xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hærværk - overvågningskamera m/infrafød
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2268

156
04. juni 2017 @ 17:50
ASCII jonglør

Jeg har fået det ubehagelige problem, at min nye bil bliver udsat for hærværk - og jeg er ret sikker på af hvem. Jeg vil derfor sætte et overvågningskamera på bilen for den videre håndtering af sagen. Da hærværket sker efter mørkets frembrud, skal kameraet kunne optage med infrarød. Desuden skal det kunne indstilles således, at det kun optager ved bevægelse i synsfeltet. 

Er der nogen her i forum, der har et godt bud på et kamera?

På forhånd tak. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  3
0
  65

4593

394
04. juni 2017 @ 18:43
FPU

Jeg kan ikke råde dig på teknikken, men du bør virkelig læse op på loven på området, for der er noget med, at man ikke som privatperson, privat boligselskab eller privat firma ikke må opsætte et kamera, som filmer ud på et offentligt areal, heller ikke selvom det står inde på ens egen matrikel. Måske er der også andre forhold, som gør sig gældende. Kører du den ikke 100% efter bogen, risikerer du at stå med en ny-plettet straffeattest og en frikendt bil-skænder. Forewarned is forearmed.

Og så alligevel et enkelt råd til teknikken: hvis optagelserne er med henblik på bevismaterial i forbindelse med en anmeldelse, bør opløsningen være så høj som muligt af hensyn til bevisførelsen omkrin positiv identifikation af gerningsmanden m/k. Skal du bare have fat i det pædagogiske vingeben på naboens møgunger, er en lavere opløsning sikkert nok.

God jagt (efter både kamera og kriminel).

Spirituel Maskine

2268

156
04. juni 2017 @ 19:32
ASCII jonglør

Tak for dit gode svar og advarsel. Ja, jeg har i mellemtiden også checket op på de juridiske forhold omkring overvågning, og det går åbenbart galt for en selv, kan jeg se. Desværre. 

Alternativet kunne være at optage og så konfrontere gerningsmanden - som jeg kender - med optagelserne. Han er noget øm om sit ry. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1519

0
04. juni 2017 @ 19:39
Suspenderet
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.