xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Data til ekstern harddisk
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)



0
15. marts 2017 @ 16:37

Hej

Jeg er ved at "nedlægge" min iMac. Dvs. alle data skal til ekstern hd inden jeg formatterer harddisken og smækker et nyt system på. Ingen problemer med at overføre musik, billeder, dokumenter og apps. Men - hvordan overfører jeg alt fra Mail (dvs. alle postkasser osv. med indhold ) så jeg får det hele tilbage igen? Kan jeg overføre internet indstillinger hvis hvordan?

MvH

Ole

PS OSX 10.12.3

  9
0
  21

285

6
15. marts 2017 @ 18:40
Juniormedlem

Brug et kloningsprogram til at lave en klon på din eksterne harddisk. Når du har lagt nyt system på henter du dine ting fra den eksterne harddisk med Overførsels-assistent.

Jeg mener også du kan lade Time Machine lave en backup på din eksterne harddisk og bruge Overførsels-assistent.


393

13
16. marts 2017 @ 07:16
Lærling

I dit bibliotek ligger der en mappe, der hedder 'Mail', deri ligger alle dine postkasser - med indhold, den kan du bare kopiere over på den eksterne HD, sammen med com.apple.mail.plist i preferences…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

393

13
16. marts 2017 @ 07:18
Lærling

Dobbelt

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

2581

84
16. marts 2017 @ 08:44
Bit kongen

Brug TimeMachine, det er det den er lavet til og den er god til det.




1641

24
16. marts 2017 @ 13:07
Stormogul
Jesper Arning skrev:

Brug TimeMachine, det er det den er lavet til og den er god til det.



+1

Once you go Mac - You'll never go back..!


0
16. marts 2017 @ 18:55

Hej Leif

Tak skal du have. Men jeg kan ikke finde nogle af de ting du nævner. Jeg har prøvet at finde dem også via finder men desværre.


393

13
16. marts 2017 @ 20:35
Lærling

I "gamle" dage til og med Mevericks, så vidt jeg ved, skulle man åbne Finder og vælge Gå-menuen, holde ALT-knappen nede, så bliver 'den rigtige' Biblioteksmappe synlig, så du kan vælge den istedet for Biblioteks-henvisningen, da selve biblioteket var skjult fra Lion og frem til Mavericks. Hvordan det er i de nyere OS ved jeg ikke. Måske en af de andre, der har prøvet at hjælpe, kan hjælpe dig med det. Selv har jeg, som grafiker valgt at stoppe ved Mountain Lion (10.8.x).

Jeg tænker, at det kan være en af grundene til, du ikke finder de ønskede ting, at du kun har henvisning til din Biblioteks mappe. Desværre tror jeg ikke, jeg kan hjælpe dig yderligere. 

Du er selvfølgelig klar over, at du har to biblioteksmapper på computeren. Du skal vælge hus-symbolet med dit navn på, deri finder du biblioteket, der indeholder Mail-mappen og preference-filen, som jeg beskrev tidligere.

På min MacBook Pro, der har El Capitan (10.11.x) findes de ønsked ting også i dette bibliotek.

Jeg håber virkelig, dette er en hjælpfor dig.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.


0
17. marts 2017 @ 15:45

Tak for hjælpen Leif. Det lykkedes at finde mail mappen ved at bruge alt-knappen. Det andet fandt jeg under preferences.

God weekend ;0)


393

13
17. marts 2017 @ 16:25
Lærling

Jeg er glad for at kunne hjælpe…

God weekend til dig også

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.