xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Holdningsbarometeret - kom gerne med din holdning (Afstemning)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Bliver 2017 et come-back-år for Mac'en?
Kategori: Holdningsbarometeret - kom gerne med din holdning (Afstemning)


1900

184
PowerPalle (Administrator)
07. marts 2017 @ 17:32
Stormogul

Mac'en har ligget underdrejet i et par år. Bliver 2017 året, hvor Apple indser, at Mac'en skal have en positiv indsprøjtning?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  8
0
  275

1493

39
07. marts 2017 @ 17:44
Stormogul

vi krydser fingre, håber snart på opdaterede mac pro modeller... ikke fordi jeg skal ha en.. men det er altid spændende at se specs :-D



Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

708

3
07. marts 2017 @ 18:13
Suspenderet

Mac-computeren er dømt ude.

Men, jeg håber da at med Apples nye byggeri, at der kommer friske boller på suppen med henblik på Mac-computeren og udstyr der måtte høre sig til. Det er meget byggeri til bare at hygge-sludre og sidde i rundkreds i - det må de dog selv om. Jeg skal nok købe deres bedste Mac til dato uanset.Laptop og iOS divisionen har det godt hos Apple lader det til. Desktop divisionen har det mindre godt.



8581

198
07. marts 2017 @ 19:55
Poseidon

Nu hvor iPad'en er nede på omsætningsniveau med Mac'en igen, og at der har været så megen negativ omtale i medierne om deres mangel på fokus, så kan man da håbe at sidstnævnte får lidt mere fart på igen..

Der var engang en Mac...

3580

34
07. marts 2017 @ 20:37
Virtual Machine

Jeg har været uden computer i et halvt år nu. Og jeg vil have en iMac meget snart. Det virker til at være overkill at bygge sådan en stor bygning og så kun lave en iPhone og iPad, så det giver ikke mening at give slip på desktop computere. Det vil heller ikke se godt ud på Cooks CV at han har kørt Apple i sænk  

MacBook Pro med det der display er satme fed. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
08. marts 2017 @ 08:40
ASCII jonglør

"Det er svært at spå, især om fremtiden," som Storm P så glimrende udtrykte det. 

Steve Jobs havde en evne, som Tim Cook så vidt jeg kan se ikke besidder: crazy creativity. Jobs var kunstnerisk skabende i sin tilgang til hele projektet Apple, som han jo faktisk skabte - en gal mand med en vision. Tim Cook er administrator - no offence, men ikke et talent der er særlig efterspurgt, når talen falder på produktudvikling. Sir Jon Ive er sådan set videreførelsen af Steve Jobs kreativitet, men desværre kun på formsiden, designsiden. Der mangler i det hele taget  den idé-galskab som syretrips i Indien åbenbart forlenede Steve Jobs med - eller måske forløste dette kræfterne i ham (hvilket jeg tror er mest sandsynligt). 

Så bringer 2017 afgørende nye Apple-produkter? Tja, de arbejder jo med en ZFS-lignende opgradering af styresystemerne, hvilket jeg synes er spændende. Men den der bjælke med skiftende touch-symboler i tastaturet på de ny MBP er vel ikke egentlig noget tigerspring rent udviklingsmæssigt. Synes snarere denne feature indikerer indtræden i en art barok-periode for Apple. Skal et produkt virkelig få folk til at spærre gluggerne op og gribe efter portemonnæerne, så skal det andre boller på suppen. Her handler det vel om, som Steve Jobs så med fx iPhone, at kende den allernyeste teknologiske udvikling og så finde på produkter, der udnytter denne på nye kreative måder. 

Vi får se. Måske er der ikke sket et stort nok fremskridt i den teknologiske udvikling, til at Apples kreative stjerne for alvor kan skinne igen - lige med det samme...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
08. marts 2017 @ 09:18
Poseidon
Stig Storm skrev:

Steve Jobs havde en evne, som Tim Cook så vidt jeg kan se ikke besidder: crazy creativity. Jobs var kunstnerisk skabende i sin tilgang til hele projektet Apple, som han jo faktisk skabte - en gal mand med en vision. Tim Cook er administrator - no offence, men ikke et talent der er særlig efterspurgt, når talen falder på produktudvikling. Sir Jon Ive er sådan set videreførelsen af Steve Jobs kreativitet, men desværre kun på formsiden, designsiden. Der mangler i det hele taget  den idé-galskab som syretrips i Indien åbenbart forlenede Steve Jobs med - eller måske forløste dette kræfterne i ham (hvilket jeg tror er mest sandsynligt). 

Han var crazy ja, men jeg mener nu ikke Jobs var specielt kreativ. Han var syg med detaljer, og med en del fremsyn, men jeg mener sagtens at han kan erstattes. Problemet er dog som du selv nævner, at Cook er en administrator - Han er ikke ret kundefokuseret. For ham handler det om kortsynet salg, og intet andet. Jeg tror virkelig Apple skyder sig selv i foden ved at ignorere Mac'en så kraftigt som de har gjort de seneste år. Fint nok at hardware ikke opdateres så ofte, grundet Intel, men at macOS og den generelle software udvikling kravler afsted og at visse kundesegmenter ignoreres fuldstændigt (Mac Pro og Mac Mini målgrupperne), det er mig en stor overseelse for fremtiden.

Det viser sig specielt i hvordan en ny direktør for Microsoft har formået at vende skuden fuldstændigt om, og gjort firmaet interessant igen. Det modsatte er derimod sket hos Apple. 

Der var engang en Mac...

2322

0
08. marts 2017 @ 10:05
ASCII jonglør

Det er nok korrekt, at Jobs var mere visionær end kreativ. Et af hans mest kendte udsagn om Apple er jo også "Vi er her for at slå en bule i universet." 

Og hvad fokus på udvikling af Mac'en angår - ja, i sandhed negligeret. We need a new cooker!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
08. marts 2017 @ 12:56
Suspenderet

Microsoft var ej heller særlig interessant som firma tidligere så der skulle ikke meget til for at vende skuden til det bedre.

Apple var interessant i mange år - nu får vi rigtigt nok en dum øv-fase. Måske er det på tide igen at se på hvor mange produkter inden for hvert segment Apple har og så gøre det mindre men mere koncentreret. Eller for Apples CEO vedkommende melde ud at nu skifter Apple kurs og læner sig op af iOS modellen og Mac-produkterne som vi kender dem bliver afviklet. Det er som om, at man kunne udvikle en computer som ville ændre verdenen i en garage(sagt sådan lidt med de smukke briller på) men man kan ikke innovere og udvikle nyere og bedre produkter i en bygning der er mindst x500 større. iPhone og diverse OS X produkter kom godt nok efter garagen men nu er det som at Apple har en for høj hat på. De ender nok med at måtte sælge deres bygning 10 år ude i fremtiden grundet dårlig konstruktion af samme. Der. skal nok komme en pokkers masse historier om at nu er Apple Park under re-konstruktion og de penge der måtte blive brugt på fremtidig udvikling af produkter er udsat fordi chefen skal ha den forbandet udsigt han er blevet lovet men der mangler et segment hvor chefens kontor skal stå. Om igen.

Alt for mange iPhones - for mange MacBooks og for mange iMacs. Enten i cirkulation internt eller på tegnebrættet for fremtidige produkter.. 

Og macOS - take me back to the Aqua Look and Feel. Nu. Ellers ... så - ja ingenting.Jeg forbliver bare vred.