xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Flot "nyt" design på Macnyt
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


4

0
05. februar 2017 @ 16:20
Nyt medlem

Det "nye" design som dog ligner det fra 2004 en del er lækkert... Jeg savner dog mulighed for redigering af indlæg... ved f.eks slå/stavefejl mm.

Godt arbejde Palle

[link=http://www.aarstiden.dk/proev.htm]Bruger du Windows, tryk her >>[/link]
  24
0
  528

1900

183
PowerPalle (Administrator)
05. februar 2017 @ 16:24
Stormogul

Du kan redigere i et indlæg op til 10 minutter efter du har afsendt det oprindeligt indlæg til forum. Så den funktion har du fortsat. Brug linket "rediger" til venstre for "svar" og "citat".

Og tak Henry.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

38

0
05. februar 2017 @ 16:33
Let øvet

Godt arbejde med det nye design, dejligt med et frisk pust!



8581

198
05. februar 2017 @ 16:34
Poseidon

10 minutters redigering var også standard på det gamle Macnyt design. 

Der var engang en Mac...

160

1
05. februar 2017 @ 16:47
Novice

Super flot og frisk design (altså sammenlignet med det gamle :-)   

Grafisk designer og freelancer - iMac

1900

183
PowerPalle (Administrator)
05. februar 2017 @ 16:50
Stormogul
Lars Christensen skrev:

Super flot og frisk design (altså sammenlignet med det gamle :-)   

  

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1425

21
05. februar 2017 @ 19:26
Stormogul

Jeg var umiddelbart mere til det gamle design, men ja, det er nok bare tilvænning  

Er spændt på mobil udgaven🤗


1900

183
PowerPalle (Administrator)
05. februar 2017 @ 19:32
Stormogul
angelodk skrev:

Er spændt på mobil udgaven🤗

Noget af den eksisterer fatisk. Macnyt er delvist responsiv.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1014

0
06. februar 2017 @ 00:26
Stormogul

Synd at der bevidst er valgt en (mørkegrå?) meget tynd skrift - men måske fint for teenagere 

Valget må være bevidst, da citat-skriftsnittet faktisk er mere læsevenligt end den primære skrift.

Selv Apple tillader i iOS brugeren at tilvælge "fed" tekst. Kunne voksne brugere evt. få samme valgmulighed her?

En foreløbig nødløsning er at den enkelte bruger inverterer farverne når han besøger dette forum. Så er det til at holde ud at læse  


141

0
06. februar 2017 @ 09:11
Novice

Syntes det er lidt kedeligt. Men sådan er det jo altid når der sker et skift.

Så det går nok. :-)

Dog er jeg enig i at den meget lyse skrift giver lidt problemer for os som bruger læsebriller. 

Men det kan vi jo kompensere for. :-)


1708

43
06. februar 2017 @ 12:01
Stormogul

Whaouuuu... og nu også med nyheder, fantastisk.    

Det ser sgu rigtig lækkert ud.  Tillykke med det, godt arbejde.  



1519

0
06. februar 2017 @ 14:52
Suspenderet

Moderne, letlæseligt, også for gamle nisser der ikke har fået nye briller de sidste 10 år, flot arbejde, tak til PP.     

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 16:06
Stormogul

Hvis der er behov for en anden skrift så kom endelig med gode forslag hertil inklusiv link til disse. Forudsætningen er, at de skal være uden omkostninger.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

881

6
06. februar 2017 @ 17:05
Veteran
PowerPalle skrev:

Hvis der er behov for en anden skrift så kom endelig med gode forslag hertil inklusiv link til disse. Forudsætningen er, at de skal være uden omkostninger.

Hejsa,

Superflot layout. 

Jeg hører nok til dem som gerne vil have en sort tekst eller ikke en tekst der så fin som den type du anvender. Men det overlever jeg helt sikkert  


1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 18:49
Stormogul

Mon ikke, at vi i sidste ende finder ud af det.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1263

36
06. februar 2017 @ 20:00
Stormogul

Meget fint Palle - pænt. Læs- og brugbart 🙏👍

Eneste ønske fra en "gammel rotte": Find mine gamle indlæg.... tror de blev nulstillet i forbindelse med nogle bugs for nogen år siden

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2017 @ 20:08
Stormogul

Eneste ønske fra en "gammel rotte": Find mine gamle indlæg.... tror de blev nulstillet i forbindelse med nogle bugs for nogen år siden

I første omgang er de seneste 160.000 indlæg konverteret. Det er ambitionen, at de resterende 900.000 indlæg også ankommer til det relancerede macnyt og dermed også dine gamle indlæg.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
06. februar 2017 @ 20:59
Poseidon

Åh gud.. 5x så mange indlæg? 


  

Der var engang en Mac...

1263

36
06. februar 2017 @ 22:30
Stormogul
PowerPalle skrev:

Eneste ønske fra en "gammel rotte": Find mine gamle indlæg.... tror de blev nulstillet i forbindelse med nogle bugs for nogen år siden

I første omgang er de seneste 160.000 indlæg konverteret. Det er ambitionen, at de resterende 900.000 indlæg også ankommer til det relancerede macnyt og dermed også dine gamle indlæg.

