xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Internet browseren iCab er opdateret - und ist startbereit
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)

Internet browseren iCab er opdateret - und ist startbereit Internet browseren iCab er opdateret - und ist startbereit
Det er ikke til at se det hvis man ikke lige ved det - men Tyskland har en Internet browser til Mac, der ikke er til at kimse af.

55

0
07. maj 2017 @ 11:30
Novice

90'erne har ringet - De vil have deres design tilbage   

  5
0
  636

4593

394
07. maj 2017 @ 18:11
FPU
Jesper Neergaard skrev:

90'erne har ringet - De vil have deres design tilbage   

Kühl!

Jeg kørte med i iCab'en tilbage i 90'erne, da jeg kørte på 68K-platformen. iCab var min foretrukne browser frem for Netscape, indtil jeg fik installeret OpenDoc og CyberDog (fedeste Mac-browser ever!).

Har lige hentet iCab. Ser ud til at funke fint, selv de steder, hvor min lettere slidte Safari må give op..

Spirituel Maskine

1900

183
PowerPalle (Administrator)
07. maj 2017 @ 21:12
Stormogul

Cyberdog Rules   OpenDoc var en spændende vision...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

108

8
07. maj 2017 @ 22:04
Novice

Hvad er det Safari må give op på som iCap klare?



4593

394
08. maj 2017 @ 00:19
FPU
Michael Ib skrev:

Hvad er det Safari må give op på som iCap klare?


ExtraBladet's sportssider, bil-sider og ferie-sider; de er helt blanke; dem bliver jeg nødt til at åbne i Firefox (eller nu iCab). Resten kan loades, selvom der lige nu er skyttegravskrig mellem min ad-blocker og ad-blocker-blockeren. Den krig vinder ad-blockeren dog som regel efter en uges tid, hvorefter der er våbenstilstand i et par måneder. Safari i SnowLeo (10.6).

Firefox eller iCab (begge (endnu) uden ad-blocker) åbner dem allesammen. Har ikke testet iCab med min netbank endnu. Her er jeg nødt til at bruge Firefox, da banken påstår, at min Safari er for usikker. Skægt nok virker min Safari fint på både eBoks og borger[dot]dk, så min bank er enten paranoid omkring sikkerhed (hvilket er fint nok med mig), eller også ved den mere om cybersikkerhed, end både eBoks og borger[dot]dk (hvilket også er fint nok med mig).

Min Safari kan godt åbne BT's sider, men et eller andet derinde sender CPU'en op på 100%, så der kommer rigtig gang i blæseren, og visse links ude i højre side sender Safari videre til en forkert historie. Resten af de sider, som jeg plejer at besøge, virker dog som de skal.

Spirituel Maskine

4593

394
08. maj 2017 @ 00:34
FPU
PowerPalle skrev:

Cyberdog Rules   OpenDoc var en spændende vision...

Jaeh. Jeg blev ked, da de lagde det i graven, inden jeg rigtig kom i gang med at eksperimentere med det. Det var ret langhåret at installere i forhold til alt andet fra Apple, men når det først virkede, var det klippestabilt. Desværre var CyberDog afhængig af en Apple-server, hver gang den skulle rendere et browservindue, og den server blev lukket omtrent samtidig med, at OpenDoc blev lagt i mølposen. Så var det tilbage til Netscape, indtil iCab dukkede op. Det var sur musculus gluteus maximus. ;O)

Konceptet omkring, at man f,eks, kunne sætte en lommeregner ind i et regneark var genialt i sig selv. Fik støvsuget nettet for al OpenDoc software (freeware) til senere leg og må det have liggende et eller andet sted. Har stadig OpenDoc indstaleret på min Performa 475 med MacOS 8.1, så det er bare at gå i gang, næste gang sneen ligger i meterhøje driver og der ikke er andet at tage sig til.

Spirituel Maskine