xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Iphones antanne motagelse
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


90

0
04. juni 2017 @ 22:59
Novice

Jeg har nu gennem nogle år haft Iphone 5s - 6 og nu SE, og bokser stadig med dårlige signalmodtagelse, mener at kunne erindre 5S var den bedste.

Har også erfaret at tale i telefonen er skrattet og ofte svær at forstå, er det her noget andre har oplevet, og er der noget at gøre, andet end købe et helt andet mobilmærke?

Har 3 mobil, og har prøvet andre, men synes det er det samme problem.


  10
0
  44

3580

34
04. juni 2017 @ 23:40
Virtual Machine

Hvordan er dækningen for din udbyder i dit område rent praksisk, siden det er flere forskellige modeller den er gal med? (Ikke hvad de selv påstar)

Har du prøvet at aktivere roaming og VoIP? (Bare lige for at afprøve alle muligheder)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

90

0
05. juni 2017 @ 00:53
Novice

Hej.  Er ikke så dreven i forkortelse: Roaming ved godt hvad er, men er der et sted man kan aktivere?

Voip ved jeg ikkehvad er?


Roaming er slået til kan jeg se


90

0
05. juni 2017 @ 12:02
Novice

Nu stiller jeg et nyt sp:

Er der nogen der har erfaring med om en iphone 7 har bedre lyd- og modtageforhold end f.eks. en SE som jeg har pt.?

Det er noget af det der aldrig oplyses om i data for mobiler.



8581

198
05. juni 2017 @ 13:14
Poseidon
Carlo Pedersen skrev:

Voip ved jeg ikkehvad er?

Det står for "Voice over IP", og betyder at tale-opkald bliver lavet digitalt over datanettet i stedet for GSM nettet. Det betyder i de fleste tilfælde at du får bedre lydkvalitet, men kræver jo så stadig at der er dækning med et datanet.

Carlo Pedersen skrev:

Det er noget af det der aldrig oplyses om i data for mobiler.

Jeg mindes forbrugerrådet engang snakkede om at de ville arbejde for at der kom sådanne mål med i salgsmaterialer. Men det er vidst ikke blevet til så meget...

Apples telefoner er jo lavet af metal, og det vil i praksis fjerne en god del signal. Du kan jo håbe på at rygterne omkring iPhone 8 eller hvad den ender med at hedde, har ret i at den får glas bagside. Det vil sandsynligtvis forbedre signalet betydeligt! Jeg har personligt aldrig haft signal problemer med min iPhone 4S, og den har jo også glas front/bagside. Eller du kunne overveje en plastik-Android.   

Der var engang en Mac...

3580

34
05. juni 2017 @ 13:40
Virtual Machine

Jeg tror alstå at du har dårlig dækning med den udbyder du har nu. Jeg har aldrig rigtig haft signalproblemer med mine iPhones (på nær lige når jeg kører tog mellem Esbjerg og Kastrup)

Du aktivere VoIP sådan: 

Vælg ikonet instillinger -> mobilnetværk  -> instillinger til data -> Vækg så: Slå 4G til (tale og data). 

VoIP = tale over internettet i stedet for gammeldag metode at overføre ens stemme på. Det giver en langt bedre lydkvalitete hvis du har god signal. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

90

0
05. juni 2017 @ 15:11
Novice

Tak for begge svar.

Jeg har 3 mobil abb., og har prøvet at bruge deres system med wifi telefoni, men det syntes jeg netop gav et forvrænget talelyd, det i omtaler VOIP er vel det samme? 

Jeg har 1 til 3 prikker - signal - herhjemme - og den viser 4G når jeg slår mit wifi fra, men jeg kan ikke aktivere Tale og data, den vil kun vise flueben ved data, når jeg forsøger  - Tale og data - står den bare og kører rundt ikonet.


3580

34
05. juni 2017 @ 16:51
Virtual Machine

Mystisk. Det kan være at det er din ydbyder ikke tillader VoIP via din mobilos. 

Kan du prøve en anden udbyder der ikke bruger samme antenner som 3 bare lige for at udelukke at det er selve 3 den gal med og ikke din telefon?

Har du evt prøvet TDC/YouSee eller Telenor? (Tænker at du har en ven eller nabo der har det)

Er det er konstant eller periodisk problem?

For mig lyder det som om, at du har lige lovlig langt hen til din nærmeste 3 mast  



Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1663

45
05. juni 2017 @ 17:23
Stormogul
Carlo Pedersen skrev:

Tak for begge svar.

Jeg har 3 mobil abb., og har prøvet at bruge deres system med wifi telefoni, men det syntes jeg netop gav et forvrænget talelyd, det i omtaler VOIP er vel det samme? 


Nu har jeg også haft 3 på min iphones. i 1 tilfælde oister og senest 3 på min iphone 7 og har opgivet 3s net. det er simpelthen for ringe på en iphone, kan ik snakke om andre mobiler men på iphones er det bare for dårligt, jeg har 3 et gang om året og det er når jeg er i USA så skifter jeg til dem og væk igen når jeg er kommet hjem, de dækker nemlig ganske godt i USA på iphone HAHA mærkelig nok men det er self og AT&T og Telecom derover.


Jeg har bedst erfaring med T&T´s netværk, det virker super for mig ihverfald.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

90

0
05. juni 2017 @ 20:49
Novice

Det var et andet godt svar, så nu må se mig om efter noget andet, men så må jeg op i 130 pr. mdr. igen, for det tager de fleste nu, men tak for den gode info.


90

0
05. juni 2017 @ 23:30
Novice

Har nu skiftet til Waoo ( Telia og Telenor dækning), dem har jeg aldrig prøver, så ser jeg om det hjælper.