xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Picture in Picture på DR.dk
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


282

1
18. juni 2017 @ 21:01
Juniormedlem

Er det muligt at få Picture in Picture, når man ser udsendelser på DR.dk på sin Mac? Hvis ja hvordan gør man så det?

  21
0
  142

61

0
18. juni 2017 @ 21:20
Novice

Mener ikke det er muligt, dog kan du godt have 2 x vindue åbne på samme tid.


8581

198
18. juni 2017 @ 22:09
Poseidon

Der er ikke picture in picture her, men de har jo deres egen pop-up funktion, som næsten gør det samme, lige udover at den selvfølgelig ikke altid floater øverst.

Der var engang en Mac...

708

3
19. juni 2017 @ 09:37
Suspenderet
JensJ skrev:

Er det muligt at få Picture in Picture, når man ser udsendelser på DR.dk på sin Mac? Hvis ja hvordan gør man så det?

Højre-klik 1 gange for Safaris contextmenu med mulighed for Picture-in-Picture på DR.dk og muligvis 2 gange højreklik på andre hjemmesider.

Hvis FlashPlayer er installeret kan det godt være at der skal klikkes 2 gange på DR.dk og andre hjemmesider som ikke er med på moderne-vognen men her på en frisk Sierra installation med seneste Safari er det bare et enkelt højreklik som kræves. 


Skærmoptagelse eksempel: http://d.pr/v/gE898G


708

3
19. juni 2017 @ 09:55
Suspenderet

Prøv eksempelvis at højreklikke 2 gange på en video på MacRumors.com og den seneste video som omhandler macOS High Sierra - det er en YouTube video og har dets interface - men kan overskrives af et enkelt højreklik mere hvorefter Safaris egen kontekstmenu viser sig. På www.youtube.com  gælder dette også.


2322

0
19. juni 2017 @ 12:58
ASCII jonglør

Interessant funktion, tak for at gøre opmærksom på denne.

Desværre ser det ikke ud til at virke i OS X Yosemite 10.10.5 med Safari 10.1.1, da valget Picture in Picture slet ikke figurerer i context-menuen. Ærgerligt.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

282

1
19. juni 2017 @ 14:23
Juniormedlem

Hvorfor virker det ikke på min Macbook, når jeg højreklikker inde på dr.dk? Jeg får ikke den samme menu frem.


708

3
19. juni 2017 @ 16:27
Suspenderet
JensJ skrev:

Hvorfor virker det ikke på min Macbook, når jeg højreklikker inde på dr.dk? Jeg får ikke den samme menu frem.

Det er dobbelt højreklik lige i rap der skal til.


1325

0
20. juni 2017 @ 13:31
Stormogul
JensJ skrev:

Hvorfor virker det ikke på min Macbook, når jeg højreklikker inde på dr.dk? Jeg får ikke den samme menu frem.

Slå Flash fra for dr.dk


2322

0
20. juni 2017 @ 15:25
ASCII jonglør

@JLL: Har nu rodet lidt rundt i div. indstillinger, men ikke fundet et sted at slå Flash fra på dr.dk. Kunne du forklare hvordan man gør dette?

På forhånd tak   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1325

0
20. juni 2017 @ 16:56
Stormogul

Safari > Indstillinger > Sikkerhed > Tilbehørsindstillinger (frit oversat fra engelsk)


2322

0
20. juni 2017 @ 22:26
ASCII jonglør

Tak for det, det virker jo fint!

Imidlertid er der alligevel stadig ikke mulighed for Picture in Picture på denne Mac - men at have fået slået Flash fra på DR.dk er meget fint   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
21. juni 2017 @ 06:25
Stormogul

Jeg har ikke installeret flash på min iMac og har ingen problemer med PIP på dr.dk. Bruger det tit og det er en dejlig funktion at have.

Derfor: Afinstaller flash så er man den sikkerhedstrussel mindre, og gør så også det samme med java.

Blot min mening.    


3580

34
21. juni 2017 @ 07:15
Virtual Machine

Der er jeg enig med Gorm. Flash og Java tilbyder ikke noget som computeren allerede kan i forvejen uden dem. Og afinstallerer man dem, er man mere sikker på nettet. Det software er forældet og udgør stadig en sikkerhedsrisiko. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
21. juni 2017 @ 08:29
ASCII jonglør

Er vi nået så langt, at vi nu kan afinstallere Flash i Macs? Det lyder jo herligt, men sidst jeg prøvede for et par år siden, var der nogle sites, jeg ikke kunne få film frem på, så vidt jeg husker. Derfor kom Flash på igen. 

Mht. Java så er dette da nødvendigt til brug for div. banker, så vidt jeg kan se?

For det tredje: nu har jeg en MBP fra 2013, og bruger derfor kun pegefeltet for at prøve at opnå PIP vha. Ctrl-Klik - hidtil altså forgæves. Men måske SKAL det være via en mus (har ikke engang en sådan mere)?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1325

0
21. juni 2017 @ 09:21
Stormogul

Ser først nu, at du kører Yosemite. PiP er kun fra og med Sierra, så vidt jeg husker.

PS: Der er vist ingen banker, der benytter Java.


2322

0
21. juni 2017 @ 10:14
ASCII jonglør

OK, tak. Tænkte nok det kun var i Sierra. 

Mener java bruges til netbanker, da jeg (for efterhånden et godt stykke tid siden) fik en popup ang. en nødvendig opdatering af java, før jeg kunne bruge netbank - men måske husker jeg forkert....

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
21. juni 2017 @ 10:14
Stormogul

De banker som jeg kender bruger ikke java mere, og jeg har kun 1 side som ikke kan vise film og det er Ekstra Bladet. BT kan, min ikke EB. 



2322

0
21. juni 2017 @ 10:18
ASCII jonglør

Well, så er en test af eliminering af java og Flash her på maskinen (med Yosemite) vel på tide (igen).

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1325

0
21. juni 2017 @ 11:32
Stormogul
Stig Storm skrev:

OK, tak. Tænkte nok det kun var i Sierra. 

Mener java bruges til netbanker, da jeg (for efterhånden et godt stykke tid siden) fik en popup ang. en nødvendig opdatering af java, før jeg kunne bruge netbank - men måske husker jeg forkert....

NemID login var i sin tid en Java-applet, men det er det ikke længere.


2322

0
21. juni 2017 @ 11:54
ASCII jonglør

Øhh - var det ikke javascript NemID brugte tidligere? Java og javascript er jo ikke det samme...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1325

0
21. juni 2017 @ 13:25
Stormogul

Nej, de er gået fra Java til Javascript.