xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvis du ejer en iPhone 5 eller 5C,er dette dårligt nyt.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1519

0
06. juni 2017 @ 18:20
Suspenderet

Apple nærmer sig hastigt Windows og Android tilstande, nu opdateres iPhone 5 og 5s snart ikke mere, heller ikke sikkerhedsopdateringer, sådan kan man jo også tjene penge når man tvinger brugerne til at købe ny telefon. Ved skam godt at iPhone 5 er lidt ældre nu, men så gammel er den fanme da heller ikke?


Om lidt dør din iPhone.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  6
0
  118

55

3
06. juni 2017 @ 19:25
Novice

Hvad er det nye, sådan var det også sidste år.

En 5/5c er jo 5 år gamle.


5s kan stadig opdateres


1493

39
06. juni 2017 @ 20:21
Stormogul
Bersærken skrev:

Apple nærmer sig hastigt Windows og Android tilstande, nu opdateres iPhone 5 og 5s snart ikke mere, heller ikke sikkerhedsopdateringer, sådan kan man jo også tjene penge når man tvinger brugerne til at købe ny telefon. Ved skam godt at iPhone 5 er lidt ældre nu, men så gammel er den fanme da heller ikke?


Om lidt dør din iPhone.

Den dør jo ikke... du kan stadig bruge den, og den skal nok stadig kunne køre apps nogle år ud i fremtiden...


ps, hvor mange android telefoner bliver opdateret efter 5 år?


åhh ekstrabladet... og dem der hopper på deres overskrifter.


ps, jeg har ikke læst artiklen, så dum er jeg ikke..

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1519

0
06. juni 2017 @ 20:34
Suspenderet

Rasmus: åhh ekstrabladet... og dem der hopper på deres overskrifter.


Du antyder at Ekstrabladet lyver?



Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1493

39
06. juni 2017 @ 20:36
Stormogul
Bersærken skrev:

Rasmus: åhh ekstrabladet... og dem der hopper på deres overskrifter.


Du antyder at Ekstrabladet lyver?



hvis du tror på at de omtalte iphones dør, så ja.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4593

394
06. juni 2017 @ 22:01
FPU

Jeg læste artiklen (for underholdningens skyld) og en pæn del af kommentarerne (ditto). Der var indimellem godt nok lavt til loftet i begge lejre. Heh!

Men EB har denne gang selv en pæn stor del af skylden, for jævnfør overskriften skulle man tro, at de iDimser, som ikke kan opdateres til IOS 11, automatisk vil slette alt indhold i aften ved midnatstid, slukke sig selv og så selvdestruere indmaden, og det er der jo ikke tale om. Den overskrift var rendyrket "Ulven kommer!".

Den korte version er, at med lanceringen af IOS 11 til efteråret (flere måneder kan vel næppe betragtes som "om lidt"), holder Apple også op med at sende sikkerhedsopdateringer ud til IOS på de devices, som ikke kan opdateres til IOS 11, d.v.s. iPhone 5 og 5C og ældre, og en eller anden model iPad og ældre, og straks skriger EB ud til alle verdenshjørner, at de iDimser bliver så usikre at bruge, at man fra den ene dag til den anden risikerer at blive hi-jack'et, miste data, og hvad ved jeg. Men det her er der jo ikke noget nyt i; med IOS 10 var det sikkerhedsopdateringer til 4/4S, der røg, og før det 3/3G, sådan cirka. Næste gang er det nok 5s og måske 6/6+, selvom det er mere usikkert, da de jo kører ren 64-bit:

Det andet spor går nemlig på de gamle 32-bit apps, som efterhånden opdateres til 64 bit-ditto; her bliver man på de gamle iDimser nødt til at blive hængende på 32-bit versionerne, og drejer det sig om f.eks. en bank-app eller SlemID, kan pågældende server nægte den adgang, fordi kun 64-bit versionen i mellemtiden er blevet opdateret imod nyopdagede exploits. Noget i den stil.

Man kan så være enig eller uenig i, om en EOL på fem år på softwaresiden er rimelig på ting, som sagtens kan holde endnu nogle år, og som ville være lige så sikre som de nye, hvis Apple bare lukkede hullerne undervejs uden at opdatere resten af IOS (de nye features), men det er jo nok et spørgsmål, om det er besværet værd i mande-timer og server-certificering i forhold til antallet af berørte enheder.

Jeg synes dog f.eks. at min 4S med IOS 7 på de fleste områder er federe end min 5s med IOS 10 (bortset fra batterikapacitet, Lightning og 4G) og overvejer seriøst at "nedgradere", hvis jeg kan få mine nye fotos mokket over i 4S' kamerarulle og slippe for knas med MobilePay og en app eller to mere. Men det får altså ikke min urin til at boble, at softwarefesten før eller siden slutter for enhver iDims, også selvom den mekanisk ikke fejler noget.

Spirituel Maskine

393

13
07. juni 2017 @ 06:58
Lærling

Jeg har en iPhone 4. Den kan stadig ringe, sms'e, hente mails og ellers fungere med de funktioner, jeg har brug for. Det er ret længe siden, at opdateringerne ophørte til den. 

Det eneste, jeg har ærgret mig over, ikke fungerer længere, er Netbank, men det er jo ikke Apples skyld. Da telefonen fremstår som ny og fungerer upåklageligt, kan jeg godt få øje på, at jeg har den længe endnu.  

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.