Jamen Palle - husk at der også skal være tid til leg, familie etc 😳 - og endnu en gang tak for din tid på og med Macnyt

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1045

26
06. februar 2017 @ 23:12
Stormogul

@PP, Til lykke med det ny flotte og moderne design af sitet, der desuden byder på mere indhold.

Er enig i, at det er problem med at læse, men ikke pga af fonten, den er meget tydelig. Problemet er at den er for lille og alt for grå. Brug 100 pct. ren sort og mininum 14 px. 

Hvis det skyldes den "delvis responsive"  opbygning, må du nok gå op i skriftstørrelse, så at man også kan læse fra en iPad/iPhone.

Citat-teksten er meget større, men læs-venligheden bliver igen nedsat, pga at den står i kursiv.

Vh, fra en grafiker

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

938

0
07. februar 2017 @ 08:55
Veteran

Jeg synes ikke nødvendigvis, at det nye design giver macnyt noget, som det ikke havde i forvejen. Men anerkender selvfølgelig, at der kan være noget backbone stuff, der har nødvendiggjort et teknologiløft eller andet.

Forslag til forbedring: Overskrifterne virker "tynde". Vælg fx en hel sort farve til overskrifter.

Vi har alle "ynglings trådholdere" og tidligere var det let fx at se, hvlke tråde, som Beman eller David Munch havde startet eller var seneste skribent på. Nu står disse navne i midten af linjen uden fremhævelse.

Og nåh ja, når man nu har lanceret et nyt design - burde man have overvejet at skove "boxed" design på desktops.

Jeg savner, at man i layoutfasen af sitet har lavet den gode gamle øvelse med at knibe øjnene sammen og derefter se, hvilke tind, der springer ud. Så vil man hurtigt konstatere, at der er ikke noget, der hjælper med at få det hurtige øjeblik.

Alt er blevet småt og nedtonet. Jobs' gode gamle citat ligger lige for: "Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works."

Men igen... - jeg anerkender, at der kan være tenologiske landvindinger, der har talt for en opgradering.

(Ansvarsfraskrivelse: Dette indlæg er skrevet i en positiv, kritisk ånd. Der er i indlægget givet flere konkrete forslag til forbedringer - hvorfor indlægget ikke bør kategoriseres under troll-kategorien)

  



1900

183
PowerPalle (Administrator)
07. februar 2017 @ 15:21
Stormogul
jowda skrev:

Forslag til forbedring: Overskrifterne virker "tynde". Vælg fx en hel sort farve til overskrifter.

Hvilke overskrifter henviser du til. Der findes mange variationer på macnyt?

Vi har alle "ynglings trådholdere" og tidligere var det let fx at se, hvlke tråde, som Beman eller David Munch havde startet eller var seneste skribent på. Nu står disse navne i midten af linjen uden fremhævelse.

Jeg har ikke en kinamands chance for, at forstå hvad du mener med mindre du kommer med nogle henvisninger. Hvilke navne står i midten og hvorhenne, ...

Og nåh ja, når man nu har lanceret et nyt design - burde man have overvejet at skove "boxed" design på desktops.

Forklar dig gerne, så vil jeg efterfølgende forsøge at svare. Boxed design kan forstås på mange måder.

Jeg savner, at man i layoutfasen af sitet har lavet den gode gamle øvelse med at knibe øjnene sammen og derefter se, hvilke tind, der springer ud. Så vil man hurtigt konstatere, at der er ikke noget, der hjælper med at få det hurtige øjeblik.

Jeg erkender, at du har den oplevelse men den deles ikke nødvendigvis med mine observationer. Igen, forklar gerne, hvad det er der "springer ud" og hvad er det der i dine øjne ikke hjælper med det hurtige overblik.

Alt er blevet småt og nedtonet. Jobs' gode gamle citat ligger lige for: "Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works."

Subjektiv observation. Men det betyder ikke at det "nye" macnyt ikke har fulgt den tilgang. 

Men igen... - jeg anerkender, at der kan være tenologiske landvindinger, der har talt for en opgradering.

Macnyt er ikke relanceret på grund af teknologiske muligheder; det står for din egen regning. Macnyt er relanceret af mange andre årsager.

(Ansvarsfraskrivelse: Dette indlæg er skrevet i en positiv, kritisk ånd. Der er i indlægget givet flere konkrete forslag til forbedringer - hvorfor indlægget ikke bør kategoriseres under troll-kategorien)

  

Jeg finder ikke mange i din tekst, der kan bringe mig videre   men jeg lytter/læser fortsat så du kan nå det endnu.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

938

0
10. februar 2017 @ 09:52
Veteran
PowerPalle skrev:
jowda skrev:

Forslag til forbedring: Overskrifterne virker "tynde". Vælg fx en hel sort farve til overskrifter.

