Hej, jeg oplever i perioder at der er konstante udfald på Fullrate bredbånd via kabel-stikket. Jeg har kontaktet dem flere gange, og hver gang mener de at en reset af routeren fikser problemet - hvilket ikke er tilfældet!
Forbindelsen kan være rigtig god i f.eks 2 måneder, og så oplever jeg konstante udfald i 3-4 dage. Det er så grelt at man ikke kan benytte nettet eller se film på Netflix - som jo streames.
Er der andre der har lignende oplevelser med Fullrate / eller andre udbydere?
Kabel som i kabel-TV?
Hvis det er tilfældet kan det være dine installationer i huset, typisk selve stikket i vægen, jeg havde samme problem med YouSee og det forsvand da stikket blev skiftet.
Ja, gennem antennestikket. Men det lyder lidt underligt, at forbindelsen kører perfekt i længere tid, og får disse udfald i 3-4 dage. Det har jeg samlet oplevet 3 gange på 5 måneder. Men det må blive løsningen at få en tekniker fra Fullrate ud og kigge på stikket m.v, hvis problemet opstår igen.
Kører du maskinerne trådløst fra routeren, eller via kabel? Eftersom det er så periodisk, så kan du evt. overveje om der er noget elektrisk i nærheden som eventuelt forstyrrer routeren.
David Munch skrev:Kører du maskinerne trådløst fra routeren, eller via kabel? Eftersom det er så periodisk, så kan du evt. overveje om der er noget elektrisk i nærheden som eventuelt forstyrrer routeren.
Ja, jeg benytter kun trådløs forbindelse til mine enheder. Men, jeg har testet med kabel da udfaldet skete - hvilket gav samme problem.
xjyden skrev:...gennem antennestikket. Men det lyder lidt underligt, at forbindelsen kører perfekt i længere tid, og får disse udfald i 3-4 dage. Det har jeg samlet oplevet 3 gange på 5 måneder. Men det må blive løsningen at få en tekniker fra Fullrate ud og kigge på stikket m.v, hvis problemet opstår igen.
Havde samme problem med Fullrate for et par år siden, godt nok via telefonstikket. Jeg havde tre stk. teknikkerbesøg fra TDC, før de fandt frem til årsagen: løse forbindleser i et TDC-skab ca. 10 km borte. Disse løse forbindelser var iflg. den sidste tekniker opstået som følge af.....hold nu godt fast i nælderne.....et teknikerbesøg fra TDC i samme bemeldte installation. Kafka Lever!
Siden da har forbindelsen kørt uden problemer.
Ved ikke om dette kan hjælpe dig, men ihvertfald skal du bare klø på - hele vejen ned af ryggen på Fullrate og andre implicerede.
Stig Storm skrev:Havde samme problem med Fullrate for et par år siden, godt nok via telefonstikket. Jeg havde tre stk. teknikkerbesøg fra TDC, før de fandt frem til årsagen: løse forbindleser i et TDC-skab ca. 10 km borte. Disse løse forbindelser var iflg. den sidste tekniker opstået som følge af.....hold nu godt fast i nælderne.....et teknikerbesøg fra TDC i samme bemeldte installation. Kafka Lever!
Siden da har forbindelsen kørt uden problemer.
Ved ikke om dette kan hjælpe dig, men ihvertfald skal du bare klø på - hele vejen ned af ryggen på Fullrate og andre implicerede.
Ja, det giver meget godt mening! Jeg har ladet mig fortælle, at den er gal med en central ca. 15 km væk, men det mener Fullrate ikke er problemet .... hmm.