xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Tast på tastatur virker ikke
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


227

5
02. februar 2017 @ 21:42
Juniormedlem
Hej

Jeg skal hjælpe et familiemedlem med hendes MacBook Air.

Snabel-a/apostrof/asterisktasten virker ikke. Jeg har prøvet at ændre tastatursprog osv, men den virker bare ikke.

Hun har henvendt sig hos en uafhængig Mac-reparatør (ikke Humac). De sagde at hele tastaturet skulle udskiftes, hvilket ville koste kr. 1900. Kan man virkelig ikke skifte blot en enkelt tast?
Kender I et (billigere) alternativ i ≈rhus/ÿstjyllandsområdet?
  6
0
  21

4586

390
03. februar 2017 @ 00:11
FPU
Det er desværre meget svært at skifte en enkelt tast på en moderne bærbar Mac. Som du nok kan se, sidder tasterne enkeltvis i "kroppen" på Mac'en, ikke som een samlet enhed.

Tasterne skal skiftes nedefra, så bundkortet og en hel masse skruer skal fjernes, før man kommer ind til dem.

Derfor plejer man at skifte top-casen i stedet for, d.v.s. overdelen inkl. tastatur, og det er altså ikke billigt. Kan dog ikke vurdere ovennævnte pris' niveau.

Det er ikke umiddelbart til at sige, hvorfor kun en enkelt tast er stået af, men prøv at suge evt. fnuller ud med en støvsuger; det ku' jo være. Eller kontakt-spray.

Og så er back-up af data en god ting, inden man begynder at dimse, og i hvert fald, inden man afleveret dyret til reparation.

Pøj-pøj.
Spirituel Maskine

931

67
03. februar 2017 @ 01:03
Veteran
Enkelte knapper kan godt skiftes oppefra men det hjælper bare ikke hvis selve funktionen ikke virker. De sidder heller ikke fast enkeltvis men som en hel enhed som rigtigt nok skal skiftes "nedefra". Selve operationen tager ca 30 minutter fra start til slut. Grunden til at denne enhed skal skiftes er jo netop at man ikke bare kan udskifte taste-funktionen i hver enkelt tast. Jeg plejer at tage 1500 for udskiftning af tastatur men med sædvanlig "Macnyt-rabat" gør jeg det for 1200. Det lyder det som om der er kommet væske i tastaturet når en knap stopper med at virke på den måde. Jeg bor dog lidt langt væk fra østjylland men du er velkommen til at sende den til mig.
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

227

5
03. februar 2017 @ 13:56
Juniormedlem
Tak for svar, begge to.
"Mactekniker" hvor henne i landet bor du?

1833

0
03. februar 2017 @ 16:50
Stormogul
Hvis det er eneste tast med problemet, kunne hun måske klare sig med en workaround. Hun kan under systemindstillinger->tastatur->tastatur aktivere "vis tastatur- og emojifremviser i menulinje". Der vil nu dukke et nyt ikon op i menulinjen, som ligner en kalender, hvor hun kan* vælge at vise tastaturfremviser som er et onscreen tastatur. Hvis hun ikke ønsker at fremkalde dette on screen tastatur hver gang, kan hun lave en tekst som automatisk bliver erstattet med @ under systemindstillinger->tastatur->tastatur->tekst. F.eks. _snabelA

*burde, for lige nu, virker det ikke på min.

931

67
03. februar 2017 @ 17:13
Veteran
zemo1 skrev: Tak for svar, begge to.
"Mactekniker" hvor henne i landet bor du?

2770 Kastrup
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

1641

24
03. februar 2017 @ 18:07
Stormogul
zemo1 skrev: Tak for svar, begge to.
"Mactekniker" hvor henne i landet bor du?


Du kan lige snuppe en ferie sydpå, mens den bliver lavet...
Once you go Mac - You'll never go back..!