xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Langsomme websider
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


171

0
09. marts 2017 @ 00:31
Novice

Er der nogle der har en ide om hvorfor Safari loader visse websider ekstremt langsomt, som f.eks denne side: Klik ?

Problemet har jeg også på bla. Viaplay og Macnyt.  Jeg har ingen problemer med Firefox.

27" iMac, 3,5 GHz Intel Core i7, 8 GB ram, GeForce GTX 780M 4096 MB
  30
0
  136

396

2
09. marts 2017 @ 02:32
Lærling

Siden loader omgående hos mig. (I modsætning til Macnyt :)

  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

3580

34
09. marts 2017 @ 06:38
Virtual Machine

+1

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1708

43
09. marts 2017 @ 06:59
Stormogul

+ 1


8586

198
09. marts 2017 @ 07:31
Poseidon

Start med at slå alle udvidelser i Safari fra og se om det ikke hjælper. Derefter så prøv at ændre DNS, her kan jeg anbefale Googles.

Der var engang en Mac...

3580

34
09. marts 2017 @ 08:57
Virtual Machine

Kører Safari på iOS med standardopsætning. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1905

187
PowerPalle (Administrator)
09. marts 2017 @ 17:43
Stormogul
Jan R. B. Nielsen skrev:

Siden loader omgående hos mig. (I modsætning til Macnyt :)

Okay, lad mig lige forstå de der +1 der er i denne tråd.

Loader macnyt.dk langsomt hos jer?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1519

0
09. marts 2017 @ 18:11
Suspenderet

PP, her har jeg 5 Mbit og Macnyt loader på ca. 2 sekunder, ikke langsommere end de fleste sider jeg besøger.   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

881

6
09. marts 2017 @ 19:45
Veteran
PowerPalle skrev:
Jan R. B. Nielsen skrev:

Siden loader omgående hos mig. (I modsætning til Macnyt :)

Okay, lad mig lige forstå de der +1 der er i denne tråd.

Loader macnyt.dk langsomt hos jer?

MacNyt er generelt langsom her hos mig, set i forhold til andre sider. Det har det altid været. Ofte tager det 5 sekunder at åbne, hvor stort set alle andre sider åbner i løbet af 1-2 sekunder eller deromkring.


708

3
09. marts 2017 @ 21:16
Suspenderet
PowerPalle skrev:
Jan R. B. Nielsen skrev:

Siden loader omgående hos mig. (I modsætning til Macnyt :)

Okay, lad mig lige forstå de der +1 der er i denne tråd.

Loader macnyt.dk langsomt hos jer?

Ja, Macnyt er noget kun langsommere nu og de seneste 1-7 dage end det lagde ud med at være - in the beginning,


1708

43
09. marts 2017 @ 21:30
Stormogul

Ja jeg synes også den er blevet noget langsommere her på det sidste.



2322

0
09. marts 2017 @ 22:17
ASCII jonglør
PowerPalle skrev: Okay, lad mig lige forstå de der +1 der er i denne tråd. Loader macnyt.dk langsomt hos jer?

Det gør Macnyt faktisk, både på Mac og iPhone. Der er lidt stilstand over loadet, man ved ikke rigtig om siden faktisk kommer frem - hvilket så endelig sker.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
09. marts 2017 @ 23:42
FPU

Så slemt synes jeg nu ikke, det er. Den er måske en anelse langsommere end den forrige version, men ikke meget.

Når den loader i min Safari, hænger progressionbar'en lige et sekund eller to i det første w i www.macnyt.dk/etcetera i URL'en, og så dukker siden ellers rimeligt hurtigt op. Det er mere eller mindre hver gang, hvor det på den forrige version af Macnyt var mere ustabilt, om siden loadede hurtigt eller ej. Min forbindelse er 4G (og ikke så mange naboer med på masten).

At siden er blevet den smule langsommere skyldes jo nok at der skal laodes flere bytes og/eller flere funktioner nu. Har dog ikke testet i IOS.

Jeg synes, at Macnyt loader ens og med godkendt hastighed. At jeg så savner det gamle design så meget, at jeg foretrækker den variable loadhastighed og den mindre funktionalitet, er en helt anden historie.

Change ain't good, Leon. ;0)

Spirituel Maskine

171

0
09. marts 2017 @ 23:57
Novice

Dette link til World of Warcraft: Klik tager cirka 4-5 minutter at loade i safari og ca 1-2 sekunder i Firefox.  Har fjernet alle udvidelser uden nogen ændring.   Macnyt tager ca 5-10 sekunder. De gange jeg har forsøgt med Viaplay i Safari har jeg opgivet, da det tager ekstremt lang tid.

