xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's butik til iOS App's og meget mere (App Store)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
køb af Notebooks
Kategori: Apple's butik til iOS App's og meget mere (App Store)


37

0
26. januar 2017 @ 12:27
Let øvet
Hej jeg overvejer at købe Notebooks,.
Jeg vil gerne have den til at køre både på Mac og iPad evt iPhone.
Men er det den samme app?
syntes at det ser ud som om der er forskel, og at jeg skal have flere forskellige.
Har du erfaring, som du kan dele ud af?
Er der en anden app du hellere ville anbefale til at gemme noter, skemaer, vejledninger mm i med god synkronisering?

På forhånd tak

  15
0
  444

8581

198
26. januar 2017 @ 12:55
Poseidon
Apps er altid forskellige fra macOS til iOS og skal købes seperat.

Personligt bruger jeg et miks af Evernote og Dropbox.
Der var engang en Mac...

1833

0
26. januar 2017 @ 13:19
Stormogul
Du kunne kigge på Onenote. Findes også til ios.

Jeg brugte også tidligere Evernote, men da de begrænsede antal enheder på gratis licens rykkede jeg det hele over i onenote. Har dog ikke rigtigt brugt det. Så kan ikke komme med personlige erfaringer, men folk lader til at være glade for det.

37

0
26. januar 2017 @ 13:21
Let øvet
Tak David.

Jeg var ikke opmærksom på forskellen. Men jeg kan se, at Mac'en macOS Sierra og iPad iOS (begge opdaterede) er just ikke det samme - haha -

Kan Evernote ikke lægges på iCloud?

Da jeg synk. flere billeder end dokumenter, har jeg valgt, at lægge billeder i dropbox, og dokumenter i iCloud.

Har hørt godt om Evernote til PC.

37

0
26. januar 2017 @ 13:25
Let øvet
Interessant, Signifikant

men er begrænsningen så snæver, at jeg ikke vil kunne køre OneNote på en mac og en iPad på gratis licens?

1600

1
26. januar 2017 @ 13:35
Suspenderet
Du kan læse her, om Notebooks til både iPhone, iPad og Mac er noget for dig.

1833

0
26. januar 2017 @ 13:44
Stormogul
bagge skrev: Interessant, Signifikant

men er begrænsningen så snæver, at jeg ikke vil kunne køre OneNote på en mac og en iPad på gratis licens?

Tror du misforstod. Det er evernote som er blevet meget restriktiv i gratis version. Er faktisk ikke klar over om Onenote har nogen begrænsninger i gratis version. Kan forestille mig at det kun er pladsen på onedrive. Tjekkede lige deres hjemmeside og sjovt nok, linker de faktisk til en vejledning for at flytte evernote til onenote. Noget mange gjorde efter evernote licens ændring:
https://www.onenote.com/

37

0
26. januar 2017 @ 14:19
Let øvet
Tak - jeg ser på det

37

0
26. januar 2017 @ 14:31
Let øvet
Klar, ja jeg misforstod.

Er det ikke også de samme, der står bag de to apps?
Jeg må også se på onenote. Den må næsten være blevet bedre end evernote, særligt, hvis det i virkeligheden er en nye version.

Måske Pages og numbers i virkeligheden kan det samme. Det er jo ikke et spørgsmål om, at have mange app's at finde rundt i, men et spørgsmål om, at have noget der er overskueligt og som virker.

Jeg har Pages, men har faktisk kun snuset lidt til den.

Keep it simple - gør jo heller ikke noget.


881

6
26. januar 2017 @ 14:51
Veteran
Hej,

Det kan godt være det er anderledes i dag, men for ca. et års tiden siden, havde jeg en idÈ om, at skulle anvende Onedrive og OneNote, da jeg har abonnement på Office 365.

Jeg lagde OneDrive på alle mine enheder, og pludselig en dag var alt slettet, fordi en af enhederne af en eller anden mærkelig grund, mistede en eller anden forbindelse og alle data på OneDrive og OneNote forsvandt.

Jeg ved simpelthen ikke hvad der skete, men væk var alt, på alle enheder og ude "i skyen".

Heldigvis havde jeg en backup af mappen fra en af enhederne, liggende på min backup HD, og kunne restore det hele.

Måske havde jeg lavet en fejl. Måske ikke. I dag anvender jeg Evernote Premium, som jeg synes er mere enkel. Jeg oplever iøvrigt Evernote som værende hurtigere.

1833

0
26. januar 2017 @ 15:24
Stormogul
bagge skrev: Klar, ja jeg misforstod.

Er det ikke også de samme, der står bag de to apps?



Nej. Onenote har Microsoft udviklet og høre til office.

37

0
26. januar 2017 @ 19:58
Let øvet
signifikant:
"Nej. Onenote har Microsoft udviklet og høre til office."

Så kræver den måske også word på min iPad?


1833

0
26. januar 2017 @ 20:00
Stormogul
bagge skrev: signifikant:
"Nej. Onenote har Microsoft udviklet og høre til office."

Så kræver den måske også word på min iPad?


Nej. Alle office applikationerne kan køre enkeltstående. Du finder dem også hver for sig i app store på ios.

37

0
26. januar 2017 @ 21:07
Let øvet
Tak - Fantastisk

så må jeg bruge lidt tid i morgen, på at se nærmere på Onenote

Foreløbig tak for hjælpen - jeg må i tænkeboxen

11

0
26. januar 2017 @ 22:59
Nyt medlem
Bruger OneNote meget. Har den installeret på Mac, iPhone og min iPad Pro, hvor jeg bruger Apple Pencil til at tage noter. Jeg har et Office 365 abonnement, som - så vidt jeg husker - ikke giver mig noget, der ikke er i den gratis app, bortset fra lagerplads i Microsoft's cloud.

Genialt program, hvor du kan gemme noter, billeder, pdf-filer mm og genfinde dem på alle dine enheder.

Har også haft (betalt for) Evernote. OneNote er i line øjne et væsentligt bedre værktøj. Brugerfladen er i mine øjne nemmere at forstå, synkroniseringen på tværs af cloud og enheder fungerer rigtigt godt og der er mange muligheder for at lave en struktur der passer til ens behov ved brug af 'notesbøger' og sektioner inde i notesbøgerne.

Claus

37

0
27. januar 2017 @ 11:39
Let øvet
Tak- god erfaringsdeling

Da jeg har pages på min iPad, er jeg begyndt at overveje, om jeg faktisk opnår det samme med en iWork til det hele - hvilket også vil give min kæreste mulighed for at få skriveprogram på sin maskine -

Ellers skriver jeg i word på min Mac. Men med iWork vil jeg vel opnå bedre generel brug af enhederne på tværs.

Du kan måske beskrive forskellen i at bruge OneNote fremfor alm skriveprogram og dokumenter. Er det meget lettere, er det en stor hjælp og hvori ligger den store forskel? - gider du prøve at beskrive det for mig?

Jeg har et behov for at arbejde i 2 hovedemne, med max 10 underemner, og enkelte Excel ark. Forestiller mig at det skal ligge på iCloud, da den er ledig til det. Har billeder i dropbox.

Nyd dagen og sollyset
På forhånd tak