xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Fix for MacNyt.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1708

43
28. marts 2017 @ 18:07
Stormogul

Skriv noget, jo men det ville jo være smart hvis cursoren stod og blinkede der allerede ....


  13
0
  84

8581

198
28. marts 2017 @ 18:19
Poseidon

?

Der var engang en Mac...

1519

0
28. marts 2017 @ 19:58
Suspenderet

Ja, hvis man skrev uden at se om der kommer noget på skærmen, så er det ikke sjovt at curseren ikke var i feltet. Du bedes hermed trykke i boksen med musen, så skal curseren nok komme frem og blinke til dig.  

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1708

43
28. marts 2017 @ 21:19
Stormogul

Jo men tænk at man kunne slippe for det, thi verti fald når man laver en reply.



1891

183
PowerPalle (Administrator)
28. marts 2017 @ 22:09
Stormogul

Svar på gættekonkurrencen: Jeg gætter på, at du ønsker, at curseren står aktivt og blinker (er parat til indtastning) i skrivefeltet når du har loaded den side, der giver dig mulighed for, at skrive et indlæg på forummet.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4586

389
29. marts 2017 @ 00:53
FPU
PowerPalle skrev:

Svar på gættekonkurrencen: Jeg gætter på, at du ønsker, at curseren står aktivt og blinker (er parat til indtastning) i skrivefeltet når du har loaded den side, der giver dig mulighed for, at skrive et indlæg på forummet.

/PP

Jatak. Og når man har skrevet så meget, at teksten når ned i bunden af browser-vinduet, ville det være hyper-nice, hvis der var auto-scroll på, når man kom en linie længere ned, så man slipper for at hive fat i rulleskakten for overhovedet at kunne se, hvad man skriver.

Sådan fungerede den gamle Macnyt, og sådan fungerer alle (tidssvarende) tekstbehandlingsprogrammer.

Den her ndbyggede text-editor er er simpelt hen noget unævneligt, inkl. tvunget linieskift ved Carriage Return og fravalg af foranstående mellemrum ved dobbeltklik på et ord (ikke set siden AppleWorks). WordPerfect til PC var værre, men ikke meget (OK, det er en overdrivelse, men så i forhold til LæsTekst i System 7).

Sorry PP, men det er store irritationsmomenter for en, som er vant til at skrive meget. Men fint første forsøg.

Og jeg savner stadigvæk kladde-knappen, hvor man kunne lade et udkast hænge ud over de 10 minutter, så man slap for at rette under tidspres.

/Tonny

P.S. Og jeg savner min brille-smiley, som jeg brugte, hver gang jeg klogede mig herinde.

/T.

Spirituel Maskine

1891

183
PowerPalle (Administrator)
29. marts 2017 @ 15:33
Stormogul

Jeg har taget et bevidst valg ved, at introducere denne nye wysiwyg editor på macnyt. Det bringer store fordele men også udestående elementer i forhold til hvad man  måske er vandt til.

Jeg vil arbejde på, at få introducere en "parat" markør i skrivefeltet samt muligheden for at skrivefeltet kan vokse.

Jeg vil derimod ikke fokusere på at ændre linieskift, fravalg af foranstående mellemrum ved dobbeltklik samt reintroduktion af kladde. Dette er fault-by-design eller blot et reelt design-valg. Ved valg af en 3 parts editor så er alle valgene ikke mine.

Den Smiley du eftersøger eksisterer faktisk   og du kan bruge den aktivt, hvor du finder det relevant sammen med de mange andre nye flotte Smileys der er introduceret.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1708

43
29. marts 2017 @ 17:17
Stormogul
PowerPalle skrev:

Jeg vil arbejde på, at få introducere en "parat" markør i skrivefeltet samt muligheden for at skrivefeltet kan vokse.

/PP

Bukker og takker.     


4586

389
29. marts 2017 @ 21:01
FPU

@PP:

Det anede mig nok, at den (valgte) editor er, som den er, og at der nok ikke er så mange indstillinger at skrue på. Men som den er, er den noget af et tilbageskridt i fordhold til den gamle (og i forhold til ethvert andet moderne tekstbehandlingsprogram).

Når man først havde sat sig ind i, hvordan man formatterede teksten f.eks. i kursiv eller fed i den gamle version, eller bruge Google til at søge efter gamle tråde, var det jo ingen sag. Det gjorde i mine øjne også Macnyt til noget specielt; hvis man ville noget, måtte man først lære sig det. Wysiwyg mig i øret! ;0)

Hvad smilyerne angår, tjah, når jeg klikker på smiley-ikonen, ser det sådan her ud i Safari i SnowLeo. Ikke særligt mange briller, vel?

Macnyt er blevet Vista-farvet og med for mange jeg-skal-nok-holde-dig-i-hånden-knapper på bekostning af et Apple-agtigt enkelt og elegant interface á la System 8.1, en dejlig simpel tekst-editor, som overholdt de mest basale skrivetekniske "regler", og på bekostning af unikke smilies, som man ikke så andre steder.

Nostalgi er ikke, hvad den har været. :-)


Spirituel Maskine

1891

183
PowerPalle (Administrator)
29. marts 2017 @ 21:25
Stormogul

Hej Tonny

Beklager, at jeg ikke har ramt dine behov fuldt ud.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4586

389
29. marts 2017 @ 23:11
FPU
PowerPalle skrev:

Hej Tonny

Beklager, at jeg ikke har ramt dine behov fuldt ud.

Well, hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme. :-D

Men jeg ku' nu godt tænke mig, at den dér smiley-oversigt fungerede (hos mig).

/T.

Spirituel Maskine

1891

183
PowerPalle (Administrator)
30. marts 2017 @ 16:24
Stormogul

Et billede vil hjælpe mig med at finde fejlen med dine Smileys.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4586

389
30. marts 2017 @ 20:10
FPU
PowerPalle skrev:

Et billede vil hjælpe mig med at finde fejlen med dine Smileys.

Øhm. Jeg kopierede et billede ind i mit "lange" indlæg, og det blev vist korrekt i min egen browser igår, men nu er der blot en lille ikon.

Men altså, når jeg klikker på smiley-ikonet, popper der et lille vindue op, som er stort set blank, med kun nogle små flade "bjælker" ved hver enkelt ikon og så teksten for neden om, hvor smiley'erne stammer fra.

Hvis jeg når at finde ud af, hvordan Bersærken har båret sig ad med at lægge et billede af Thor ind, vil jeg gøre det samme med et screendump af den smiley-menu, men der kommer gæster fra udlandet (med meget kort varsel) i morgen tidlig, så p.t. ligger jeg vandret i luften med forårsrengøringen, som jeg har skoldet en måneds tid, fordi der lige var en 15 meter høj poppel, som skulle skilles ad og stakkes (10 meter stamme på næsten en meter i diameter). Indimellem skal jeg også lige have afsluttet noget skriveri uden tvunget linieskift og foranstillede mellemrum [smiley 108], så lad os lige gøre de smiley'er til et hængeparti, ikke?

Tonny

P.S. Det må være noget SnowLeo-specifikt (eller deromkring), da det nok er det ældste system, som huserer herinde, og da jeg ikke har hørt andre brugere brokke sig over det.

Spirituel Maskine

210

0
30. marts 2017 @ 21:05
Suspenderet

Tonny. Du kan snyde "tvungen linieskift" og "dobbelt" linieafstand sådan her...
Shift + return. Så ser teksten lidt pænere ud