xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Brug af Regler i Mail i OS X/macOS og i iOS
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2322

0
28. april 2017 @ 11:54
ASCII jonglør

I Mail på Mac har jeg en såkaldt Regel aktiveret, der sletter al mulig slags spam straks ved ankomst til mailboksen. Meget nyttigt, for så får jeg slet ikke den slags at se overhovedet.

Det er imidlertid ikke muligt i øjeblikket at bruge samme Regel (eller for den sags skyld funktionen Regler overhovedet) i iOS. Det kunne godt nok være rart.

Måske nogen her i forum ved noget om, hvis og evt. hvornår Regel-funktionen bliver implementeret i iOS?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  4
0
  76

1129

129
28. april 2017 @ 12:30
Stormogul

Det vil nok ikke være noget foreløbigt.

Regel funktion vil kræve mere strømforbrug, Blot for at implementere muligheden. Udover det, vil det kræve at de samarbejder med en række servere og deres implementeringer. Som sikkert også gør at det ikke er noget apple vil bokse med, da det vil samtidig også kræve ekstra support for det ene og det andet, der ikke nødvendigvis har noget med app at gøre, men serveren.

Så KISS-metoden virker fint.

Hvis du gerne vil have det, kan du jo købe sig til det hos din mail udbyder, hvis du ikke bruger iCloud.

Exchange servere understøtter regler på serveren, så ingen grund at have dem lokalt. Det samme gør nogle af IMAP implementeringer, men langt fra alle. Og hvis man stadig bruger POP3, skal man se at skifte, til IMAP eller andet. :-)

Hvis du f.eks. vil, så kan der sikkert skaffes nogle små programmer der kan køre enten på ens computer eller en server der kan "læse" mails med jævne mellemrum og på den måde kan du så få sorteret dine mails, hvis serveren ikke understøtter server regler.

Jeg har brugt i en årrække imapfilter, der ikke er brugervenlig, men det virker. :-)

Men siden jeg begyndte at have min egen mail server, har jeg gjort det sådan at serveren sortere mails ligeså snart de ankommer. Det er meget rart. 


2322

0
28. april 2017 @ 12:48
ASCII jonglør

Tak for et rigtig godt svar!   

Du har nok ret i, at Apple forudser visse besværligheder mht. Regler i iOS. Alligevel kan jeg ikke rigtig forstå dette, fordi det ser da ikke ud til, at der sker andet på Mail i OS X, at de bliver slettet ud fra en liste, som brugeren selv oprettet. Det kan da ikke være særlig probloematisk - og involverer vel nødvendigvis ikke samarbejde med servere - eller det gør det måske netop? Men den besværlighed har Apple så påtaget sig i OS X, men kan ikke overføre samme metode til iOS? Det skurer lidt i mine små rookie-ører   

Har imidlertid også tænkt på at kontakte min mailudbyder Gigahost og forhøre mig, om man (selv) kan anvende en eller anden form for strategi derfra.

God weekend!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1129

129
28. april 2017 @ 13:08
Stormogul

som jeg sagde, det er nok en balance gang. det er ikke fordi det slet ikke kan lade sig gøre. 

det er fordi man vil have mail funktion, men ikke bruge det som en mail system, der kræver at den skal dræne batteriet for strøm alt for hurtigt. 

folk arbejder forskelligt med mail, og der er forskellige implementeringer som jeg også skrev om. pop3 kræver ikke serveren. men alle de andre protokoller gør, da du jo ikke har mailen som sådan på din enhed, men på serveren.

alt dette kan gøre at funktionaliteten er besværliggjort af tekniske aspekter, og de resultere i at regler ikke virker, eller bruger alt for meget strøm på din enhed.

desuden er der folk der modtager flere hundrede mails per dag, og hvergang den ankommer, skal den hente mailen, læse den for at se om den matcher nogle af regler, og foretager en handling ud fra det. og sende den tilbage til serveren igen til den rette mappe. 

hvis du kan få serveren til at gøre dette, er det nok mest skånsomt og smartest. gigahost 


ved at læse på gigahost support siden, kan jeg se deres mail server er roundcube pakke. 

denne pakke, kan godt have server regler til indgående mail. men om de har implementeret det, er ikke til at vide. se i din webmail om du kan finde noget der minder om opsætning af regler/filtre.

hvis du kan, så er det der du skal sætte dem op, og tjekke om det virker.


2322

0
28. april 2017 @ 13:18
ASCII jonglør

OK, det checker jeg. Igen tusind tak!   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”