xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Fejl og mangler
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


8581

198
06. februar 2017 @ 09:31
Poseidon
[post_text]
Der var engang en Mac...
  54
0
  655

4593

394
06. februar 2017 @ 10:13
FPU

Synes også, at der mangler den dér lille røde ikon inde i en tråd, hvor man kan se, at der er kommet nye indlæg, ligesom på forum-forsiden.

Som det er nu, skal man huske eller gætte, hvor langt ned i en given tråd man tidligere har læst. Det er ikke så sjovt.

Synes også, at "menuen" ude til venstre fylder alt for meget i forhold til oversigten over tråde og teksten i de enkelte tråde i forhold til, hvor ofte man rent faktisk har brug for at klikke på de links. Især på mindre bærbare.

Den "frame" burde kunne gøres smallere, inkl. den blå "Start søgning" knap, som kan barberes ned til en "Søg" knap.

Margin i begge sider kan også sagtens gøres smallere for bedre udnyttelse af pladsen.

Og hvor er "Se kladde"? Den brugte jeg altid til bl.a. at kontrollere, om et indsat link virkede eller ej. Uundværlig.

Der er også et par issues med tekst-editoren i forhold til den gamle:

1. Retur laver automatisk liniebrud. Det er noget skrammel i forhold til enhver anden tekst-editor, ikke mindst fordi dobbelt Retur for at lave liniebrud sidder i fingrene på næsten alle.

2. Hvis man dobbeltklikker på et ord for at hi-lite det og derefter trykker Backspace, fjernes det foranstående mellemrum ikke automatisk, hvilket ellers har været indbygget i de fleste editors siden Midt-00'erne. Så nu skal man huske at trykke to gange Backspace i stedet for een, hver gang man fjerner et ord. Det var ikke nødvendigt i den gamle Macnyt.

Det er sådan nogle små-ting, som gør overgangen irriterende, og der er faktisk er tale om tilbageskridt, som ikke kan retfærdiggøres af lettere procedurer omkring links og en søge-funktion. Og da slet ikke de Vista-lignende knapper "Start søgning" og "Afsend besvarelse". De gamle knapper var langt bedre, sorry.

Spirituel Maskine

2322

0
06. februar 2017 @ 10:28
ASCII jonglør

Et godt initiativ og en dejligt rent design  

Hvis man skulle give feedback herfra:


- Fonten i indlæg er lidt for lille og for tynd i stregen til at teksten er nem at læse. Derfor stopper øjet hele tiden og går tilbage. Det irriterer.

- Funktionen med at dobbelklikke på Mellemrumstasten på iphone og dermed opnå dels et punktum, dels stort bogstav, virker ikke.

- Desuden tilslutter jeg mig Morgan Freemans kritik af linieskift   

- Skulle der ikke være mulighed for at spærre for indlæg fra valgte brugere? 


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1014

0
06. februar 2017 @ 11:29
Stormogul

Fonten i indlæg er lidt for lille og for tynd i stregen til at teksten er nem at læse.

Helt enig. Gentager gerne:

Selv Apple tillader i iOS brugeren at tilvælge "fed" tekst. Kunne voksne brugere evt. få samme valgmulighed her?



1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:12
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Synes også, at der mangler den dér lille røde ikon inde i en tråd, hvor man kan se, at der er kommet nye indlæg, ligesom på forum-forsiden.

Som det er nu, skal man huske eller gætte, hvor langt ned i en given tråd man tidligere har læst. Det er ikke så sjovt.

Synes også, at "menuen" ude til venstre fylder alt for meget i forhold til oversigten over tråde og teksten i de enkelte tråde i forhold til, hvor ofte man rent faktisk har brug for at klikke på de links. Især på mindre bærbare.

Den "frame" burde kunne gøres smallere, inkl. den blå "Start søgning" knap, som kan barberes ned til en "Søg" knap.

Margin i begge sider kan også sagtens gøres smallere for bedre udnyttelse af pladsen.

