xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
KODER mig her og KODER mig der
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


93

4
27. februar 2017 @ 13:00
Novice

Hvor er jeg dog træt af alle disse koder, lige meget hvad man nu skal så skal der bruges koder koder og atter koder.

Hvad gør i andre for at holde styr på alle disse koder.

På min IMAC bruger jeg koder og på min IPHONE bruger jeg også koder men tit og ofte brokker telefonen sig over at det er den forkerte kode, selvom det dækker det samme område eks. mails

Hej

  25
0
  616

8581

198
27. februar 2017 @ 13:02
Poseidon

Hobednøglering og iCloud for det meste. Et Evernote dokument for det som ikke er dækket der.

Der var engang en Mac...

126

0
27. februar 2017 @ 13:09
Novice

Jeg bruger 1Password på både Mac og iPhone. Det koster godt nok, men virker.

Før det brugte jeg bare et Numbersdokument, som jeg gemte som pdf i Dropbox med kodeord. Så kunne jeg bare åbne det og finde mine koder.

A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her

2322

0
27. februar 2017 @ 13:26
ASCII jonglør

+1 til Password.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1641

24
27. februar 2017 @ 13:32
Stormogul

+2 til 1Password...

Once you go Mac - You'll never go back..!

38

0
27. februar 2017 @ 17:13
Let øvet

Også 1Pssword her. Altså indtil nu! Fra version 6 skal man betale et beløb for den hver måned, derfor er den gratis nu på App Store.


456

0
27. februar 2017 @ 17:19
Seniormedlem

Jeg bruger en variation af 3 til 4 koder alle steder og krydser fingre for at jeg ikke bliver senil. Har ikke tillid til de private aktører (forstil dig en hacker der sletter alle serverer) apple er fin sålænge du vil brug mac, hvad sker der den dag du vælger at bruge windows??

En Mac Mini er en for lidt

23

0
27. februar 2017 @ 21:14
Let øvet

Jeg bruger 1Password på både Mac og iPhone. Fungerer bare perfekt. Synkroniseres vist via ICloud. 


708

3
28. februar 2017 @ 09:17
Suspenderet

1Password til Mac, iOS og Windows. 

Heldigvis er jeg ikke ny ejer af 1Password fra Mac App Store efter AgileBits nyeste stunt og kan derfor benytte min version af 1Password så længe det passer mig.


2

0
28. februar 2017 @ 15:49
Nyt medlem

Du kan også blot bruge den gode gammeldags fysiske notesblok. Men hvis du aldrig kan huske dine koder, er det selvfølgelig lidt besværligt.

Venlige hilsener "PerJ". Glad benytter af Mac 2011 bl.a. til arbejde på siden

881

6
28. februar 2017 @ 16:59
Veteran

Jeg bruger Evernote. 

Jeg skriver ikke adgangskoden direkte i Evernote, men et adgangkode-tip som forklarer mig hvad koden er. Den dag jeg bliver senil eller lettre dement har jeg selvfølgelig et problem   

Jeg har foreslået E-Boks at de laver en service i stil med 1Password, blot mere sikker. Men E-Boks hører man jo ikke fra - end ikke at de modtog mailen dengang for længe længe siden ...


383

4
01. marts 2017 @ 12:20
Lærling

Jeg stoler på Apple så jeg benytter den indbyggede kodehusker i Safari som synkroniseres mellem alle mine enheder via iCloud. Fungerer upåklageligt ;) 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

4

0
01. marts 2017 @ 14:13
Nyt medlem

Jeg bruger Numbers på min mac, så skal jeg bare huske en kode. ved ikke om det er godt nok.

Men det virker da.



1263

36
01. marts 2017 @ 17:34
Stormogul

1Password

Fint og meget sikkert - så sikkert, at hvis du glemmer hovedadgangskoden, kan du ikke komme ind. Overhovedet. Og så sikkert, at jeg har lagt mit nem-id nøglekort ind.

Fungerer fint med touch-id på iPhone - og OK, skulle nogen slå mig ihjel og nbruge mit fingeraftryk, er jeg nok ligeglad alligevel   

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

678

26
01. marts 2017 @ 17:51
Veteran

Mange af jer snakker om 1Password, men hvordan fungerer det ift. iCloudnøglering? Jeg synes min iCloudnøglering virker fantastisk på min macbook, men ligeså snart det er på iPad'en eller min iPhone, så er det som om den ikke har overført koderne, på trods af at jeg har sat indstillingerne til det. Virker det bedre på 1Password?


881

6
01. marts 2017 @ 18:21
Veteran
Martin Ammentorp skrev:

1Password

Fint og meget sikkert - så sikkert, at hvis du glemmer hovedadgangskoden, kan du ikke komme ind. Overhovedet. Og så sikkert, at jeg har lagt mit nem-id nøglekort ind.

Fungerer fint med touch-id på iPhone - og OK, skulle nogen slå mig ihjel og nbruge mit fingeraftryk, er jeg nok ligeglad alligevel   

"Hva' nu hvis ..." 

