xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPad Pro '17 hurtigere end MBP '16 (af og til)
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


3580

34
15. juni 2017 @ 11:13
Virtual Machine

Jeg hørte engang en fugl synge om, at Apple muligvis vil gå fra Intel til ARM, ligesom de gik fra PowerPC til Intel i sin tid. 

Nu er der så nogen der har testet en række iPad Pro op imod en række MacBook Pro, og fundet, at iPad Pro's GPU og MulitiCore performance ligger og kysser MacBook Pro lige i røven. Jeg har aldrig troet at en tablet ville kunne komme til kilde en laptop flagskib lige i kinderne som den gør nu :D

Den her artikel får mig til at tænke lidt over, om der måske alligevel er lift hold i det. 


https://9to5mac.com/2017/06/14/ipad-pro-versus-macbook-pro-speed-tests/ 

(Kan ikke længere lave links)


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  7
0
  68

8581

198
15. juni 2017 @ 11:43
Poseidon

Nu kan man ikke sammenligne Geekbench på iOS og macOS direkte, så man skal ikke holde sig alt for meget i de her tal.

Der var engang en Mac...

186

5
15. juni 2017 @ 14:07
Novice

Ingen tvivl om at iPad Pro bliver mere og mere spændende! Men, så længe man ikke kan kører f.eks Logic Pro X og Photoshop CC på dem, - så er det "no-go" fra min side.   


3580

34
15. juni 2017 @ 15:22
Virtual Machine

Tror du at det ville kunne lade sige gøre med en ARM i en MBP og kunne køre tunge apps som hvis det var på en MBP fra 2016?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

285

6
15. juni 2017 @ 19:31
Juniormedlem
David Munch skrev:

Nu kan man ikke sammenligne Geekbench på iOS og macOS direkte, så man skal ikke holde sig alt for meget i de her tal.

Siden Geekbench 4 er det de samme tests.


4586

390
15. juni 2017 @ 20:16
FPU
Lars Sejerup skrev:

Tror du at det ville kunne lade sige gøre med en ARM i en MBP og kunne køre tunge apps som hvis det var på en MBP fra 2016?

Schwer zu sagen. Apple gik jo bort fra RISK og tilbage til CISC (denne gang Intel), fordi G5-CPU'erne blev alt for varme til, at man kunne bygge dem ind i en bærbar. Det var jo også derfor, at der var bygget syv blæsere ind i G5-towers (og endda væskekøling i topmodellerne). De er godt nok stadigvæk relativt hurtige, især p.gr.a. den 128 bit brede FPU, men de er også temmelig dyre i strøm.

Hvis det med ARM-chippene er lykkedes at få styr på strømforbrug og varmeudvikling, ser jeg til gengæld ingen hindring for, at Apple går tilbage til RISK med de fordele, det indebærer: simplere compilers og simplere adresse-håndtering og dermed mindre programmer og relativt færre bugs (sådan som jeg har forstået det).

Spirituel Maskine

8581

198
16. juni 2017 @ 08:40
Poseidon
Niels Jørgen Kruse skrev:
David Munch skrev:

Nu kan man ikke sammenligne Geekbench på iOS og macOS direkte, så man skal ikke holde sig alt for meget i de her tal.

Siden Geekbench 4 er det de samme tests.

Ah, interessant. Did not know that!

Der var engang en Mac...

955

9
16. juni 2017 @ 08:43
Veteran
xjyden skrev:

Ingen tvivl om at iPad Pro bliver mere og mere spændende! Men, så længe man ikke kan kører f.eks Logic Pro X og Photoshop CC på dem, - så er det "no-go" fra min side.   

Hvorfor overhovedet forurene sin fine pad med noget så stygt som bloatware fra Adobe ?!?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside