Siden sidste opdatering (10.12.4) har jeg haft flere problemer med min min iMac 5K-27-late 2014. Det er blandt andet via internettet, hvor jeg nogen gange må genstarte - for at få den til at fange nettet. Der r også et par programmer, som den også har problemer med, som igen kan reddes ved en genstart.
Men mit største problem er med min Canon I-SenSys LBP7110Cw laser printer. Det er som om, den ikke fanger printeren (nettet) og sætter jeg noget til print, så tager det mellem 4-8 min førend det bliver printet, hvis ikke den opgiver - og skriver at den ikke kan finde printeren.
Det er ellers den mest optimale printer jeg nogensinde har haft, nem at installere, lynhurtig, fede udskrifter og meget andet dejligt. Men altså efter sidste opdatering - trist og langsom.
Er der mon nogen der genkender problemet - og kender problemløsningen?
Jeg har opdateret til sidste ny driver fra Canon (fra febr. 2017).
På forhånd tak for dit input.
/Niels
Prøv at genstarte din ruter m.m.
Jeg vil ikke undlade at forsøge - alt andet er genstartet gange flere.
Niels Hoffmeyer skrev:Jeg vil ikke undlade at forsøge - alt andet er genstartet gange flere.
Det har jeg gjort nu, men det har absolut ingen effekt haft.
Hmmm... har selv samme iMac men ikke samme printer. Min printer er en Canon Pixma ip7250 og den er også forbundet via Hi-Fi. Alt virker som det skal. Min ruter er en Apple Airport Timecapsule nyeste model.
Hvad der er galt hos dig må jeg melde pas.
Måske - har jeg selv løst det. Jeg har fjernet Norton Security fra maskinen og den synes mig være hurtige og har endnu ikke sluppet netværket.
Jeg er forbundet til min router (Netgear - fra YouSee) med kabel - og derfra trådløst til alt andet udstyr. Det har virket super indtil nu, men lad os nu se, om afinstallationen af Norton har løst problemet.
Tak for din interesse og hjælp!
/Niels
Norton er nok et af de mest resource krævende man kan have installeret på både en PC og Mac - så fjerne/afinstallere er vist noget af det bedste du kan gøre.
Ja - det har jeg hørt og læst meget om, men det har indtil opdateringen forleden, har det på ingen måde givet problemer på min K5. Den har med/uden Norton været lige - lynhurtig og problemfri..
Hej !
Har du feks. prøvet at slette din Printer - sluk for Computeren - derefter genstart og installere Printeren på ny ( igen ) ?