Og hvor er "Se kladde"? Den brugte jeg altid til bl.a. at kontrollere, om et indsat link virkede eller ej. Uundværlig.

Der er også et par issues med tekst-editoren i forhold til den gamle:

1. Retur laver automatisk liniebrud. Det er noget skrammel i forhold til enhver anden tekst-editor, ikke mindst fordi dobbelt Retur for at lave liniebrud sidder i fingrene på næsten alle.

2. Hvis man dobbeltklikker på et ord for at hi-lite det og derefter trykker Backspace, fjernes det foranstående mellemrum ikke automatisk, hvilket ellers har været indbygget i de fleste editors siden Midt-00'erne. Så nu skal man huske at trykke to gange Backspace i stedet for een, hver gang man fjerner et ord. Det var ikke nødvendigt i den gamle Macnyt.

Det er sådan nogle små-ting, som gør overgangen irriterende, og der er faktisk er tale om tilbageskridt, som ikke kan retfærdiggøres af lettere procedurer omkring links og en søge-funktion. Og da slet ikke de Vista-lignende knapper "Start søgning" og "Afsend besvarelse". De gamle knapper var langt bedre, sorry.


a) Rødt symbol eksisterer men det mangler at blive implementeret globalt på macnnyt

b) Venstre kolonne forbliver som den er, hvis jeg forstår din efterlysning ret

c) Margin forbliver hvad den er ind til videre. Macnyt er ikke en øvelse om at gøre plads til mest muligt. Det handler om overblik og simplicitet.

d) Kladde udgår da den er redundant i forhold til at man kan redigere efterfølgende.

e) Automatisk liniebrud er en tredjeparts implementering som jeg vælger ikke at prioritere tid på her og nu.

f) Dobbeltklik og fjerne foranstående mellemrum. Kender  ikke til praksis, men noteret.

Tak for dine holdninger som jeg har taget til mig. Jeg håber, at du bliver mere glad for macnyt med tiden.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:14
Stormogul
Stig Storm skrev:

- Fonten i indlæg er lidt for lille og for tynd i stregen til at teksten er nem at læse. Derfor stopper øjet hele tiden og går tilbage. Det irriterer.

- Funktionen med at dobbelklikke på Mellemrumstasten på iphone og dermed opnå dels et punktum, dels stort bogstav, virker ikke.

- Desuden tilslutter jeg mig Morgan Freemans kritik af linieskift   

- Skulle der ikke være mulighed for at spærre for indlæg fra valgte brugere? 

a) Smagssag men kender du en anden skrift så der du velkommen til at stille det som forslag

b) Dobbelteklikke mellemrumstast. Noteret.

c) Linieskift. Noteret

d) En mulig fremtidig funktion. Tak for input.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:15
Stormogul
Peter999 skrev:

Fonten i indlæg er lidt for lille og for tynd i stregen til at teksten er nem at læse.

Helt enig. Gentager gerne:

Selv Apple tillader i iOS brugeren at tilvælge "fed" tekst. Kunne voksne brugere evt. få samme valgmulighed her?

Godt for Apple   

Jeg gentager gerne, at alle skal være velkomne til at fremføre en alternativ skrift og så kigger jeg på det.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

708

3
06. februar 2017 @ 16:25
Suspenderet

Ordlyden i artiklen om muligt galleri, som jeg lige fik smidt i en helt forkert tråd, giver ikke meget mening; "Dog kan en funktion, hvor billeder kan medtaget direkte i forum komme på tale på et senere tidspunkt." 

Det var citeret af David Munch til Bersærken i Velkomst tråden.

Mangler der et ord et sted? Eller kan en anderledes og bedre formulering komme på tale? 

Er det meningen at macnyt-logoet skal være med en 'ude af fokus'-grafik selv på 5k skærme? 

Hvad med et automatisk "Nyt svar" felt i bunden af tråd man måtte befinde sig i? 

