xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke komme på AppleID på iPhone, men godt på iPad
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


119

2
08. februar 2017 @ 22:28
Novice

Har en bekendt, som har en mail adresse ala kurt.hansen@gmail.com. På hans iPad er der ikke noget problem med at logge på Apple ID med mail adressen og koden og dermed bruge AppStore. Men han skal have en app ned på sin iPhone, for at kunne (fjern)styre en tyverialarm. Imidlertid har telefonen fået lagret en email adresse til AppleID, som hedder kurt.hansen1@gmail.com (1 tallet er synderen). Det gør, at når han forsøger at logge ind, virker AppleID selvfølgelig ikke. Han aner ikke hvordan mailadressen i AppleID er blevet ændret og problemet er kun relateret til AppleID. Hans mail og andre apps, der bruger den rigtige adresse (uden 1) fungerer fint på både iPad og på iPhone.

Nogen bud på hvad der sker og hvordan det kan afhjælpes. Jeg har prøvet at google det. men synes ikke jeg har fundet nogen løsninger. Problemet er kun på iPhone og kun i relation til AppleID   

På forhånd tak

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs
  5
0
  38

356

12
puggaard (Skribent)
08. februar 2017 @ 22:32
Lærling

prøv at gå i indstillinger på telefonen under iTunes & App store, og se hvad der står for en konto der. Såfremt det er den med 1-tallet, så log ud, og dernæst ind med den korrekte.


8581

198
09. februar 2017 @ 09:03
Poseidon

Som jeg forstår det, så skal han vel bare logge ud af iCloud og ind med den rigtige email?

Der var engang en Mac...

119

2
09. februar 2017 @ 19:17
Novice

Har endnu ikke fået fat i min ven, så jeg har ikke fået prøvet jeres ideer. Vender tilbage med resultaterne 😊

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs

119

2
10. februar 2017 @ 21:20
Novice

Til puggaard

Der står sjovt nok den rigtige email, men beder man om at logge på vises den forkerte og derfor virker koden ikke ???

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs

119

2
10. februar 2017 @ 21:44
Novice

Til David

Hvis han i Indstillinger går ind under iCloud, vises den forkerte email, og der står at kontoen ikke er godkendt og at han skal kontrollere emailen for at bekræfte kontoen.

Det kan han så ikke, fordi iCloud slet ikke er aktiveret. Vi har så prøvet at aktivere iCloud, men det gør bare at alle valg bliver grå og ikke kan vælges, heller ikke log ud. Deaktiverer iCloud igen, tjekker kontoen og ryger til postkasser, der viser den forkerte konto og ingen mulighed for at slette eller logge ud. Her ved jeg dog ikke helt, om det skyldtes manglende mulighed eller om mulighederne var "grå". Kommunikationen mellem os forgår på 2 iPhones, så jeg kan ikke se hans skærm og hen mod slutningen var han lettere forvirret. 

Jeg bliver vist nødt til endnu en gang at cykle de 10 km ud til ham - støn!

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs