xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
MacOS kan ikke installeres ????
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


881

6
16. februar 2017 @ 17:40
Veteran

Jeg ved ikke om jeg har en USB Stick med en dårlig Yosemite-installer oprettet som clean install, for jeg får hver eneste gang jeg prøver, denne besked på skærmen efter installationen - og der så ikke er installeres noget!

"Denne kopi af programmet Installer OS X Yosemite kan ikke kontrolleres. Den kan være ødelagt eller forsøgt ændret under overførslen"

Hvad dælan gør jeg for at få liv en denne MacBook (fra 2008).

Som jeg har skrevet i en anden tråd, starter jeg min MBP op ved at holde C nede, da jeg ikke får andet end en hvid skærm og en pil, når jeg holder ALT nede under opstart.


  10
0
  38

3580

34
16. februar 2017 @ 18:14
Virtual Machine
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

881

6
16. februar 2017 @ 18:27
Veteran

Hvis jeg anvender Recovey mode kan jeg vel kun installere en gammel version af OS som den tidligere var leveret med ikke? 

Jeg synes kun jeg kan se noget Maverick version i Recovery og ikke Yosemite som den havde på, da den gamle HD var i den. Nu er der jo en ny jomfruelig HD monteret.

Hvorfor "dur" den USB stick ikke? Troede der kunne laves clean install på alle uanset alder?


1519

0
16. februar 2017 @ 18:48
Suspenderet

Hvordan har du formatteret den stick, den skal formatteres som “Mac OS Extended (Journaled)” for at den vil boote,,,,

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

881

6
16. februar 2017 @ 19:00
Veteran
Bersærken skrev:

Hvordan har du formatteret den stick, den skal formatteres som “Mac OS Extended (Journaled)” for at den vil boote,,,,

Den booter som den skal på en anden MBP (2010)

Den er formateret som "Mac OS Extended (Journaled)”


931

67
16. februar 2017 @ 19:37
Veteran

Lyder som om dato og tid er indstillet forkert

Inden installation gå i terminal og skriv:

date <enter>

Så kan du se systemets dato. Er den forkert skal du nu skrive

date 021619362017 <enter>

Herved indstilles datoen til i dag kl 19.36 og du skulle være good to go. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

881

6
16. februar 2017 @ 20:08
Veteran
mactekniker skrev:

Lyder som om dato og tid er indstillet forkert

Inden installation gå i terminal og skriv:

date

Så kan du se systemets dato. Er den forkert skal du nu skrive

date 021619362017 

Herved indstilles datoen til i dag kl 19.36 og du skulle være good to go. 

Nå, men nu har jeg fået installeret Yosemite. 

Jeg proppede den udskiftede gamle HD i en kasse, og startede op fra den. Af en eller anden grund, kunne jeg nu, hente installere en eller anden Yosemite via Appleid'et. Det tog lidt tid og alt ser ok ud.

Hvad skete der lige dér når jeg tilsluttede denne HD? Ville det have været det samme via Recovery mode? 

Nå, men jeg har en anden MBP der skal "lægges ned" og have en clean install. Jeg vil prøve at kontrollere datoen hvis det er samme symptom.


931

67
16. februar 2017 @ 20:16
Veteran

Når du startede op fra den gamle disk var der sikkert automatisk indstilling af tid og dato og så snart den kom online indstillede den sig selv. Den havde nok mistet datoen da du udskiftede disken og har afbrudt forbindelse til batteriet. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

79

1
16. februar 2017 @ 20:51
Novice

Har du husket at formattere den nye SSD, til filformatet Mac OS Extended (Journaled) ?


881

6
16. februar 2017 @ 20:57
Veteran
SilverLine skrev:

Har du husket at formattere den nye SSD, til filformatet Mac OS Extended (Journaled) ?

Jeps   


881

6
16. februar 2017 @ 20:58
Veteran
mactekniker skrev:

Når du startede op fra den gamle disk var der sikkert automatisk indstilling af tid og dato og så snart den kom online indstillede den sig selv. Den havde nok mistet datoen da du udskiftede disken og har afbrudt forbindelse til batteriet. 

Ja, det kunne det måske tyde på.