Idéen om at ha' en blokerings liste mener jeg kan være en dårlig ting da jeg vil befinde mig på sådan en liste hos alle andre medlemmer og så kan man lige så godt lade være med at befinde sig nogle steder på nogle Mac-fora og sælge sit Apple grej.  


1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:41
Stormogul
Allan Nyholm Nielsen skrev:

Ordlyden i artiklen om muligt galleri, som jeg lige fik smidt i en helt forkert tråd, giver ikke meget mening; "Dog kan en funktion, hvor billeder kan medtaget direkte i forum komme på tale på et senere tidspunkt." 

Det var citeret af David Munch til Bersærken i Velkomst tråden.

Mangler der et ord et sted? Eller kan en anderledes og bedre formulering komme på tale? 

Er det meningen at macnyt-logoet skal være med en 'ude af fokus'-grafik selv på 5k skærme? 

Hvad med et automatisk "Nyt svar" felt i bunden af tråd man måtte befinde sig i? 

Idéen om at ha' en blokerings liste mener jeg kan være en dårlig ting da jeg vil befinde mig på sådan en liste hos alle andre medlemmer og så kan man lige så godt lade være med at befinde sig nogle steder på nogle Mac-fora og sælge sit Apple grej.  

a) Galleriet tror jeg ikke genopstår. Måske kommer der en mulighed for at indsætte billeder direkte i forummet.

b) Den tager jeg til efterretning.

c) Blokering. Måske kommer det, måske ikke. Beslutning er ikke taget.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:43
Stormogul
Er det meningen at macnyt-logoet skal være med en 'ude af fokus'-grafik selv på 5k skærme? 

Jeg ser da ikke logoet som "ude af fokus". Er der andre der mener, at det er uskarpt?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:43
Stormogul
David Munch skrev:

• Aktiekurser opdateres ikke.

Jo de gør   de performer bare ikke godt nok i forhold til din portfolio.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
06. februar 2017 @ 16:47
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:

• Aktiekurser opdateres ikke.

Jo de gør   de performer bare ikke godt nok i forhold til din portfolio.

Af dem vi har på forsiden, så er jeg pt. kun inde i Nvidia, og der er mine oppe med 65%, så jeg klager ikke..   

Der var engang en Mac...

1708

43
06. februar 2017 @ 17:04
Stormogul
PowerPalle skrev:
Er det meningen at macnyt-logoet skal være med en 'ude af fokus'-grafik selv på 5k skærme? 

Jeg ser da ikke logoet som "ude af fokus". Er der andre der mener, at det er uskarpt?

Der er ikke så skarpt  som teksten, men for mig spiller det ikke nogen rolle. Også her på min 5K skærm.




2322

0
06. februar 2017 @ 17:31
ASCII jonglør

Vedr. en evt. anden font, så har jeg set Federo anvendt med succes på andre websites. Federo har lige præcis den tyngde-finesse, der skal til for at gøre sig på både små og store skærme - fonten har faktisk en fin æstetik. Plus at de ældre så også kan følge med - og med den demografiske udvikling er det jo ikke uvæsentligt   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 17:36
Stormogul

Godt input.

Så hvor finder jeg denne skrift således, at jeg kan danne mig et indtryk og kan du informere hvorvidt denne skrift er forbundet med omkostninger eller andre restriktioner.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 19:05
Stormogul
a) Rødt symbol eksisterer men det mangler at blive implementeret globalt på macnnyt

Er nu implementeret i tråde (yderligere implementeringer er ikke planlagt).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
06. februar 2017 @ 20:18
FPU

Yehaa! for rød dut ved nye indslag i en tråd; det var godt den kom tilbage.

Til gengæld må jeg gætte mig til humør-ikonerne (eller prøve mig frem), for de er kun vist med tekst og så en flad streg, når man klikker på genvejen. Safari på SnowLeo.

Og så virker Backspace som "gå tilbage til forrige side", hvis man kommer til at trykke på den, inden man får placeret cursoren i tekst-feltet.

