xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Instalering af Maverick
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


93

4
25. februar 2017 @ 09:31
Novice

Jeg har jo så nu fået lavet 2 partioner på min HD, på den ene har jeg " Sierra " og på den anden er det så meningen at jeg vil have instaleret  " Mavericks " så jeg var et smut forbi " HUMAC " i Vejle, og de var såmænd også meget hjælpsomme med af overføre Mavericks programmet til en lille USB pen, han kæmpede bravt med at gøre det hele klar for mig og som han sagde, når du kommer hjem skal du holde " ALT " tasten inde når du tænder din MAC, for så vil du få muligheden for at instalere Maverick fra USB pennen.

MEN det vil ikke virke jeg får ikke denne mulighed, MACen starter op fra " Sierra " og dermed basta, er der nogen her der har styr på hvad jeg så skal trykke på for at få opstart fra USBen, jeg er jo ikke meget for at skulle en tur tilbage til HUMAC igen, for så ville de vel tro at jeg lige er kommet ind med 4 toget.

Min MAC er en IMAC fra 2015

Hej

  5
0
  28

1130

15
25. februar 2017 @ 09:40
Stormogul

Du kan ikke kører Mavericks hvis din iMac er en 2015 model. Den kan minimum køre med det den er født med og nyere.

l MBP 16 2023 l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

931

67
25. februar 2017 @ 09:48
Veteran

Din Mac er født med El Capitan hvis den er fra 2015 og dermed kan du ikke installere Mavericks da dette er en tidligere version af OS end din computer var født med. 

Du skulle dog gerne kunne se din Mavericks install-USB i boot-manageren hvis du holder alt-tasten når du tænder computeren. Den vil blot lave et forbudt-skilt når du prøver at boote fra den. Hvis du ikke kommer i boot-manager så prøv at lave en PRAM/NVRAM reset (hold alt + cmd + P +R under opstart) først. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

93

4
25. februar 2017 @ 10:48
Novice

MACTEKNIKER

Det må jeg nok sige du har styr på det.

Jeg fatter bare ikke at når der bliver skrevet " hold den og den tast inde " når du tænder for MACen så får du den og den mulighed, det gør jeg bare ikke.

Men hvad så????

Nu vil jeg så smutte en tur til Vejle igen for at få en " EL CAPITAN " og hvad så, det er vel en opgradering, så den forlanger noget der er ældre for at ville lade sig instalere og det kan jeg jo så ikke, og hvad så ????

Hej


931

67
25. februar 2017 @ 13:49
Veteran

Har i nogle tilfælde set at kommandoknapper ikke virker med trådløst tastatur. Hvis du har et tastatur med ledning så prøv med dette. 

Du burde også kunne lave en internet recovery af El Capitan hvis du holder alt + cmd + R når du tænder computeren. Så slipper du for en tur til Vejle men det kræver selvfølgelig at du får styr på at få kommandoerne til at virke. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

93

4
25. februar 2017 @ 17:13
Novice

Mange tak for hjælpen nu kører det bare.

Jeg satte ledningen på mit tastetur, og så trykkede jeg på " ALT+CMD+R og så var der ellers gang i EL CAPITAN

Tak skal du have og god vind til dig

Hilsen Jens Andersen

Jelling