort deres hjemmearbejde. Min kritik kørte mere på, at Apples softwareudviklere ikke har forudset denne situation. Fred være med det, en venlig Michael Rasmussen giv et glimrende tip, og verdenen er i orden igen   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

291

45
21. juni 2017 @ 17:15
Juniormedlem

Velbekomme. Man kan faktisk godt gøre det med en enkeltsidet PDF også, men det kræver virkelig at man holder tungen lige munden og venter ekstra længe med at slippe. Tricket med en tom side er rigtig smart.