Jeg synes virkelig det er en smart løsning, men "hva' nu hvis" serveren blev hacket? Det ligger jo et helt ukendt sted. Jeg er stadig lidt tilbageholden.


383

4
02. marts 2017 @ 08:55
Lærling

Der må være et eller andet galt. Hos mig virker det upåklageligt. Har du prøvet at logge ind og ud af iCloud på dine enheder?

(Nå jeg troede man quotede når man trykkede svar under en post - men det her er til Vandermoses)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

150

2
02. marts 2017 @ 10:12
Novice
Torben Linde skrev:

Også 1Pssword her. Altså indtil nu! Fra version 6 skal man betale et beløb for den hver måned, derfor er den gratis nu på App Store.


1Pssword koster nu, version 6 er nu tilgængelig.

Jeg bruger appen KodeSkabet den virker upåklagelig og ganske enkelt, kan bruges med Touch ID.

Til nøglekort og dankort bruger jeg Noter, som i dag kan låses.



2322

0
02. marts 2017 @ 11:38
ASCII jonglør

Den var ny for mig. Hvad betyder dette - er det kun nytilkomne fra version 6, der skal betale dette abonnement eller gælder det også os, der har haft 1Password i årevis og som naturligvis følger opdateringerne?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1263

36
03. marts 2017 @ 08:17
Stormogul
Dirla skrev:

"Hva' nu hvis ..." 

Jeg synes virkelig det er en smart løsning, men "hva' nu hvis" serveren blev hacket? Det ligger jo et helt ukendt sted. Jeg er stadig lidt tilbageholden.

Hvis serveren bliver hacket, tjah.... Så skal de også få fat i mit brugernavn samt kode. Inden da har jeg fået skiftet nøglekort  

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

126

0
03. marts 2017 @ 10:17
Novice

Man behøver ikke at købe et abbonnement. Man kan stadig købe en "Stand Alone" version fra Agile Bits hjemmeside.

Dine password bliver kun lagret der hvor du bestemmer det, enten lokalt, i iCloud eller med Drop Box. Agile Bits har ikke noget liggende på en server.


A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her

2322

0
03. marts 2017 @ 10:36
ASCII jonglør

Åh, tak ! 😊 Jeg afskyr abonnementer - disse usynlige snabler der lister sig ned i min portemonnæ. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

881

6
04. marts 2017 @ 10:17
Veteran
Martin Ammentorp skrev:
Dirla skrev:

"Hva' nu hvis ..." 

Jeg synes virkelig det er en smart løsning, men "hva' nu hvis" serveren blev hacket? Det ligger jo et helt ukendt sted. Jeg er stadig lidt tilbageholden.

Hvis serveren bliver hacket, tjah.... Så skal de også få fat i mit brugernavn samt kode. Inden da har jeg fået skiftet nøglekort  

Det var nu ikke så meget dit nøglekort jeg tænkte på, Martin. Der var mere generelt jeg tænkte. 

Hvis man vi se spøgelser (som jeg gør   ), så kan en hacker jo se dit brugernavn og adgangskode da det er fysisk oprettet og står skrevet i 1Password. Altså er datene lige til at plukke ... 

Hvorimod det jeg gør i Evernote nok er lidt mere sikkert, da jeg ikke fysisk skriver brugernavn og adgangskode direkte, men en "ledetråd" der gør at jeg kan se adgangskoden. 


881

6
04. marts 2017 @ 10:22
Veteran
Ole V Jensen skrev:

Man behøver ikke at købe et abbonnement. Man kan stadig købe en "Stand Alone" version fra Agile Bits hjemmeside.

Dine password bliver kun lagret der hvor du bestemmer det, enten lokalt, i iCloud eller med Drop Box. Agile Bits har ikke noget liggende på en server.


Hvor køber man en stand-alone-version? Synes ikke lige jeg kan se det.


126

0
04. marts 2017 @ 21:42
Novice

Hej

De markedsfører ikke #Stand-alone"-versionen, men den kan købes, skriver de selv.

Jeg kan desværre ikke finde linket til siden, men send dem en mail, så sender de linket til dig.

https://discussions.agilebits.com/discussion/comment/356337/

A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her

356

12
puggaard (Skribent)
04. marts 2017 @ 21:57
Lærling

virker  dette  ikke  stadig?  1Password store

Men det er nok en stakket frist - Han (Dave Teare) vil have os over på abonnementsbaseret licensering. Jeg har haft en lang maildialog med ham om forskellige abonnementsformer samt købe-licenser og dertilhørende opgraderingspriser. Jeg har pt. betalt totalt 522,- for mine licenser, og føler jeg er lidt strandet... Jeg købte min første licens for $ 40 i december 2008, og har det meget fint med at betale for opgraderinger. Jeg har også foreslået "life-time" aboennement à la Plex licensering, men det vil han heller ikke... Umiddelbart mener jeg det er det bedste produkt, men er lutter øren ift. alternativer...