xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Organisere lydbøger i iTunes
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


61

3
12. april 2017 @ 00:16
Novice

Hej alle


Jeg kan godt lide at gemme podcasts, som jeg holder af, som lydbøger. Det er jo ganske nemt i iTunes, for man ændrer dem bare fra podcast til lydbog, og så er det ordnet. Desværre sætter iTunes dem i en helt tilfældig rækkefølge. De indeholder alle oplysninger om, hvornår de er blevet til, og alligevel ligger de hulter til bulter. Jeg kan simpelthen ikke finde en måde, hvorpå iTunes kan sortere dem efter oprettelsesdato. Kan nogen herinde hjælpe?

I have Apple stuff...
  4
0
  70

463

0
12. april 2017 @ 05:58
Seniormedlem

Som udgangspunkt bliver mine lydbøger lagt alfabetisk efter titel.

Hvis du vil have en anden sortering så vælg i Overisgtemenuen -> Vis som -> Liste. Der vises der først et begrænset antal kolonner, men hvis du højreklikker i øverste linie, kommer der et utal af mulighder frem for ekstra kolonner som du kan tilføje, og du kan så vælge hvilken der skal sorteres efter.


61

3
12. april 2017 @ 11:57
Novice

Hej Kaj

Tak for tippet. Du har helt ret, det virkede rigtig fint, når jeg lavede en playliste med pågældende tracks. Nu er de organiseret, som de skal i iTunes. Problemet er, at når de overføres til min iPhone står de stadig hulter til bulter, når jeg skal afspille dem. Hverken alfabetisk eller ud fra et andet princip, jeg kan gennemskue. 

I have Apple stuff...

463

0
13. april 2017 @ 06:46
Seniormedlem

Når jeg konverterer podcasts til lydbøger plejer afsnittene at lægge sig pænt i nummerorden også når de er overført til iBooks på phonen, men det forudsætter selvfølgelig at de er korrekt nummererede enten fra kilden, eller når du selv har redigeret dem. 

Jeg har nogle gange, især tidligere, måttet ind og rette numrene fordi der går ged i det hvis man skifter fra et til to eller to til tre cifre i nummeret, så har jeg måttet rette f.eks. 2 til 02 eller 002.


61

3
13. april 2017 @ 10:51
Novice

Jeg har fundet en løsning. Hvis man smider dem i playliste, organiserer efter oprettelsesdato og derefter kører dette script, får de numre, som sikrer, at de bliver i den rigtige rækkefølge!

I have Apple stuff...