xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Tastatur genvej ti at skifte skærm?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1103

6
16. marts 2017 @ 12:51
Stormogul

Hej

Jeg bruger en Mac hvor der er tilsluttet en projektor og har derfor brug for en tastaturgenvej til at skifte imellem hvilken skærm der er den aktive. 

Google siger CTRL+ piletast, men det virker vist kun mellem forskellige virtuelle desktops.

Er der nogen der kan hjælpe?

  7
0
  68

1103

6
22. marts 2017 @ 22:11
Stormogul

Er der ingen der kan hjælpe her?


1493

39
22. marts 2017 @ 22:42
Stormogul

ahva ?


hvad mener du med er den aktive? kører du skærm dublering ? så der er det begge på samme skærme?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1103

6
23. marts 2017 @ 18:02
Stormogul

Ok. 

Jeg forklarer det lige lidt bedre.

Jeg underviser i musik. Jeg har som regel mine noter, noder og becifringer på iMac’ens skærm. Eleverne ser samtidig en sangtekst på den del af skærmen som en projekter viser. 

Skærmindstillingerne er ikke indstillet til at dublering, men som en udvidelse at iMac'ens skærmområde. 

Jeg har som regel nogle elever til at scrolle i den sang vi synger. De sidder med et trådløst tastatur og bruger piletasterne. Hvis den sidste skærm jeg har haft klikket på er iMac’ens med mine egne noter, så er det mine noter der bliver scrollet i og ikke den sangtekst som projektoren viser. 

Jeg bliver derfor nød til at stoppe op midt i sangen og sørge for at klikke på den del at skærmbilledet som projektoren viser. Så bliver der scrollet det rigtige sted. Den funktion med at klikke på den skærm jeg gerne vil have til at være den aktive, kunne jeg godt tænke mig at finde en tastaturgenvej til. På den måde kan eleverne vha. det trådløse tastatur gøre projektoren til den aktive skærm - i stedet for iMac'en som jeg kigger på.

Håber det er forståeligt nu.      


1493

39
23. marts 2017 @ 18:08
Stormogul

er det så ikke bare at alt-tabbe over på den skærm hvor du skal scrolle i ? 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1493

39
23. marts 2017 @ 18:36
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

er det så ikke bare at alt-tabbe over på den skærm hvor du skal scrolle i ? 

altså alt-tabbe til det program du ønkser at scrolle i. 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1103

6
23. marts 2017 @ 19:45
Stormogul

Det kan da egentlig godt være at det er så simpelt. 

Det har jeg slet ikke tænkt på. 

Det må prøves af. Mange tak.    :-)


1103

6
30. marts 2017 @ 16:39
Stormogul

Så er tricket afprøvet.

Det fungerer desværre ikke optimalt. De ikoner der kommer frem midt på skærmen når man alt-tabber, kommer desværre kun frem på den ene skærm og kan således ikke ses at dem som betjener det trådløse keyboard.

Æv. Ideen var ellers god og simpel.