Jeg ved, at det kan lade sig gøre at programmere en hjemmeside til på forhånd at placere en blinkende tekst-cursor i et givent tekst-felt. Måske et mulighed på sigt, når man skriver et svar?

Spirituel Maskine

362

18
06. februar 2017 @ 20:27
Lærling

Jeg mangler muligheden for at klippe noget irelevant ud af et citat - ligsom nu...

Ang. spærring,  Hvem skal være dommer over hvem der skal have lov eller ej!?

Istedet for at spærre for at nogle brugere kan skrive i et indlæg, kunne de der have behov, få muligheden for at få skjult indlægget fra de brugere de ikke gider!




2322

0
06. februar 2017 @ 21:40
ASCII jonglør
PowerPalle skrev: Så hvor finder jeg denne skrift således, at jeg kan danne mig et indtryk og kan du informere hvorvidt denne skrift er forbundet med omkostninger eller andre restriktioner.

Der er tale om en Google Font, altså gratis. Se venligst nedenstående links:

Info: fonts.google.com/specimen/Federo

Download: www.1001freefonts.com/federo.font

Man kan naturligvis kæle lidt for udtrykket ved fx at tilføje overskrifter med Federo denne CSS-kode:

{font-size: 1em; text-shadow: 3px 3px 6px rgba(200, 200, 200, 1); }

Iøvrigt er de nye funktioner i formaterings-menuen når man skriver indlæg i det nye design rigtig lækre. Virkelig en fornøjelse at arbejde med   


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
06. februar 2017 @ 22:03
Stormogul

Også rart hvis links åbnede i sit eget vindue.   


1493

39
06. februar 2017 @ 22:06
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Også rart hvis links åbnede i sit eget vindue.   


hold command nede når du trykker på et link.


i det ny macnyt kan man dog vælge når man laver et link at dette åbnes i en ny fane:


test her

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2322

0
06. februar 2017 @ 22:06
ASCII jonglør
Samson skrev: Ang. spærring,  Hvem skal være dommer over hvem der skal have lov eller ej!?

Istedet for at spærre for at nogle brugere kan skrive i et indlæg, kunne de der have behov, få muligheden for at få skjult indlægget fra de brugere de ikke gider!

Det var sådan set også det, jeg mente med mit indlæg længere oppe. Kunne aldrig falde mig ind at begrænse ytringsfriheden. Det er bare ikke alt eller alle man gider høre på - og retten til at sige nej, at fravælge, har man jo også. Da der tidligere har været snakket om en sådan funktion på det nye Macnyt-forum, stillede jeg spørgsmålet, nu hvor det var aktuelt.

Og lad mig blot tilføje, at en sådan funktion naturligvis må være stealth, altså kun opleves af den, der bruger den - det er klart. Der må ikke blive tale om at hænge nogen ud eller sanktionere på en eller anden måde. Det er iøvrigt ikke sjældent at se et sådant filter på div. fora rundt omkring - og giver vel også mere ro i et forum, idet man kan "slukke" for indlæg fra brugere, hvis hyppighed, sprog etc. man ikke orker. 

Kunne fx også godt forestille mig, at der var enkelte Macnyt'ere, der ville bruge et sådant filter over for undertegnede   


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
07. februar 2017 @ 02:45
Suspenderet

Med et længere navn på bruger som f.eks mit eget, er højre del af macnyt banneret i toppen lidt ustabil.

Teksten rykkes op i forhold til venstre del af selvsamme banner. Fra at være centreret er det nu rykket op.

log ud teksten er klippet op i 2 dele hvor der er "log" på samme linje som brugernavnet og "ud" på en anden linje.

Det er uanset bredden på browservinduet - men dog ikke i mobiludgaven da der er et symbol i stedet for. 


8581

198
07. februar 2017 @ 08:34
Poseidon
Samson skrev:

Jeg mangler muligheden for at klippe noget irelevant ud af et citat - ligsom nu...

Det kan du da bare gøre, ligesom jeg gør her.


