xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iCloud virkede ikke
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


210

0
16. marts 2017 @ 16:47
Juniormedlem

Da jeg efter en gendannelse med Time Machine skulle have billedbiblioteket i Fotos genopbygget, blev kun ca 1/3 af billederne og Videoerne gendannet.

Jeg betaler for iCloud og der er masser af plads der.

Lod min Pc stå hele natten, men det gjorde ingen forskel.

Tidligere har det ikke været et problem

Alt hvad der kan sættes til at lave backud i iCloud er sat til. Også Fotos

Har andre været udsat for det samme eller hvad kan fejlen have været ?

  7
0
  25

708

3
16. marts 2017 @ 17:16
Suspenderet

Hvis du har din Time Machine backup endnu så kan du dette:

Se om det er muligt for dig at hente den seneste Time Machine Backup direkte fra mappen Latest på din Time Machine harddisk og kravl ind til din Bruger mappe og find dit Fotos bibliotek - kopier det direkte ud til evt. Skrivebordet eller din Overførsler mappe ved bare at trække ud - du kopierer automatisk fra Time Machine og flytter ikke noget.

 Se om biblioteket er større og lad Fotos tage dette ved at holde ALT nede imens du åbner Fotos fra lukket tilstand - dette giver dig muligheder for at vælge et andet Fotos bibliotek end det der er problematisk. 

Jeg har selv oplevet denne gendannelsestendens - Jeg har billederne også uden for Fotos så jeg oplever nemmere gendannelse af billeder som oftest.


210

0
16. marts 2017 @ 17:28
Juniormedlem


Tak for dit svar. Det vil jeg huske på en anden gang

Burde nok lige have fortalt at problemet ikke blev stort, da jeg kunne gendanne med Carbon Copy Cloner.

Men hvis der fremover vil være det problem,  syntes jeg lige så godt jeg kan smide iCloud ud

 

Men hvad gik Galt ?





210

0
16. marts 2017 @ 18:04
Juniormedlem

Har lige prøvet din vejledning.


Og det virker jo rigtig fint.


Endnu en gang tak for den   


2581

84
16. marts 2017 @ 18:10
Bit kongen
amatøren skrev:

Da jeg efter en gendannelse med Time Machine skulle have billedbiblioteket i Fotos genopbygget, blev kun ca 1/3 af billederne og Videoerne gendannet.

Jeg betaler for iCloud og der er masser af plads der.

TimeMachine og iCloud er 2 forskellige ting der ikke har noget med hinanden at gøre.

Hvis du har taget en TimeMachine backup af din maskine og gendannet derfra skal dine billeder også gendannes 100%, medmindre du har fravalgt at tage backup af dem.

iCloud tager backup af de billeder du tager med din iPhone (eller iPad), billederne overføres til iCloud og derfra til Fotos Appen på din Mac. Billeder du lokalt importerer på din Mac overføres også til iCloud og bliver på den måde tilgængelige på din iPhone / iPad.

Hvis du logger ind på icloud.com, hvad ligger der så af billeder der? Alle billeder? Kun nogle?



210

0
16. marts 2017 @ 18:19
Juniormedlem

På  iCloud.com ligger nøjagtig det samme antal billeder som i Fotos. 


210

0
16. marts 2017 @ 18:38
Juniormedlem

lige en tanke,

Hvis det går galt en anden gang, kan jeg så ikke bare gå i Time Machine. finde fotosbibliotek og trykke gendan ?


708

3
17. marts 2017 @ 08:14
Suspenderet
amatøren skrev:

lige en tanke,

Hvis det går galt en anden gang, kan jeg så ikke bare gå i Time Machine. finde fotosbibliotek og trykke gendan ?

Det vil jeg tro. 

Fotos beklager sig godt nok ved den metode - det er min oplevelse - Fotos fortæller at programmet skal gøre noget med "ufuldstændige emner og så videre" så kommer der en progressbar og så er det bare at krydse fingre og se om de seneste billeder er der. Meddelelsen dukker op til trods for at der ikke er taget nye billeder til iCloud som skal hentes ned til Mac. Så - det er lidt speget.