27" iMac, 3,5 GHz Intel Core i7, 8 GB ram, GeForce GTX 780M 4096 MB

3580

34
10. marts 2017 @ 07:28
Virtual Machine

Minutter ?!? :)


Macnyt tager ca 5-10 sek at reagere ved hver klik på min iPhone 7. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

456

8
10. marts 2017 @ 12:54
Seniormedlem

Jeg bruger Opera Neon. Den loader lynhurtigt


3580

34
10. marts 2017 @ 13:04
Virtual Machine

Kører langsom i FireFox Focus

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

535

26
10. marts 2017 @ 15:13
Kaptajn

Macnyt kører lynhurtigt uanset hvilken enhed jeg bruger og hvilken forbindelse jeg har. 

Godt arbejde PP!


1129

129
10. marts 2017 @ 16:21
Stormogul

Macnyt er på den langsomme side, hvad jeg betrækker "normal", som er 2-3 sekunder.

https://tools.pingdom.com/#!/b6AazJ/http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=14890158821464722


2322

0
10. marts 2017 @ 19:51
ASCII jonglør

Kørte lige Macnyt.dk tre gange på ovenstående link. Loadtid mellem 6,12 og 7,47 sek. Synes det er lang tid på en mindre og tekstbaseret side som denne.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1129

129
10. marts 2017 @ 20:46
Stormogul

Jeg har muligvis fundet årsagen. Hvis, der er cache på macnyt, så virker det ikke helt efter hensigten. Det kan være den er sat med vilje kort... men det virker som om den er alt for kort.

curl -I http://macnyt.dk
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 10 Mar 2017 19:37:09 GMT
Server: Apache
MIME-Version: 1.0
Expires: Fri, Mar 10 2017 19:37:09 GMT
Content-type: text/html
MS-Author-Via: DAV

 Både DATE og EXPIRES er af samme tid. Og det betyder at der ingen cache er på siden. Så serveren hele tiden genererer nyt indhold. Hvis man nu sat den til 60 sekunder på forsiden, så vil der alligevel nogle af brugere opleve at siden vises prompte. Og det vil frigøre andre ressourser på serveren til andre opgaver. Det samme gælder vel alt det andet. forum har ingen caching. Det gør nyhedsartikler heller ikke. 

Der kan optimeres en del kan jeg se. :-)

Og Apache kan udskiftes med NGINX, også... så vil det hele være flyvende for mindre penge. 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. marts 2017 @ 21:11
Stormogul

Cache er netop noget jeg eksperimenterer med i disse dage for at sikre en hurtigere leverance fra server til bruger. Udskiftning af Apache til NGINX er desværre ikke en option. Tak for interessen.

PS. check meta i html som viser, at der er cache på vej.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. marts 2017 @ 21:34
Stormogul

Og jeg kan åbenbart ikke få cache mekanismen til at virke...

curl -I http://macnyt.dk
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 10 Mar 2017 20:33:38 GMT
Server: Apache
MIME-Version: 1.0
Expires: Fri, Mar 10 2017 20:33:38 GMT
Content-type: text/html
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. marts 2017 @ 15:41
Stormogul

...og er opfattelsen stadig at det kører langsomt? Jeg spørger naturligvis fordi jeg har lavet nogle ændringer, der gerne skulle gøre en forskel.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2322

0
11. marts 2017 @ 17:24
ASCII jonglør

Selv her i DSB Stillekupé gennem Jylland er Macnyt nu superhurtig på Mac, herligt, tak for det! - men sjovt nok stadig lige langsom på iPhone.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
11. marts 2017 @ 17:33
Suspenderet

De tre kategorier indlæser hurtigere - dog er forum noget langsom fortsat ved indlæsning af ældre indlæg på tidligere pages(ingen idé om navnet på dette) De næste 15 indlæses langsomt frem til at de er i Cache - så det går nok. Jeg opdagede det da jeg ville hjælpe med et program til at trække data fra iPhone over til Mac men jeg kunne ikke huske trådens titel og har ikke fundet ud af at søge på det endnu til trods for at søgefeltet er lige dér til venstre for højre side af skærmen hvis man deler sin skærm op i 2 lige store dele vertikalt. 


171

0
11. marts 2017 @ 17:44
Novice

Nu kommer Macnyt frem med det samme, men det tog dog 3-4 sekunder at komme ind på skrivefeltet.   

