xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvor har hun ret!
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


38

0
27. marts 2017 @ 19:13
Let øvet
  10
0
  66

1519

0
27. marts 2017 @ 19:53
Suspenderet

Ligegyldigt hvad det koster, så vil jeg altid bruge Apples produkter. Ingen diskuterer om en Mercedes er pengene værd i forhold til en Skoda Fabia, en total nyttesløs diskussion! Vi er alle fanget i "Nettet": enten bruger du Windows eller også bruger du OSX, der er i realiteten ikke andre valg. Windows bliver mere og mere håbløs at arbejde med, og jeg var endda engang tekiniker på tre skoler med Windows, systemet er en håbløs kopi af Apples system. Så sagen er klar; vil du undgå hackere og virus, håbløse programmer der koster en formue og evindelige bokse der meddeler dig at "du har tilsluttet et jackstik",eller "driveren er ikke kompatibel med din hardware", så er valget klart; køb en Mac og accepter' at kvalitet og ordentligt software koster penge.... I øvrigt kan man jo få en Mini for samme pris som en billig PC!

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

38

0
27. marts 2017 @ 20:07
Let øvet

Nu er det ikke lige prisen jeg hæfter mig ved, der følger den nye Surface serie fra Microsoft godt med. Det er mere det hun siger at de engang var kendte for at tænke anderledes, hvilket de ikke gøre mere men faktisk er blevet overhalet. Kan ikke forstå du syntes Windows bliver mere og mere håbløs at arbejde med. Min kone bruger dagligt Windows 10 og det fungere på hendes maskine til UG. 


3580

34
27. marts 2017 @ 21:18
Virtual Machine

Ja. Der er intet hype, eksklusivitet eller On-More-Thing faktor over Apple længere. Men jeg tror det kommer igen, når de er flyttet ind i de nye lokaler og fundet sig selv igen. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
28. marts 2017 @ 09:36
ASCII jonglør

Æhh...har hun ret?

Windows er stadig det mest hullede styresystem, når talen falder på sikkerhed. Det kommer aldrig til at ændre sig pga. de kvalitative forskelle i den grundlæggende kode i Windows versus macOS. macOS er her klippestabilt og har en høj sikkerhed. Tilmed er Apple netop ved at opgradere hele macOS til noget der minder om ZFS - whilst MicroGroft don't give a shit. 

Desuden er brugerfladen i macOS æstetisk tiltalende, mens Windows udstråler et gennemført talent for grimhed. Apples hardware nyder tilmed designeren Sir John Ive's sublime bevågenhed, mens MicroGroft....nåja....

Så deeet....

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2322

0
28. marts 2017 @ 14:53
ASCII jonglør

For alle os, der ikke rigtig ved hvad ZFS hhv. APFS er, og hvad der med indførlsen af APFS egentlig sker med Apples macOS og iOS netop i dag, er her en god lille appetizer samt en artikel om APFS på Wikipedia - hvor der gåes i detaljer med hvad det betyder, at Apples 30 år gamle (!) styresystem HFS+ nu bliver opgraderet til APFS:

- APFS explained; what you need to know for iOS 10.3 and macOS

- Wikipedia: Apple File System

- og dermed kan Apple endnu engang sætte fjer i hatten for både innovation og for fremtidssikrede software-produkter. 

Hil Apple. Hil Hil Hil!  

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

38

0
28. marts 2017 @ 17:56
Let øvet

Nu har det ikke noget med macOS vs Windows at gøre, men derimod hardware, design og den innovative side af sagen. Det andet gider jeg overhovedet ikke diskutere. Derimod hendes udsagn i videoen. Nu nævner du Jonathan Ive, hvornår er han tilbage fra sin lange ferie :-)

 


3580

34
28. marts 2017 @ 18:34
Virtual Machine

Er ZFS en del af APFS?



A-hva?

APFS cannot be used with Time Machine, FileVault encryption, or Fusion drives
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1519

0
28. marts 2017 @ 20:05
Suspenderet
Stig Storm skrev:

For alle os, der ikke rigtig ved hvad ZFS hhv. APFS er, og hvad der med indførlsen af APFS egentlig sker med Apples macOS og iOS netop i dag, er her en god lille appetizer samt en artikel om APFS på Wikipedia - hvor der gåes i detaljer med hvad det betyder, at Apples 30 år gamle (!) styresystem HFS+ nu bliver opgraderet til APFS:

- APFS explained; what you need to know for iOS 10.3 and macOS

- Wikipedia: Apple File System

- og dermed kan Apple endnu engang sætte fjer i hatten for både innovation og for fremtidssikrede software-produkter. 