Ang. spærring,  Hvem skal være dommer over hvem der skal have lov eller ej!?

Det skal den enkelte bruger selvfølgelig, eftersom det er hans indstillinger.


Istedet for at spærre for at nogle brugere kan skrive i et indlæg, kunne de der have behov, få muligheden for at få skjult indlægget fra de brugere de ikke gider!

Jeg stemmer personligt for gruppemoderation på indlæg, som de fleste andre sider har.

Der var engang en Mac...

1014

0
07. februar 2017 @ 08:45
Stormogul

Lad os i første omgang gerne beholde den nuværende font, men gør den venligst

- helt sort, ikke grå

- lidt større

- kraftigere "vægt" hvis muligt (kender ikke den anvendte font-familie, men altså f.eks gerne regular frem for thin, dvs en anelse "federe")

Test i øvrigt også editoren på en iphone med "lille" skærm. den normale autokorrektur i ios fungerer ikke. Dels sættes punktummer ikke ved 2 mellemrum (som du allerede er opmærksom på). Men andre automatiske ændringer sker heller ikke, fx iphone til iPhone. Og mens man skriver indlæg hopper og danser teksten og redigeringsværktøjerne lidt rundt.


8581

198
07. februar 2017 @ 08:52
Poseidon

Er det ikke bare et spørgsmål om at zoome ind på skærmen med command-+ ? Der er så megen plads i siderne, at macnyt skalerer uden problemer.

Der var engang en Mac...

3580

34
07. februar 2017 @ 11:19
Virtual Machine

Jeg kan slet ikke se noget når jeg skriver denne tekst på min iPhon7  kurspren kører oven i alle formateringsknapperne øverst på displayed  og ser kommer inden bogstaver   boksen til at skive detteinlæg er for stort til displayed og kan inke gøres mindre  jeg skriver 100% blinde

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
07. februar 2017 @ 11:22
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Jeg kan slet ikke se noget når jeg skriver denne tekst på min iPhon7  kurspren kører oven i alle formateringsknapperne øverst på displayed  og ser kommer inden bogstaver   boksen til at skive detteinlæg er for stort til displayed og kan inke gøres mindre  jeg skriver 100% blinde

Jeg har informeret PP om dette. Hvis du scroller lidt og og ned på siden, så vil du kunne se teksten. Men som der også står i toppen af siden, så er mobilversionen af macnyt ikke færdig.

Der var engang en Mac...

1708

43
07. februar 2017 @ 12:22
Stormogul

Kender godt at holde Cmd nede, men rart at man selv kan bsetemme når man laver et link.    


3580

34
07. februar 2017 @ 13:55
Virtual Machine

Kan der komme un cookie baseret funktion så browseren selv hopper ned til sidst læste kommentar, så man ikke skal til at leger Sherlock Holmes, hvis man overvåger flere tråde på en gamg?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
07. februar 2017 @ 14:26
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Kan der komme un cookie baseret funktion så browseren selv hopper ned til sidst læste kommentar, så man ikke skal til at leger Sherlock Holmes, hvis man overvåger flere tråde på en gamg?

Der er en rød dot uden for nyeste indlæg siden dit sidste besøg.

Der var engang en Mac...

1900

183
PowerPalle (Administrator)
07. februar 2017 @ 15:37
Stormogul

Kommentarer omkring selv skrivefeltet under iOS er jeg bekendt med. Jeg har valgt at implementere en tredjeparts editor og ikke et standard textarea felt da dette giver så mangle flere fordele men åbenbart også nogle slag i nakken hist og her. Jeg forsøger løbene, at give tredjepart push-back og håber på rettelser til vores alles fordel.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
07. februar 2017 @ 16:53
Stormogul
Allan Nyholm Nielsen skrev:

Med et længere navn på bruger som f.eks mit eget, er højre del af macnyt banneret i toppen lidt ustabil.