Hvilke overskrifter henviser du til. Der findes mange variationer på macnyt?

Ad 1


Vi har alle "ynglings trådholdere" og tidligere var det let fx at se, hvlke tråde, som Beman eller David Munch havde startet eller var seneste skribent på. Nu står disse navne i midten af linjen uden fremhævelse.

Jeg har ikke en kinamands chance for, at forstå hvad du mener med mindre du kommer med nogle henvisninger. Hvilke navne står i midten og hvorhenne, ...

Ad 2

Og nåh ja, når man nu har lanceret et nyt design - burde man have overvejet at skove "boxed" design på desktops.

Forklar dig gerne, så vil jeg efterfølgende forsøge at svare. Boxed design kan forstås på mange måder.

Ad 3

Jeg savner, at man i layoutfasen af sitet har lavet den gode gamle øvelse med at knibe øjnene sammen og derefter se, hvilke tind, der springer ud. Så vil man hurtigt konstatere, at der er ikke noget, der hjælper med at få det hurtige øjeblik.

Jeg erkender, at du har den oplevelse men den deles ikke nødvendigvis med mine observationer. Igen, forklar gerne, hvad det er der "springer ud" og hvad er det der i dine øjne ikke hjælper med det hurtige overblik.

Ad 4

Alt er blevet småt og nedtonet. Jobs' gode gamle citat ligger lige for: "Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works."

Subjektiv observation. Men det betyder ikke at det "nye" macnyt ikke har fulgt den tilgang. 

Men igen... - jeg anerkender, at der kan være tenologiske landvindinger, der har talt for en opgradering.

Macnyt er ikke relanceret på grund af teknologiske muligheder; det står for din egen regning. Macnyt er relanceret af mange andre årsager.

(Ansvarsfraskrivelse: Dette indlæg er skrevet i en positiv, kritisk ånd. Der er i indlægget givet flere konkrete forslag til forbedringer - hvorfor indlægget ikke bør kategoriseres under troll-kategorien)

  

Jeg finder ikke mange i din tekst, der kan bringe mig videre   men jeg lytter/læser fortsat så du kan nå det endnu.




938

0
10. februar 2017 @ 09:56
Veteran

Jeg ville gerne have kunnet besvare indlægget med "Citat" visning. Men det ser ud til, at der er sat begrænsning på mht. antal karakterer, man kan skrive (sår man bruger Citat-visning. Desuden kan der kun copy/pases få karakterer fra andre programmer (fx Notesblok). 

Jeg sidder og skriver på Win 10 - og bruger Chrome eller IE som browser. Begge browsere oplever samme problemer.

Ad 1
Hele mit forrige indlæg handler udelukkende om forum-delen. Det er forum'et, jeg er her for :)
Med overskrifter mener jeg indlægsoverskrifter, altså fx "Min mac går ikke på standby"


Ad 2
I indlægget "Min mac går ikke på standby" er det "Bersærken", der har skrevet indlægget. I det gamle macnyt var det tydeligt at se, hvilken person, der sidst har skrevet i tråden. Nu står dette navn i midten af sætningen "09. fevryar 2017 "21:31 af Bersærken HARDWARE" og er næsten helt usynligt. Jeg ville sætte "Bersærken" i fed font og i dybsort farve.


Ad 3
Boxed layout er et layout, hvor man har "padding" i siderne af sit layout. Modsat full width, hvor siderne er dynamiske og udnytter den bredde, der er i browseren. Det nye macnyt anvender boxed layout, når man besøger sitet fra en computer - men anvender full width, når man besøger sitet fra en mobil enhed. Det giver, efter min menin, en lidt rodet oplevelse. Og jeg ville have valgt full width til "desktop oplevelsen" også.


Ad 4
"Knibeøvelsen" er lakmusprøven, når man arbejder med design. På den måde kan man få et hurtigt indtryk af, hvad den besøgende ser først - og hvor nemt det er at afkode det layout, man har lavet. Når jeg kniber øjnene sammen er det første, jeg ser på forum siden, den blå "start søgning" knap og annoncerne i venstre side. Resten - det vigtige - flyder sammen i en grå masse.

Først derefter skal man til at lede efter, hvad det reele indhold på siden er - hvilket ikke er let, fordi alle tekster står med grå og i næsten samme fontstørrelser. Jeg savner, at Indlægsoverskrifterne bliver fremhævet - kunne være en lidt større skriftstørrelse og tekstfarve i hel sort.



1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. februar 2017 @ 14:57
Stormogul

Tak for dine tilføjelser som nu gør at dit oprindelige indlæg forstås bedre.

Antal karakterer er et bevist valg herfra.

Ad 2) Noteret men ikke enig.

Ad 3) Kender til din fremlægning af Boxed layout. Ikke enig i, at den er at foretrække.

Ad 4) Kender til metoden men mener ikke, at den er afgørende.

Uagtet det så skal du have tak for dine tilbagemeldinger som altid er velkomne.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger