xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvordan minimerer man alle programmer via tastatur
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


825

10
23. februar 2017 @ 09:24
Veteran

Hejsa

Hvordan minimerer man alle programmer på en gang via tastaturet, og hvordan "aktiverer" man alle programmer igen ?

  12
0
  34

458

3
23. februar 2017 @ 13:21
Seniormedlem

⌘+⌥+H fra det program du gerne vil have til at være "alene" på skærmen.
Og de bliver vist igen når du tabber til dem med ⌘+⇥ - men om du kan aktivere ALLE på en gang tvivler jeg på (*EDIT: uden at lave dine egne program-genveje via Systemindstillinger > Tastatur > Genveje).

Vil du gemme enkelte programmer fra tastaturet kan du ⌘+⇥ til det program du vil gemme og beholde ⌘-tasten trykket ned, slippe ⇥ og trykke H på tastaturet (og så kan du slippe H og ⇥'e videre i listen hvis du vil gemme flere...

(mon det virker med alle disse sjove tegn?)


825

10
23. februar 2017 @ 15:12
Veteran

Virker fint - tak.


109

4
23. februar 2017 @ 15:48
Novice

cmd + alt + h + m

Et alternativ der skjuler programmer og minimerer dokumenter.
I visse programmer virker denne kommando dog ikke (indesign mm)


1493

39
23. februar 2017 @ 17:08
Stormogul

ved det måske ikke er det der søges, men hvad med at bruge spaces, og så bare ha en tom skærm og scrolle over på.


jeg scroller med tre fingre på trackpad mellem mine spaces.


just my 5 cents.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

210

0
23. februar 2017 @ 22:05
Suspenderet

Eller den her... ⌘+F3 - så ryger alt der åbent ud til venstre og skrivebordet er frit. F3 for at  "aktivere igen".
Eller ⌘+⇥ , +⇥ osv for at vælge et af de andre åbne programmer.

He, det er en fin tråd. Lærte lige selv noget nyt. Hvad skal du egentlig bruge tastaturgenvejene til? :-)


825

10
23. februar 2017 @ 22:27
Veteran

Skal bruge den til at hive fotos over fra "foto" programmet, men kan jo ikke kopiere, så er nød til at lukke alt, åbne fotos, og hive dem man skal bruge over på skrivebordet - det er ihvertfald den eneste løsning jeg har kunne finde.

Havde godt nok været lettere at højreklikke på de fotos man har markeret, og så kunne kopiere disse, og sætte dem ind på skrivebordet, eller i en anden mappe.


210

0
23. februar 2017 @ 23:31
Suspenderet

Okay. I Fotos... i stedet for at kopiere, så "Eksporter" de markerede fotos. Eksporter-funktionen finder du i Arkiv-menuen i Fotos.
Opret en mappe til eksporten eller direkte til skrivebordet. De originale fotos bliver i "Fotos".
Løser det dit problem?


825

10
24. februar 2017 @ 07:42
Veteran

Ja det virker også - meeen man skal jo 4-5 gange på forskellige menuer, det er alt andet lige nemmere hvis man direkte i fotos kunne kopiere, eller ved at trække dem direkte over på skrivebord.


708

3
24. februar 2017 @ 08:33
Suspenderet
Stig Bindner skrev:

Ja det virker også - meeen man skal jo 4-5 gange på forskellige menuer, det er alt andet lige nemmere hvis man direkte i fotos kunne kopiere, eller ved at trække dem direkte over på skrivebord.

Det kan man også sagtens. Jeg tror ikke at der er ét Apple program som ikke tillader drag&drop. Det fungerer også med Fotos - har trukket billeder ud på Skrivebordet op mod 1 million gange. 

Video upload: Dog ingen mappe medtaget i videoen men det fungerer som med andre programmer, især fra Apple.

http://d.pr/v/7vxO


825

10
24. februar 2017 @ 08:58
Veteran

Hej Alan


Det er jo lige netop det jeg gør "drag & drop".


For at gøre dette, skal man stå på skrivebordet, åbne foto prog. og så lave drag & drop - det virker perfekt.


Mit spørgsmål gik på hvordan man minimerer alle programmer, og det har jeg fået svar på.

Så siger jeg blot endnu engang, at det ville være en rigtig god ide om man kunne markere fotos i "foto", højre klikke og KOPIERE disse, så kan man trykke F11, komme til skrivebordet, (her skal jeg bruge dem), og så indsætte dem her. Dette kræver færre klik, og vil være meget hurtigere.


Nu skal jeg istedet minimere alle åbne programmer, åbne "foto" markere de fotos jeg ønsker, og lave drag&drop.


Derfor søgte jeg en tastatur genvej der kunne minimere alle programmer - og det har jeg fået.


708

3
24. februar 2017 @ 09:16
Suspenderet
Stig Bindner skrev:

Hej Alan


Det er jo lige netop det jeg gør "drag & drop".


For at gøre dette, skal man stå på skrivebordet, åbne foto prog. og så lave drag & drop - det virker perfekt.


Mit spørgsmål gik på hvordan man minimerer alle programmer, og det har jeg fået svar på.

Så siger jeg blot endnu engang, at det ville være en rigtig god ide om man kunne markere fotos i "foto", højre klikke og KOPIERE disse, så kan man trykke F11, komme til skrivebordet, (her skal jeg bruge dem), og så indsætte dem her. Dette kræver færre klik, og vil være meget hurtigere.


Nu skal jeg istedet minimere alle åbne programmer, åbne "foto" markere de fotos jeg ønsker, og lave drag&drop.


Derfor søgte jeg en tastatur genvej der kunne minimere alle programmer - og det har jeg fået.

Undskyld Stig.


825

10
24. februar 2017 @ 09:31
Veteran

Ingen grund til undskyldning - no worries.