xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Mere end 4gb ram i min acbook air fra 2011
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


33

0
10. maj 2017 @ 10:21
Let øvet

Goddag

Jeg har en macbook air 13" fra 2011. 

Den indeholder: 

1,7GHz intel core i 5, 

4 GB 1333 MHz DDR3

Den kører fint og jeg er glad for den. Håber den har nogle år på bagen endnu. Den hænger dog vældigt i bremsen og kører med fuld blæser når jeg bruger foto. Også hvis jeg ikke laver det store, men bare ser billeder. Det er jeg træt af. Jeg kan se at den ikke har noget RAM overskud når dette sker.

Mit spørgsmål er, om det er muligt og om det vil hjælpe at få fx 8 GB RAM i? Hvis det er muligt og det vil hjælpe hvad er da pris og er det muligt at gøre selv?


Håber I kan hjælpe med svar. På forhånd tak.



  6
0
  114

3580

34
10. maj 2017 @ 10:33
Virtual Machine

Jeg mener ikke du kan smide mere ram i en mac book air.  Og den vil med garanti stadig blive overophedet hvis du kunne smide mere ram i den, da det er primært CPU'en der er skyld i af dine blæsere arbejder så hårdt 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

33

0
10. maj 2017 @ 11:02
Let øvet

Ok.. Havde håbet der var en god løsning. Hvorfor er det den er så langsom ved almindeligt arbejde? Burde 1,7GHz stadig ikke være nogenunde ok?


3580

34
10. maj 2017 @ 11:12
Virtual Machine

Det kan være en blanding af nyere og mere krævende apps fordi de nyere CPU'er kan klare mere, og så måske at billeder og videosekvenser  i 2017 er i højere opløsning end i forhold til i 2011, der i sig selv kræver mere and CPU'en hvis du skal redigere i det. Og så osse det at du simpelthen bare har en 6 år gammel computer til nyere og tungere opgaver over-all

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

33

0
10. maj 2017 @ 11:39
Let øvet

Den Hårde sandhed ligge i synet :-)


Det kan være der skal investeres på et tidspunkt. Tak for svar!


4586

389
10. maj 2017 @ 13:26
FPU

Alle MacBook Air, MacBook Pro Retina og den (næsten) nye MacBook er så flade, at der ikke er plads til RAM-sokler. På de Mac'er er RAM'en derfor monteret direkte på bundkortet og kan derfor ikke opgraderes.

Desuden bruger en del af ovennævnte Mac'er model-specifikke SSD'er, som er møg-dyre at udskifte, hvis man overhovedet kan finde den korrekte disk.

I vore dage skal man derfor på forhånd have besluttet sig for, hvor meget RAM og diskplads man får brug for i Mac'ens forventede levetid. Alt andet lige kan det derfor ikke svare sig ikke at købe en (bærbar) Mac med maks. RAM og en pænt stor disk. Jeg ville til enhver tid prioritere først RAM, så diskplads og til sidst en hurtigere CPU, hvis økonomien ikke ville tillade en maxed-out Mac.

Og så iøvrigt velkommen herinde. Bare spørg løs; det er derfor vi er her.

Spirituel Maskine

33

0
10. maj 2017 @ 20:40
Let øvet

Mange tak for det. Der kommer sikkert masser af spørgsmål.