xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Er den gal med grafik kortet?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


38

0
18. marts 2017 @ 12:01
Let øvet

Hej,

Sådan ser skærmen ud på min gamle iMac når den er opstartet billede. Kan det være grafik kortet som skal udskiftes .

  7
0
  48

8581

198
18. marts 2017 @ 12:37
Poseidon

Det er et godt bud.

Der var engang en Mac...

253

35
18. marts 2017 @ 13:17
Juniormedlem

Du kan prøve at lave et reflow af dit grafikkort, se denne tidligere tråd på macnyt, det har løst problemet både hos mig, trådstarteren og mange andre.

vh

Carsten


38

0
18. marts 2017 @ 14:38
Let øvet

Tak for svaret. Men nu er det jo ikke lige til at skille sådan en ad. Må hellere få en til det der har prøvet det før. Kan i anbefale nogle reparatører. 


8581

198
18. marts 2017 @ 17:41
Poseidon
Torben Linde skrev:

Tak for svaret. Men nu er det jo ikke lige til at skille sådan en ad. Må hellere få en til det der har prøvet det før. Kan i anbefale nogle reparatører. 

Det bliver virkelig dyrt, så du bør overveje om det kan betale sig.

Der var engang en Mac...

281

0
19. marts 2017 @ 15:03
Juniormedlem

Jeg havde 2 Imac24" der døde med samme symtomer...

nyt grafikkort ville koste tæt på 2k penge...
I stedet rev jeg alt indmaden ud af den ene imac og købte et LCD Controller board fra Ebay og indsatte derefter en Raspberry Pi 3 med Debian og et 200gb SDHX kort ;-)


c:\> ls Bad command or filename c:\> ps Bad command or filename c:\> man Bad command or filename c:\> whoami Bad command or filename

456

8
20. marts 2017 @ 13:28
Seniormedlem

Nyt grafikkort er meget dyrt og kan stort set ikke betale sig for en ældre maskine.

Istedet vil det være langt billigere at prøve at få fjernet alle lodninger og lavet nye på en reballling-maskine. 

Vil anbefale Supermac i Kastrup. Ring evt. først og få et tilbud - fortæl du er på Macnyt. 




137

0
20. marts 2017 @ 19:01
Novice

Hvor bor du henne? Jeg har skilt min egen ad og det endte med at virke. Jeg vil gerne være behjælpelig hvis du bor i nærheden. Hvilken model er der tale om?