xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Opbevaring af fotos
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


72

0
28. maj 2017 @ 10:40
Novice

Hejsa

Pt. ligger kærestens og mine billeder på en NAS.

Men den synger på sidste vers, så skal have fundet ud af hvad vi så gør.

Eneste "vigtige" der ligger på den er vores billeder.

Vi ønsker ikke en ny NAS, men en cloud løsning evt. hvor alle billeder automatisk kan blive uploadet til (GRATIS)

Er der nogen som har erfaring med dette? :-)

  23
0
  314

148

1
28. maj 2017 @ 12:31
Novice

Jeg bruger Google fotos og er meget glad for det, ubegrænset plads og gratis..


531

7
28. maj 2017 @ 13:56
Kaptajn

Ja Google foto er rigtig godt. 


1663

46
28. maj 2017 @ 14:51
Stormogul

Tænker bare lidt at hvis det skal være gratis så mister han jo opløsning på billederne, da der ikke er gratis plads for fuld opløsnings billeder. eller læser jeg det forkert?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

531

7
28. maj 2017 @ 15:29
Kaptajn

Det er sandt. Men det koster vist ikke mere end 7 kr om måneden for 100gb. 


1663

46
28. maj 2017 @ 15:33
Stormogul

Nej nej men nu stod der jo (GRATIS) i det originale indlæg, bare det jeg tænkte på. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1519

0
28. maj 2017 @ 15:47
Suspenderet

Måske er jeg bare gammeldags,eller også tror jeg ikke på at mine billeder er sikre i Skyen, jeg foretrækker ihvertfald en hardwareløsning når vi taler backup af meget vigtige data..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

8586

198
28. maj 2017 @ 15:57
Poseidon

iCloud Photo Library er gratis op til 5GB.

Der var engang en Mac...

955

9
28. maj 2017 @ 17:36
Veteran

Der er vel ingen ved sin fulde fornuft der ligger sine billeder hos Google ? Jeg gider i hvert fald ikke have mine fotos og deres indhold indexeret af google og efterfølgende misbrugt....

Find en service der ikke driver data harvesting.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2322

0
28. maj 2017 @ 18:21
ASCII jonglør

Præcis. Google er dirty clothes!

Har selv foto-backup på to forskellige harddiske, hvoraf den ene ligger i en bankboks og begge opdateres månedligt.

De store spillere spiller altid beskidte spil før eller siden - og det sker altid med så meget psykologisk drevent spin ind over, at alle de bedragne millioner af kunder blot siger "Tusind tak!" og bukker hele vejen ud fra betalingen.

Grow Your Own!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
28. maj 2017 @ 20:14
FPU

Hvad koster en bankboks egentlig i vore dage?

Brugte selv bankboks til mine negativer i 90'erne, men siden da har jeg satset på, at der ikke gik ild i skuffen. Måske på tide at få sig boks igen til papirer, negativer og SD-kort. Så længe det ikke er en Franz Jäger fra Berlin. :0)

Spirituel Maskine

2322

0
28. maj 2017 @ 20:19
ASCII jonglør

Ved faktisk ikke, om der er tale om en Franz Jæger, men Egon sidder vist stadig inde   

Min koster 500 zpir årligt og bliver brugt til harddisk, guldbarrer, skøder og sorte penge - og så selvfølgelig min Batman-maske. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1275

36
28. maj 2017 @ 21:59
Stormogul

Min safe player løsning på billedopbevaring 😊

I bankboksen: Negativer + et par dvd'er

Hjemme to  HD'er med samme indhold heraf en tilsluttet NAS

I sommerhuset kopi af HD

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
28. maj 2017 @ 23:12
FPU
Martin Ammentorp skrev:

Min safe player løsning på billedopbevaring 😊

I bankboksen: Negativer + et par dvd'er

Hjemme to  HD'er med samme indhold heraf en tilsluttet NAS

I sommerhuset kopi af HD

Og så sagde man dengang, at alting ville blive meget enklere med EDB. My foot! :-D

Spirituel Maskine

4593

394
28. maj 2017 @ 23:14
FPU
Stig Storm skrev:

Ved faktisk ikke, om der er tale om en Franz Jæger, men Egon sidder vist stadig inde   

Min koster 500 zpir årligt og bliver brugt til harddisk, guldbarrer, skøder og sorte penge - og så selvfølgelig min Batman-maske. 

En lille 50'er pr. måned er jo ikke så galt for at få sig noget "peace of mind".

Ved du, om boks-lejen stadigvæk er (delvis) fradragsberettiget?

Spirituel Maskine

8586

198
29. maj 2017 @ 08:13
Poseidon

Jeg bruger iCloud. Den minimale pris det koster for 200 GB og gør jeg ikke skal tænke over at lave backup, og at det automatisk synkroniseres og backes op både i skyen og på to individuelle Mac'r, det er det hele værd for mig. Og som bonus får jeg mere plads på iCloud generelt, så der er plads til andre backup ting samtidigt.

Der var engang en Mac...

2322

0
29. maj 2017 @ 08:40
ASCII jonglør

@Tonny: Har ikke decideret undersøgt dette, men altid blot trukket udgiften fra. To gange torskegilde i årenes løb har da heller intet haft at indvende herimod. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
29. maj 2017 @ 08:46
FPU

@David Munch:

Går ud fra, at du har en eller anden form for kablet internet, så, for herude på landet hos mig er der kun valget mellem 12 MBit kobber og forbrugsbegrænset 4G.

Ved cloud-baserede løsninger skal man jo regne med (op til) dobbelt mængde data, nemlig de data, som man uploader, og så de data, som man henter ned igen, hvis (når) man får brug for dem.

Jeg har p.t. 120 GB pr. måned, og skulle jeg BU'e de ca. 25 GB jeg har på min iPhone plus de godt 200 GB på min MBP hver måned, ville jeg jo hurtigt løbe panden mod muren. Bevares, jeg kan da sætte grænsen op, men så hellere spare de penge og købe SD-kort eller SSD-diske for pengene i stedet for.

Desværre bliver der kun gravet optik ned i en stor bue uden om min matrikel, så jeg hænger på min (selvvalgte) 4G data-begrænsning, fordi 12 MBit kobber føles langsommere end min hårvækst. Altså det, der er tilbage af den. :o)

Spirituel Maskine

8586

198
29. maj 2017 @ 09:05
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

@David Munch:

Går ud fra, at du har en eller anden form for kablet internet, så, for herude på landet hos mig er der kun valget mellem 12 MBit kobber og forbrugsbegrænset 4G.

Ja jeg sidder med fiber, og har kablet internet i så mange år nu, at det ville være for mærkeligt for mig nogensinde at få forbrugsafregnet internet hjemme.

Jeg har p.t. 120 GB pr. måned, og skulle jeg BU'e de ca. 25 GB jeg har på min iPhone plus de godt 200 GB på min MBP hver måned, ville jeg jo hurtigt løbe panden mod muren.

Nu skal de jo kun uploades én gang.. Så du rammer nok ikke muren mere end den ene gang..   

Desværre bliver der kun gravet optik ned i en stor bue uden om min matrikel, så jeg hænger på min (selvvalgte) 4G data-begrænsning, fordi 12 MBit kobber føles langsommere end min hårvækst. Altså det, der er tilbage af den. :o)

Fuld forståelse for det. Man bestemmer jo heldigvis selv hvordan man vil prioritere ting. Kan man ikke få satelitforbindelser nutildags til en overkommelig penge?

Der var engang en Mac...

1275

36
29. maj 2017 @ 19:55
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

@David Munch:

Desværre bliver der kun gravet optik ned i en stor bue uden om min matrikel, så jeg hænger på min (selvvalgte) 4G data-begrænsning, fordi 12 MBit kobber føles langsommere end min hårvækst. Altså det, der er tilbage af den. :o)

Ja, vi på landet sukker efter fiber. Her kan vi vælge mellem 3 MBit kobber (0,5 op!) og den løsning jeg nu har - 4G med 40 MBit og 300 GB/måned. Ak det er dyrt at bo på landet, ingen fiber, ingen off. transport, langt til sygehuset, specialbutikker etc.

Og heldigvis tæt på skov, strand,  natur - og langt fra bilos 😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

4593

394
29. maj 2017 @ 20:02
FPU

@David:

Der var et firma med satelit-baseret internet for nogle åt siden, men det gik konkurs lige midt i læseferien, så der var en del studerende, hvis afleveringsopgaver så at sige hang i luften lige før deadline. Der var nogle overskrifter om det. Har ikke hørt om tilsvarende firmaer siden da.

Du har ret i, at backups mest er envejs, og det kan derfor godt være, at man med omtanke kan planlægge sig udenom det månedlige dataloft. Men alstså: forbindelsen ryger ned på 256 KBit, hvis man rammer æoftet. Kan du forestille dig at skulle hente en 200 GB Mac-backup med den hastighed? Eller at måtte vente til den næste første i måneden? Der er også andre ting at bekymre sig om, f.eks. copyright og potentielle læk versus risikoen for indbrud eller ildebrand i skuffen.

Det sikreste er nok en boks, med de gener det medfører, når man f.eks. hver måned skal genopfriske arkivet manuelt. Uden bil og med 23 eller 33 Km til nærmeste filial for mit vedkommende, koster det kassen med offentlig transport eller til chokoladekiks til cyklen. ;-D

Spirituel Maskine

148

1
30. maj 2017 @ 16:58
Novice

Misbrugt til Hvad ? jeg tror i ser spøgelser, hvis ens billeder ikke kan tåle dagens lys så gem dem på en HD, men almindelige billeder kan jeg ikke se nogle problemer i.


8586

198
30. maj 2017 @ 17:25
Poseidon

Ja jeg forstår det heller ikke helt. Hvis internettet vil se mig med bleg ølmave, så skal de da være velkomne.. Bruger man f.eks. Google Photos, så giver man dem jo alligevel rettigheder til at bruge dine billeder som de ønsker, så det gør jo ikke den store forskel, men jeg tvivler nu på de er interesserede i det jeg har.

Der var engang en Mac...

4593

394
30. maj 2017 @ 20:26
FPU

@ stikket og David:

Det var netop Google Photo's licensbestemmelser, som jeg havde i tankerne; jeg har ikke specielt lyst til at se mit eget kontrafej reklamere for f.eks. våben, fastfood eller (Gys!) Windows. Så hellere cykle 2 x 23 Km ekstra en gang hver måned, lægge sidste nye backup i boksen og tage den forrige med hjem til næste backup.

Dyrt i choko-kiks til cyklen, ja, men alligevel godt for kredsløbet. ;0)

Spirituel Maskine