Men det irriterer mig stadig at det tager ca 4-5 minutter (jeps, minutter) at loade denne side: Klik

Jeg har fjernet alle udvidelser, og diverse preference-filer, uden at det har hjulpet. I firefox når jeg dårligt at blinke med øjnene før det hele er dukket frem. Er safari virkelig så meget dårligere end Firefox?  Det er en 27" 5K iMac fra sidste år jeg har, med 16 Gb ram og 4 Gb grafik-ram.

27" iMac, 3,5 GHz Intel Core i7, 8 GB ram, GeForce GTX 780M 4096 MB

708

3
11. marts 2017 @ 17:52
Suspenderet
Jimmi Paulsen skrev:

Nu kommer Macnyt frem med det samme, men det tog dog 3-4 sekunder at komme ind på skrivefeltet.   

Men det irriterer mig stadig at det tager ca 4-5 minutter (jeps, minutter) at loade denne side: Klik

Jeg har fjernet alle udvidelser, og diverse preference-filer, uden at det har hjulpet. I firefox når jeg dårligt at blinke med øjnene før det hele er dukket frem. Er safari virkelig så meget dårligere end Firefox?  Det er en 27" 5K iMac fra sidste år jeg har, med 16 Gb ram og 4 Gb grafik-ram.

tidligere i dag loaded den linkede hjemmeside som lyn og torden - nu er den endnu ikke færdig efter 2 minutter på 50/50 fra Bredbånd Nord. Den er åbnet i ny tab og suger al liv ud af dette kommentar felt. Pokkers. 

Min iMac er late 2015 med entry level radeon go 24GB ram kørende Sierra fra en SSD - jeg vil nok mene at flaskehals burde der ikke være. 1Password og clicktoflash installeret


1129

129
11. marts 2017 @ 20:29
Stormogul

@PP

Nu har jeg testet den samme link, på pingdom.com og load tid er halveret, så noget er sket. men der skal hentes 1mb data. det er der ikke behov for. 

der er 86 eksterne link der skal hentes.... det kunne ikke gøres nemmere?



1905

187
PowerPalle (Administrator)
11. marts 2017 @ 23:59
Stormogul
Nihad skrev:

...men der skal hentes 1mb data. det er der ikke behov for...

Hvad mener du med det - jeg er nysgerrig?

der er 86 eksterne link der skal hentes.... det kunne ikke gøres nemmere?

Hvad mener du med, at det ikke kunne gøres nemmere? Eller mener du i virkeligheden, at det kunne gøres nemmere?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
12. marts 2017 @ 00:50
Stormogul

jamen... der er ikke indhold for 1mb på denne side. som kun betyder, at der hentes ting unødigt. dvs. der loades JS/CSS filer der ikke nødvendigvis er for denne side, men måske andre. hvis der ingen browser cache er, så loades disse jo hele tiden. og ikke kun første gang.
op til denne indlæg, er der ca. 12KB tekst, folk har skrevet på siden. Som betyder at der er 988KB der indlæses for "funktionalitet" af siden. det er alligevel en del. Og hvis 1mb indlæses for hver bruger og for hver side brugeren besøger, så kan de jo godt være at vise oplever siden langsom. serveren arbejder forgæves på at sene data der burde være hos brugeren allerede efter den første besøg. den arbejder også for meget ved at genere samme indhold hele tiden. 

der er 86 filer der skal indlæses for at denne tråd vises korrekt. der findes alt for mange filer en browser skal åbne en forbindelse til for at hente dem. det er de 988kb der hentes. de er åbenbart fordel over 86 filer... som betyder at at hver fil fylder 10 kb i gennemsnit. det er ikke alverden. og som sådan, kunne overføres hurtigere hvis de lå i samme fil.

så hvis du havde 10 filer med 86KB hver fremfor 86 filer med 10kb hver... 

det er den måde en browser arbejder med. det er fint at fordele data i flere filer, men det skader at have for mange filer. og det må siges 86 er for mange. 

alle dine cloudflare CDN JS filer kunne sagtens være i 2-3 filer og stadig gavne hastighed. jeg ved ikke om det er sådan noget du bestemmer eller ej. Men det burde du. :)

hvis jeg var dig, så ville jeg kigge efter en måde at gøre noget ved disse tre ting. 

  • There are 24 JavaScript files served from cdnjs.cloudflare.com. They should be combined into as few files as possible.
  • There are 11 CSS files served from cdnjs.cloudflare.com. They should be combined into as few files as possible.
  • There are 5 CSS files served from macnyt.dk. They should be combined into as few files as possible.


jeg testede lige macnyt.dk for hastighed analyse...

Score: 49 / 100

Browser caching issues
Minimal redirects
Render blocking CSS and/or JS
Compression not enabled
CSS not minimized
HTML minified
Javascript not minified
Images optimized
Visible content prioritized
Slow server response