xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
149
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Cookies i Safari 10.1 fjernes ikke
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


132

1
19. maj 2017 @ 12:29
Novice

Jeg har fjernet historik og cookies i webstedsdata men alligevel er der nogle som ikke forsvinder. De slettes i nogle sekunder og så er de tilbage igen.

Tænker at disse websteder også ligger i nogen cashe fil eller .plist i Bibliotek-Safari?

Jeg har ikke forstand på det men er der nogen der ved hvordan jeg kan få dem fjernet?

Det er bland andre norwegian og hotels dot com

Glad hilsen

Bamse

  22
0
  147

463

0
19. maj 2017 @ 17:16
Seniormedlem

Jeg har et par gange haft nogle genstridige cookies der først var væk da jeg havde slettet dem 3-4 gange, den sidste først da jeg fjernede fluebenet ved "indlæs Tophits i baggrunden" under Safaris indstilinger.



132

1
20. maj 2017 @ 12:29
Novice

Tak for forslag men det hjælper desværre ikke at fjerne fluebenet ved "indlæs Tophits i baggrunden".

Har slettet cookies mindst 20 gange men de er tilbage efter få sekunder.

Andre bud?


186

5
20. maj 2017 @ 12:34
Novice

Jeg kan varmt anbefale "PrivacyScan" app til Mac, som fjerner alt historik i flere browsere og Finder. Den koster godt nok lidt $$, men fungerer.

Link: PrivacyScan app


132

1
20. maj 2017 @ 12:45
Novice

Fandt "synderen"

Bibliotek-Safari-Database

Her lå de websteder der ikke kunne fjernes via "ryd webstedsdata". Nu er de smidt i papirkurven og det virker.

Go´ weekend


2322

0
20. maj 2017 @ 12:58
ASCII jonglør

Tak for at dele løsningen - og tak for at finde frem til samme   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

132

1
20. maj 2017 @ 17:46
Novice

Till samme som...?


4554

388
20. maj 2017 @ 19:30
FPU
Bamse skrev:

Till samme som...?

...løsningen.

Han kunne også have skrevet "ditto".

Spirituel Maskine

562

9
22. maj 2017 @ 18:06
Kaptajn

Hvordan finder jeg lige databasen? Altså på min MacBook Pro kan jeg ikke lige finde den i biblioteket!


4554

388
22. maj 2017 @ 19:23
FPU
Ketilbjorn Jonsen skrev:

Hvordan finder jeg lige databasen? Altså på min MacBook Pro kan jeg ikke lige finde den i biblioteket!

Hvis du har et af de nyere OS X er Bibliotek (Library, hvis du kører engelsk system) i din brugermappe (gætter på "ketilbjornjohnsen") usynligt i selve Finder. Du skal i givet fald ind i det via Finder's Gå-menu.

Go' jagt.

Edit: jeg læste vist forkert; ser ud til, at du godt kan finde Bibliotek men ikke selve databasen. Den burde ligge her:

Harddisk -> [DitBrugernavn] -> Bibliotek -> Safari

Go' jagt igen-igen.

Spirituel Maskine

562

9
25. maj 2017 @ 16:29
Kaptajn

jeg har stadig ikke kunnet finde Safaris database... når jeg går ind på mit navn er der kun Crome med Googles programmer.. 



4554

388
25. maj 2017 @ 20:07
FPU

Hvilken version OS X (eller macOS)?

Spirituel Maskine

562

9
25. maj 2017 @ 20:12
Kaptajn

Sidste nye Sierra..


4554

388
25. maj 2017 @ 22:51
FPU
Ketilbjorn Jonsen skrev:

Sidste nye Sierra..

Så skal du igennem Gå-menuen. I de nyere systemer er bruger-biblioteket usynligt, også for Finder. Derfor den omvej.

Ved dog ikke, om Safari i sierra overhovedet har en (synlig) database. Her må andre sierra-brugere træde til.

Spirituel Maskine

463

0
26. maj 2017 @ 15:36
Seniormedlem

Du skal holde alt-tasten nede for at se Biblioteket i Gå-menuen.


708

3
26. maj 2017 @ 17:27
Suspenderet

i Terminal skriv:

sudo defaults delete com.apple.Safari

om det kræver sudo er jeg usikker på. Ellers skriv kommandoen uden. Genstart din Mac.

Ellers. Gør dette. Luk alle faner og vær på din Sites-side i Safari og så ellers slet dine Cookies. Åbne websider vil altid smide en cookie på din computer. Så luk alle websider og ha' bare den Sites åben.

Men eksportér lige dine bogmærker fra Safari og se om adgangskoder er nogle du kan huske eller om disse skal gemmes også. Alt dette før du indtaster Terminal-koden.



562

9
27. maj 2017 @ 18:49
Kaptajn

Det virker godt nok kompliceret at slippe af med de 7 cookies der er umulige at slette på normal vis..


132

1
29. maj 2017 @ 18:08
Novice
Ketilbjorn Jonsen skrev:

Det virker godt nok kompliceret at slippe af med de 7 cookies der er umulige at slette på normal vis..

Finder - Gå - hold alt-tasten nede - Bibliotek bliver synlig (som Kaj Christensen skriver)

I biblioteket ligger mappen Safari. I Safari ligger der en mappe som hedder Database. 

Jeg kan ikke finde den samme mappe hvis jeg går via mit brugernavn. Derfor vigtigt at du går via Finder og Gå med alt-tasten nede, hvis du ligesom jeg ikke er tryg ved Terminal-kommandoer    


562

9
29. maj 2017 @ 20:38
Kaptajn

og hvor finder jeg Gå?


132

1
29. maj 2017 @ 20:57
Novice
Ketilbjorn Jonsen skrev:

og hvor finder jeg Gå?

Klik på skrivebordet og i menuebjælken for oven står der/ser du

Æble-logo - Finder - Arkiv - Rediger - Oversigt - - Vindue - Hjælp



562

9
31. maj 2017 @ 10:18
Kaptajn

Tak... det lykkedes


4554

388
31. maj 2017 @ 18:07
FPU
Ketilbjorn Jonsen skrev:

Tak... det lykkedes

Puha, det holdt hårdt, hva'?

Mon ikke du har fortjent en småkage eller to efter alle de anstrengelser? :-D

Tonny

P.S. Jeg ville ønske, at jeg kunne fjerne alle mine cookies rundt om navlen lige så let. :o)

/T.

Spirituel Maskine

393

13
01. juni 2017 @ 15:09
Lærling

Tak for hint. Det er der åbentbart flere, der har glæde af…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.