Teksten rykkes op i forhold til venstre del af selvsamme banner. Fra at være centreret er det nu rykket op.

log ud teksten er klippet op i 2 dele hvor der er "log" på samme linje som brugernavnet og "ud" på en anden linje.

Det er uanset bredden på browservinduet - men dog ikke i mobiludgaven da der er et symbol i stedet for. 

Tak for dit input Allan. Det er værdsat.

Jeg har lavet en work around på det således at det ikke burde ske igen.

Der tillades nu kun 15 karakterer i top navigationslinien på desktop skærme.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
07. februar 2017 @ 17:33
Virtual Machine

David Munch

Veda

Skribent - 6528I dag

@ 14:26

Lars Sejerup skrev:

Kan der komme un cookie baseret funktion så browseren selv hopper ned til sidst læste kommentar, så man ikke skal til at leger Sherlock Holmes, hvis man overvåger flere tråde på en gamg?

Der er en rød dot uden for nyeste indlæg siden dit sidste besøg.



Det kan jeg ikke se  kun at der en rød prik for en tråd på forsiden der viser at nogen har skrevet noget  ikke noget om hvor henne det nyeste indlæg er  

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
07. februar 2017 @ 17:33
Virtual Machine

David Munch

Veda

Skribent - 6528I dag

@ 14:26

Lars Sejerup skrev:

Kan der komme un cookie baseret funktion så browseren selv hopper ned til sidst læste kommentar, så man ikke skal til at leger Sherlock Holmes, hvis man overvåger flere tråde på en gamg?

Der er en rød dot uden for nyeste indlæg siden dit sidste besøg.



Det kan jeg ikke se  kun at der en rød prik for en tråd på forsiden der viser at nogen har skrevet noget  ikke noget om hvor henne det nyeste indlæg er  

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
07. februar 2017 @ 18:16
Stormogul

Jeg er meget usikker på det du skriver, men forsøget at famle mig lidt frem.


Hvis du mener Forummets forside, så angives der tydeligt en overskrift, et tidspunkt (inklusiv dato), hvem der har skrevet seneste indlæg samt i hvilken kategori den er skrevet. Behøver du yderligere vejledning en det jeg omtaler?

Tip. for at forstå dine indlæg så benyt punktum med videre for af afslutte sætninger ellers tror man at det hele hører samen og så får det en helt anden betydning    ment venligt.

PS. nyeste indlæg er markeret med en rund rød prik...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
07. februar 2017 @ 18:38
Virtual Machine

heg tror bare at jeg venter med at bruge macnyt til når der er en mobiludgave oppe at køre for jeg hat pt ingen computer   og jehg kan jo ikke se hvad jeg selv skriver. hellerikke når jeg skal rette mit indlæg. hehe  sorry

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
07. februar 2017 @ 18:58
Stormogul

Den pointe er opfattet og modtaget.

Til orientering så er der ingen dato sat for den opgaves fuldførelse.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1708

43
08. februar 2017 @ 06:25
Stormogul

En idé som ville være rar er at havde nyeste indlæg øverst, så skal man ikke scrolle hele vejen ned. Evt. som option settings i en profil.



349

3
08. februar 2017 @ 08:19
Lærling
Gorm Jørgensen skrev:

En idé som ville være rar er at havde nyeste indlæg øverst, så skal man ikke scrolle hele vejen ned. Evt. som option settings i en profil.


Det giver samme problematik, hvis der nu er kommet 10+ indlæg i en tråd, siden sidste besøg. Så skal man bare scrolle den anden vej. En anden mulighed, kunne være sideinddeling af hvert emne?


8581

198
08. februar 2017 @ 08:35
Poseidon
Torben Aagaard skrev:

En anden mulighed, kunne være sideinddeling af hvert emne?

Please no..

Der var engang en Mac...

