xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hybrid disk, kan man skifte til større SSD?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1519

0
12. april 2017 @ 12:31
Suspenderet

Halløj, jeg har søgt både her og der på Nettet og ikke fundet et svar på mit spørgsmål. Min søn sidder med en PC med 4 kerner,16 Gb RAM og hybriddisk. Forleden fik jeg,efter mange mange opfordringer, lov til at rengøre hans blæsere og ind og udgange, den arme pc stod og pustede og prustede for at få varmen væk fra et kølelegeme der var fyldt op med støv og andet snask, vildt at den stadig kunne holde temperaturen nede.   Nå, men under rengøringen opdagede jeg at den SSD der sad til hybridsystemet "kun" var på 16 Gb, og nu kommer så endelig mit spørgsmål til Dig; kan man udskifte den' SSD til en større uden at skulle installere Windows igen, og vil det give bedre output hvis man smækker en 128 Gb SSD i???

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  3
0
  92

126

0
12. april 2017 @ 15:09
Novice

Uden at vide noget som helst om emnet, så vil jeg tro at Windows ligger på den lille SSD, for at få opstartstiden så kort som muligt. Derfor slipper man nok ikke fra at installere windows igen.

Jeg ved ikke om man kan klone disken, eller om Windows brokker sig fordi den ikke er installeret med den nye SSD fra start.

Med hensyn til hastighed ved jeg intet, men mon ikke den bliver hurtigere, men om det er mærkbart er et andet spørgsmål.

Beklager at mit svar ikke er mere hjælpsomt.

A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her

1519

0
12. april 2017 @ 16:01
Suspenderet

Ole, SSD'en i et hybridsystem bruges kun til at opbevare meget brugte filer, som en meget sor cache, og så vidt jeg kan regne ud slettes den ved genstart. Windows ville meget hurtigt fylde en disk på 16 gb, så det ligger på den almindelige disk. Mit forslag til ham er selvfølgelig at købe en større SSD og installere Windåsen der.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

8581

198
12. april 2017 @ 16:41
Poseidon

Eftersom hybriddisken netop kun har de ting liggende som den skal bruge ofte, så vil systemet være delt over de to diske. En ny installation kræves derfor, og jeg kunne forestille mig den anden disk også skulle formateres. 

Der var engang en Mac...