xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
clean install?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1263

36
27. januar 2017 @ 17:29
Stormogul
Overvejer en clean install af Sierra på min MBP, som slæber en masse med fra tidligere macs og OS'er.

Men: Jeg er lidt loren ved måske at skulle reinstallere alle 3. parts apps. Bruger man Overførselsassistent, følger skrammelet vel med? De apps jeg har fra AppStore er vel ikke noget problem? (F.eks. Aperture, som jo ikke fås mere)
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  7
0
  29

2322

0
27. januar 2017 @ 18:45
ASCII jonglør
Clean install = Clean install

Tror du har ret i, at bruger man Overførselsassistent, følger meget skrammel med. Laver selv en gang årligt en clean install på min MBP inkl. helt ny installation af 3. parts-programmer. Det betyder, at alle opdateringsrester fra sidstnævnt også er væk. Der kommer lidt mere fart over feltet på maskinen.

Operationen tager med min opsætning ca. en søndag. Helst en regnvejrsdag og med med kaffe, kage og klassisk musik til, som jeg alligevel skulle have gennemlyttet for ren fornøjelse. Det er da ikke så slemt - vel?
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
27. januar 2017 @ 18:49
Poseidon
Du kan overveje at vente til 10.13 annonceres, og se om APFS bliver det nyt sort.. For det kan jo være der skal formateres igen.
Der var engang en Mac...

1263

36
27. januar 2017 @ 22:26
Stormogul
Stig Storm skrev: Clean install = Clean install

Tror du har ret i, at bruger man Overførselsassistent, følger meget skrammel med. Laver selv en gang årligt en clean install på min MBP inkl. helt ny installation af 3. parts-programmer. Det betyder, at alle opdateringsrester fra sidstnævnt også er væk. Der kommer lidt mere fart over feltet på maskinen.

Operationen tager med min opsætning ca. en søndag. Helst en regnvejrsdag og med med kaffe, kage og klassisk musik til, som jeg alligevel skulle have gennemlyttet for ren fornøjelse. Det er da ikke så slemt - vel?


Jeg har Glenn Goulds samlede klaverindspilninger af Bach - 15 CD'er. Bach passer fint til arbejdet Hvis jeg så blir sur, kommer Hendrix nok frem, og når det hele er overstået lidt god jazz, som kræver opmærksomhed
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2322

0
28. januar 2017 @ 00:20
ASCII jonglør
Lyder som en glimrende strategi. Vel så Jimi Hendrix' The Star Spangled Banner med et passende lydniveau under installation af eventuelle Microsoft-programmer?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1263

36
28. januar 2017 @ 13:00
Stormogul
Stig Storm skrev: Lyder som en glimrende strategi. Vel så Jimi Hendrix' The Star Spangled Banner med et passende lydniveau under installation af eventuelle Microsoft-programmer?



- havde nu tænkt på Voodoo Chile
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

598

3
28. januar 2017 @ 14:22
Kaptajn
Martin Ammentorp skrev:
Stig Storm skrev: Lyder som en glimrende strategi. Vel så Jimi Hendrix' The Star Spangled Banner med et passende lydniveau under installation af eventuelle Microsoft-programmer?



- havde nu tænkt på Voodoo Chile


Voodoo Child er et fedt nummer, det andet kender jeg ikke
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

2322

0
28. januar 2017 @ 16:08
ASCII jonglør
Martin Ammentorp skrev: - havde nu tænkt på Voodoo Chile

Hvor velvalgt!

God installerings-seance!
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”