xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iMac 24" starter ikke
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2

0
13. marts 2017 @ 21:15
Nyt medlem

Jeg hjælper en bekendt med en iMac 24" A1225 som ikke starter. Efter startlyden kommer Apple logo og en progressbar, denne når cirka halvvejs og så går den i stå. Det er ikke det samme sted den går i stå, nogle gange ved 40% og andre gange ved 60%. 

Jeg har prøvet at udskifte harddisken med en anden. Denne harddisk formatterede jeg på min MBP, installerede OSX Tiger. Starter fint på MBP men ikke på iMac.

Har prøvet diverse tastekombinationer ved opstart. Er kommet længst med SHIFT (start i sikker funktion). Jeg har endnu ikke prøvet T (starte som ekstern harddisk) via Firewire kabel. Kan det evt. være en mulighed?

Andre gode forslag?


Hilsen Boe

  4
0
  29

3580

34
13. marts 2017 @ 21:43
Virtual Machine

Det gætter lidt på evt defekt ram, reset smc eller pram?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

708

3
14. marts 2017 @ 06:20
Suspenderet

Lars har fat i noget med SMC reset. https://support.apple.com/da-dk/HT201295

Defekt RAM ville give udslag allerede ved opstart hvis Apples mekanisme fungerer som den skal med at give nogle hyl fra sig. 

Har du egen usb med installation til f.eks Mavericks eller Yosemite kan du se om I kan komme til Disk Utility fra denne.

Eller egen DVD installationsmedie er også godt. 

Der er også Apples Hardware Diagnostics  https://support.apple.com/da-dk/HT201257  for lige at tjekke maskinen igennem. Held og lykke med projektet.


2

0
15. marts 2017 @ 22:18
Nyt medlem

Apple Hardware test (udvidet) er gennemført: ingen fejl

Har forsøgt med en usb med OSX, uden held

iMac install cd'en er også prøvet men den når ikke langt før den stopper 

Det er lykkedes at starte op i target mode og tilslutte til min egen iMac med Firewire kabel. På denne måde har jeg formateret harddisken i maskinen. Pudsigt at den vil starte target mode uden problemer..

Hvordan kan jeg installere OSX på harddisken via firewire kablet?

På et tidspunkt kom et gråt skærmbillede frem "You need to restart your computer" Kernel Panic kan jeg læse på nettet, tyder måske alligevel på et hardware problem? 


3580

34
16. marts 2017 @ 04:36
Virtual Machine

Ja det er hardware problem. Der ville ram være det nemeste at skulle slippe af med at skifte. Men du kan sagtens have defekt ram uden at den hyler under opstart. Prøv at teste dem i EFI under opstarten og se om de viser fejl. Jeg har haft en iMac 27" med ram fejl som ikke hylede under opstart. Og den crashede bare tilfældig inde i selve OSX på tilfældige dage. Det var lige som at have en Windows PC   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future