Hil Apple. Hil Hil Hil!  



Meget informativt, tak for det, har dog lige et spørgsmål til dette emne; bliver vi nødt til at reinstallere når APFS skal bruges, normalt kan man jo ikke skifte disksystem uden at formattere?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
28. marts 2017 @ 20:16
Suspenderet
Torben Linde skrev:

Nu er det ikke lige prisen jeg hæfter mig ved, der følger den nye Surface serie fra Microsoft godt med. Det er mere det hun siger at de engang var kendte for at tænke anderledes, hvilket de ikke gøre mere men faktisk er blevet overhalet. Kan ikke forstå du syntes Windows bliver mere og mere håbløs at arbejde med. Min kone bruger dagligt Windows 10 og det fungere på hendes maskine til UG. 


Det er muligt at din kones Windows kører fint, vær glad for det. Men min søn spiller meget og da Windows 8 var lagt på hans nye maskine var han fuldstændigt i vildrede og tilkaldte mig for at få hjælp, det tog mig fanme lang tid at finde de ting vi skulle bruge. At lave fuldstændigt om på systemet og fjerne den kendte Startlinie vidner om at udviklerne har lort i hovedet og febrilsk prøver at følge med når Apple kommer med en ny version af OSX med mange nye finesser og flotte effekter. Det halve af verden sad og kunne ikke finde de ting de normalt skulle bruge, fordi Windows pludselig skulle virke på alle deres platforme, totalt hovedløst og et bevis for uvidenhed om hvad markedet vil have. Nej, Windows er og bliver så populær fordi den bruges som spilleplatform, og fordi de fleste spil kun kan køre på en PC med Windows på. Sidste smarte påfund fra MS var så automatisk installering af Windows 10, fordi det absolut skulle presses ned i halsen på de i forvejen hårdt prøvede brugere... Har lige installeret en PC for en ven, når jeg prøver at åbne browseren med Google, siger den at Google.com ikke har et gyldigt certifikat og derfor kan browseren ikke åbne siden,det gælder både IE og Firefox, der forøvrigt heller ikke har et gyldigt certifikat, nej Windows er jeg helst helt fri for.....

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

708

3
29. marts 2017 @ 09:39
Suspenderet
Torben Linde skrev:

Nu har det ikke noget med macOS vs Windows at gøre, men derimod hardware, design og den innovative side af sagen. Det andet gider jeg overhovedet ikke diskutere. Derimod hendes udsagn i videoen. Nu nævner du Jonathan Ive, hvornår er han tilbage fra sin lange ferie :-)

 

Jeg så meget af videoen - men måtte Se Senere på YouTube da jeg måtte videre. Har endnu ikke set den færdig. Jeg følger dog hendes snak. 

Men, dog vil jeg sige at der behøver ej være en diskussion om macOS vs Windows men når man har sagt A må man sige B og C. De hænger uløseligt sammen. Hardware - Software og Ecosystem.

Jeg kan godt misunde PC Master Race-folket(wth) for deres Windows platform og de muligheder de nu har med såkaldt innovation - Det er nok Microsoft som firma jeg tænker på. De gør det godt, MS. For nu.

Jeg har ikke meget tiltro til at Apple gør noget super vildt snart. Apple har gjort det godt og lukket ned for hardware og til dels software(hackintosh, anyone?)  De styrer disse elementer suverænt bortset fra macOS - som grundet deres "lukke ned tendens" godt må lave om til at være mindre "lukket ned tendens" så vi kan får lidt mere farver på og i rouladen.

Jeg føler til stadighed at Apple udelader noget information vedrørende deres nye cirkulere bygning. Nemlig at der er rullende cirkulære fortov hvis hastighed er forskellig fra morgen henover over aften men ingen aner hvilken hastighed det har - de må bare kigge ud og se personer flyve afsted med Apples nye innovationer også flyvende. Hele bygningen har således cirkulære rullende fortov. Hvem har så kontrollen over hastigheden på fortovet? Eduardo fra Marketing.