xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iCloud som alternativ til Dropbox?
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


386

8
24. marts 2017 @ 16:54
Lærling

Hej

Jeg vi af forskellige grunde gerne skifte DB ud. Da iCloud blev lanceret, duede den kun til Apples egne apps, og bl.a. ikke til pdf-filer og MS-filer. Så jeg glemte faktisk alt om den.

Nu, når jeg undersøger sagen lidt nærmere, ser jeg at man faktisk godt kan synkronisere filer under 'Dokumenter' i ICloud - gælder det alle filer, altså også alt muligt mystisk, jeg måtte ha' liggende? Jeg har mange(!) og store(!) filer liggende, så det er selvfølgelig også noget med at købe nok plads. Men er der noget, jeg skal tænke på, hvis jeg flytter alt fra DB til iCloud. Har jeg grund til at tro, at jeg vil fortryde?


mvh

Mjanneh

  7
0
  104

708

3
25. marts 2017 @ 08:22
Suspenderet

Hvis du med macOS Sierra synkroniserer din Dokumenter og Skrivebords mappe så er det alt der kommer op til iCloud og bliver tilgængeligt for dig der. Også Virtual Machines fra VMWare eksempelvis. Så flyt disse i Overførsler eller Programmer mappen.

Mulighederne for at dele er nok bedre fra icloud.com end den er med macOS - da der ikke er nogen på macOS i den grad som Dropbox har det på computeren og fra deres hjemmeside dropbox.com

Fortryde? Det er lidt at gamble med filerne - jeg vil nødigt ha at alle de dokumenter jeg har liggende kommer op i skyen. De er super secret (dog ikke) 

Jeg vil ikke fortryde at smide penge efter 200GB på iCloud og synkronisere mine mapper til icloud.com - dropbox er jeg lidt mere påpasselig med da de har vist sig, som firma‚ at være lidt sketchy som tiden går. Intet online er sikkert. Men to-faktor på Dropbox kan gøre meget for at tro at man holder sig sikker lige netop dér.

Men tag at gøre det. Det du snakker om. Jeg har prøvet det og det var fantastisk. Nu er det blevet hverdag igen.

 


8586

198
25. marts 2017 @ 11:03
Poseidon

Alt hvad du lægger i din iCloud mappe vil blive synkroniseret, ganske som Dropbox. Det behøver ikke specifikt være i en af undermapperne, såsom Dokumenter, som du selv nævner. 

Der var engang en Mac...

386

8
25. marts 2017 @ 16:07
Lærling

Ikke? Sådan forstår jeg da de indstillingsmuligheder, jeg får vist. Jeg er med på, at Apples egne apps synkronisrer, men min udfrodring er bjerne af pdf'er samt wor-dokumenter



386

8
25. marts 2017 @ 16:08
Lærling

Ja, jeg er også overordentlig tæt på at tage springet. Jeg skal bare lige rydde lidt op i mine filer først :-)


2

0
28. marts 2017 @ 09:07
Nyt medlem

Jeg vil også gerne tage springet til iCloud, men da jeg forsøgte forleden dag var den "en krig" om at synkronisere  filerne. På 3 timer havde den nået omkring 60MB, og jeg har en ret hurtig op/ned-forbindelse. Da jeg arbejder med store filer er størrelsen af mine mapper tilsvarende store, og med den hastighed vil det tage flere måneder at få synkroniseret. Andre erfaringer?

The Greatest Trick the Devil Ever Pulled, Was Convincing the World He Didn't Exist

8586

198
28. marts 2017 @ 10:23
Poseidon

Jeg kan generelt ikke klage over hastigheden. 1GB upload til iCloud tager omkring 10 minutter, hvilket er fint for mig.

Der var engang en Mac...

2185

44
28. marts 2017 @ 14:04
ASCII jonglør

Husk på at en stor fil på fx 1GB er hurtigere et uploade end fx en mappe med små filer på samlet ligeledes 1GB