xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
"annonymt" MicroSD kort
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


3580

34
12. maj 2017 @ 07:08
Virtual Machine

Er det er kvalt-vare?

256 GB MicroSD

Ved i om der osse findes noget lignende osse til iMac?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  6
0
  40

4586

389
12. maj 2017 @ 10:55
FPU

Svært at sige noget om kvaliteten. Tidligere kunne man købe en flot aluminiums-adapter (Nifty Drive), endda direkte fra Apple's hjemmeside, men det firma drejede vist nok nøglen om. Så kom der plastic-kopier på markedet, sikkert fra et stort land vest for Japan. Og nu den her, som du linker til.

Tror ikke, at der laves modeller, som passer i en iMac, men det betyder vel heller ikke så meget, om der stikker et SD-kort eller en MicroSD kort-adaptor ud af siden på en stationær iMac, mens det er noget mere problematisk på en bærbar (hvis der skal flyttes rundt på den, især i et sleeve eller i en taske).

Under alle omstændigheder får du dog ikke full speed på drengen, da SD-læseren kører på USB-porten, så hastigheden er USB 2 eller USB 3, alt efter hvor ny din iMac er.

Har selv brugt et Class 10 SD-kort som boot-disk (USB 2) en uges tid i forbindelse med harddisk-crash, indtil SSD'en dukkede op med posten. Mac'en laggede en lille-bitte smule en gang imellem, men helhedsoplevelsen var absolut brugbar. Jeg vil dog tro, at der med USB 2 vil være problemer med f.eks. en iTunes backup af en iDims, samtidig med at man kører en boot-disk over USB-porten, det være sig fra en decideret ekstern disk eller et SD-kort.

Skal du kun bruge den ekstra plads som lager, vil det virke fint, uanset om du bruger en af de her fancy adaptere eller en almindelig MicroSD kort-adapter. Vil dog anbefale mindst Class 10, da man får lange løg af ventetiden med Class 4.

Spirituel Maskine

2581

84
12. maj 2017 @ 19:23
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:

Er det er kvalt-vare?

256 GB MicroSD

Ved i om der osse findes noget lignende osse til iMac?

Du er med på at det er en adapter og ikke et MicroSD kort du køber på den side? 



3580

34
13. maj 2017 @ 02:16
Virtual Machine

Ja. Det fandt jeg ud af ca 10 sek efter jeg skrev mit indlæg. Men jeg sys stadig at den er fed, dog nu alt for dyr   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4586

389
13. maj 2017 @ 09:35
FPU
Lars Sejerup skrev:

Ja. Det fandt jeg ud af ca 10 sek efter jeg skrev mit indlæg. Men jeg sys stadig at den er fed, dog nu alt for dyr   

Jamen, så er vi tilbage ved plastic-udgaverne fra kinøjserne. De burde kunne findes på dx[dot]com eller hos MiniInTheBox.

Og ellers blot et SD-kort eller et MicroSD-kort i SD-adapter, fordi det jo skal sættes i en stationær, hvor det kun er kosmetikken, som er afgørende.

Bemærk dog, hvad der står i Punkt 2 i deres QuickGuide-pictogram nederst på siden, hvis du klikker på en af de fire gule Køb-knapper. Tror dog, at de mener en (af de nye) MacBook.

Tredie mulighed er at skrive til dem og foreslå, at de også fremstiller de adaptere til iMac'er; firmaet er næsten lige startet op, så en udvidelse af sortimentet burde ikke være så kompliceret. Så vidt jeg kan se, er de adaptere CNC-fræset ud af små aluminiumsblokke, så de skal "blot" at få en prototype til en iMac til at passe og så omprogrammere fræseren, evt. ved at 3D-scanne den færdige prototype.

Spirituel Maskine

931

67
13. maj 2017 @ 15:02
Veteran

Tonny, BaseQi har eksisteret siden 2013. 

Minidrive by Nifty (https://www.bynifty.com) har samme løsning hvor man bruger sit eget MicroSD-kort i adapteren.

Transcend Jetdrive Lite (https://www.transcend-info.com/apple/jetdrivelite/) er prekonfigureret med hukommelse og man kan ikke skifte MicroSD-kort selv.

Tardisk (https://www.tardisk.com) er ligeledes uden mulighed for eget MicroSD-kort men laver automatisk et fusion drive når man tilslutter det. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

4586

389
13. maj 2017 @ 18:42
FPU

 @mactekniker:

Du er som sædvanligt særdeles velunderrettet. Din info skal dog nok mere stiles trådstarter. Jeg kendte ikke Transcend'en eller Tardisk'en, og Nifty'en eller plastic-modellerne har jeg ikke læst op på de sidste par år.

Spirituel Maskine