3580

34
08. februar 2017 @ 09:32
Virtual Machine

Newz.dk havde lavet så siden kunne huske hvor man læste det sidste indlæg, og selv hoppede ned til den, næste gang man klikkede iind på emnet  . jeg tror at de brugte cookies

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1519

0
08. februar 2017 @ 10:18
Suspenderet

Skulle indsætte et link og opdagede at der mangler knappen "Se kladde", ingen mulighed for at se om linket virker? Okay, så lige efter i tråden og PP synes det er nemmere at først lave det hele og hvis linket ikke virker skal jeg ind og redigere igen?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

8581

198
08. februar 2017 @ 10:22
Poseidon
Bersærken skrev:

Skulle indsætte et link og opdagede at der mangler knappen "Se kladde", ingen mulighed for at se om linket virker? Okay, så lige efter i tråden og PP synes det er nemmere at først lave det hele og hvis linket ikke virker skal jeg ind og redigere igen?

Så du beklager dig over at du skal trykke på en knap?

Der var engang en Mac...

8581

198
10. februar 2017 @ 08:29
Poseidon

"Populær lige nu" på forsiden viser bare "-66".

Der var engang en Mac...

650

1
10. februar 2017 @ 11:30
Veteran

Bruger internet Explorer 11.0.xx

Cookies aftalen bliver ved med at dukke op ligemeget hvor mange gange jeg trykker på OK.


Plus, er der ikke mulighed for at få implementeret @ så man kan tagge den enkelte bruger??

Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

1519

0
10. februar 2017 @ 14:11
Suspenderet
David Munch skrev:
Bersærken skrev:

Skulle indsætte et link og opdagede at der mangler knappen "Se kladde", ingen mulighed for at se om linket virker? Okay, så lige efter i tråden og PP synes det er nemmere at først lave det hele og hvis linket ikke virker skal jeg ind og redigere igen?

Så du beklager dig over at du skal trykke på en knap?

Jeg har vel også lov til at beklage mig?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1014

0
10. februar 2017 @ 14:17
Stormogul


Jeg har vel også lov til at beklage mig?

OK, men kan du ikke gøre det med fed tekst, som er lettere at læse end standarden i grå, tynde, små bogstaver? ;-) 




1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. februar 2017 @ 14:58
Stormogul

Ja, David - det er det nye *smiler* (kigger på det)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. februar 2017 @ 14:59
Stormogul
harem skrev:

Bruger internet Explorer 11.0.xx

Cookies aftalen bliver ved med at dukke op ligemeget hvor mange gange jeg trykker på OK.

Sådan er det at bruge Windows. Spøg! Jeg kigger på det.

Plus, er der ikke mulighed for at få implementeret @ så man kan tagge den enkelte bruger??

God idë til fremetiden.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

349

3
10. februar 2017 @ 18:10
Lærling

Ved godt, at mobilsiden stadig er under udarbejdelse. Men den røde dot, som vises ved nye emner / indlæg, virker kun på forumoversigten ved nye emner, i mobiludgaven, og ikke ved nye indlæg. 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. februar 2017 @ 11:10
Stormogul

Hej Harem

er der ikke mulighed for at få implementeret @ så man kan tagge den enkelte bruger??

Hvordan tænker du den funktion skal virke/fungere? Skal et @Harem initere, at der sendes en mail eller ?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
11. februar 2017 @ 13:00
Poseidon

Den røde knap kunne eventuelt blive grøn eller blå, eller lignende, samtidigt med en evt. email (Som man endeligt skal have muligheden for at slå fra).

Der var engang en Mac...

349

3
11. februar 2017 @ 15:39
Lærling
David Munch skrev:
Torben Aagaard skrev:

En anden mulighed, kunne være sideinddeling af hvert emne?

Please no..

Hvorfor ikke? Det fungerer da fint på andre sider. 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
21. februar 2017 @ 19:47
Stormogul
Stig Storm skrev:

- Funktionen med at dobbelklikke på Mellemrumstasten på iphone og dermed opnå dels et punktum, dels stort bogstav, virker ikke.

Hvis der er nogen der kan teste om det virker nu (brug en iPhone ellers gælder det ikke) eller nærmere i denne tråd

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger