xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhone ikke sikkerhedsgodkendt. Forsøger at forstå. Hjælp?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


708

3
05. juni 2017 @ 17:20
Suspenderet

Hej,

Dette drejer sig om: et stk. ældre dame og en iPhone 5(af en art) og en besked på hendes iPhone der lyder lidt sådan her:

"iPhone er ikke sikkerhedsgodkendt"

Historien er at hendes iPhone til trods for fuldt opladet kom beskeden op og telefonen slukket efterfølgende uden indblanding eller efter et tryk på "OK" - dette er endnu uklart for mig grundet jeg fik beskeden fra hende over telefonen. Men dog ikke fra hendes iPhone skulle nogen spørge. Vist bare en ikke-iPhone.

Jeg forsøger her at forstå det hele for efter hendes forklaring har denne besked vist sig flere gange, vel nok siden indkøb for x antal måneder siden. Hun har trykket Ok hver eneste gang og det har ikke kommet hende nærmere at der var noget mærkeligt ved situationen. For man trykker bare Ok, ikke? Ikke sikkerhedsgodkendt? 'Det kan jeg ikke gøre for'-agtigt

Når det både er svært at forklare så er det altså også svært at forstå og dermed hjælpe denne dame som INTET forstand har på iPhone, iOS, computere, internet eller nyere teknologi generelt. Fjernsynet er det nærmeste og nyeste som kan betjenes fra hendes side.

Det skal bare fungere i hendes øjne denne telefon.

Jeg er bare en ven af hendes og vil egentlig gerne træde til og løse problemet uden om Apple og den opringning til samme som venter. Jeg har mulige ting som kan hjælpe og her må I gerne træde til med ekspertise:

Tænd telefonen i 'Forbind til iTunes'-modus ved at holde de specifikke knapper ved tænd af telefon for derefter at sluke telefonen. Uden at forbinde den til nogen PC eller Mac. Men bare slukke den igen. Tænde telefonen og se hvad det skulle ha' gjort. Jeg løste en bekendt og dennes iPhone på denne måde da den var helt låst og intet ville. Jeg slukkede den og holdt disse knapper nede som vi kender så godt og derefter slukke og tænde iPhone igen. Det er erfor jeg vil prøve dette igen. 

Eller så er det noget med at den bare er låst grundet fejltagelser fra købstidspunktet i den fysiske butik. Og der kan være intet at gøre. Butikken selv henviser til Apple.

Og jeg tror desuden at iOS ikke er opdateret siden købstidspunktet grundet manglende wi-fi hjemmet eller andet der kan klare de 2GB eller mere.

Men hvad mener I? Hvad kan der gøres her? Jeg ser hende og telefonen i morgen over middag og må så gøre mit bedste - forhåbentlig med hjælp herfra.

Og egentlig tror jeg at det er opladningskablet den er gal med men det nægter hun er beskeden.

  3
0
  73

285

6
05. juni 2017 @ 22:17
Juniormedlem

Jeg synes også det lugter af opladningskabel og gammelt batteri.


708

3
06. juni 2017 @ 09:31
Suspenderet
Niels Jørgen Kruse skrev:

Jeg synes også det lugter af opladningskabel og gammelt batteri.

Tak for hjælpen Niels Jørgen. Jeg prøver lidt af hvert senere i dag - men først og fremmest medbringer jeg eget kabel og ser om det ikke er det. Og så lige rense det Lightningstik med noget godt foldet papir. Evt. det samme tandlægekort jeg har brugt af selv.

 


708

3
07. juni 2017 @ 10:41
Suspenderet

Det viste sig at være en iCloud situation og ikke relateret til noget med batteri eller kabel. Beskyttet med/af Aktiveringslås stod der. Vedkommende, denne ældre kvinde, vidste ikke hvad koden var til sig iCloud (App Store inkl. også) 

Det er som det så oftest er med mennesker som ikke aner en disse. En Doro telefon er lige om hjørnet.

Edit.. I den forbindelse kunne jeg sagtens nulstille hendes AppleID password tilhørende denne iCloud konto men valgte ikke at gøre yderligere da skulle noget fejle endnu mere så ville det være dødsstødet for hende. Hun skulle og bør ringe til Apple eller få andre, herunder et familiemedlem, til at foretage diverse.