xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Dual boat meddled delt skrivebords- og dokumenter mappe
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


383

4
01. maj 2017 @ 21:33
Lærling

Jeg har en Mac med 2 partitioner. Den ene har Sierra og den anden El Capitan. Jeg bruger primært Sierra, så jeg kunne godt tænke mig at El Capitan brugte Sierras mapper for skrivebord og dokumenter som sine egne. Er det muligt?

Som det er nu har jeg lavet symbolske links på min El Capitan partition, så når jeg vælger skrivebord eller dokumenter i finder, så får jeg mapperne for dokumenter og skrivebord på Sierra partitionen, men det kunne være fedt, hvis alle de filer der ligger på skrivebordet under Sierra også lå på skrivebordet i El Capitan ;)


Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)
  4
0
  71

3580

34
01. maj 2017 @ 22:04
Virtual Machine

Vil du have to synkrone skriveborde mellem de to OS?
Kan man overhovedet lave det?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

383

4
01. maj 2017 @ 23:17
Lærling

Jeg vil sådan set bare gerne have, at El Capitan installationes sti til dokumenter og skrivebord var til de to mapper fra Sierra installationen. Det burde vel godt kunne lade sig gøre da det "bare" er to mapper. Der er jo ingen systemfiler i dem.

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1129

129
02. maj 2017 @ 09:13
Stormogul

du kan oprette link/genvej/alias til disse. men ikke som sådan "skifte" stien til disse. i hvertfald ikke hvad jeg ved.



708

3
02. maj 2017 @ 12:30
Suspenderet

Du kan benytte symlinks til formålet. Eksempelvis har jeg flyttet 5 hjemmemapper til intern disk og væk fra min ekstern SSD og på den måde lade systemet vide at min Music mappe er på den intern disk. Programmerne som vil oprette ting i Music mappen smider der på den interne disk.

Det er min overbevisning at det samme kan lade sig gøre for dig med Desktop og Documents mappen(Documents mappen er een af de mapper jeg har flyttet)

Min fremgangsmåde har være således.

sudo rm -rf ~/Documents/
ln -s /Volumes/"macOS storage"/Users/allan/Documents/ ~/Documents

Det må være lidt i samme stil med Desktop mappen.

Benyt de engelske navne over de danske.

Prøv dig frem med en mappe som ikke er Desktop mappen - opret evt. en mappe andetsteds som indeholder en fil eller 2 og se om du kan få disse 2 i sync med hinanden henover de 2 varianter; El Capitan og macOS Sierra. Ret teksten til herover i kodeformat til som der er behov for. 

Edit: Herunder er mit bud på hvordan det kan klares - vel at mærke fra El Capitan installationen. Andre må gerne korrigere hvis jeg har overset noget. Citationstegn er kun til hvis dine diske hedder noget med mellemrum. Ellers kan du benytte eksempelvis:

/Volumes/macOS\ internDisk/
sudo rm -rf ~/Desktop
ln -s /Volumes/"El Capitan"/Users/ditnavn/Desktop/ /Volumes/"macOS Sierra"/Users/ditnavn/Desktop